#15 Billederne | Danske dyr

• | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Angel-Lover
    Det er vidst hvad man kalder ren afslapning :) Ellers kan kan ikke komme på andet der gør billedet godt, udover en smuk kat.

Lahnet
    Godt billede og godt fanget, prikken over i'et havde nok været at du havde stået på den anden side ( Men det kunne du nok ikke ) så der ikke kom skygger på de 2 kamphaner. ;)

JuiCe
    Jeg har set din hund på billeder et par gange du har postet, jeg synes simpelhen bare at den er den rene skønhed, rigtig flot billede af en super smuk hund. :clap:

_WHAT_
    Rigtig flot billede, eneste lille minus synes jeg at det er lidt forvirrene med det der er i focus og det der ikke er, det er lidt af en blandet landhandel, ellers også rigtig flotte farver. ;)

celfa
    Flot billede, dog mangler hesten føderne i bunden, tror også billedet havde været bedre hvis du havde stået lidt mere til højre, så du fik billedet lidt mere fra siden af. ;)

Carsten_DK
    Ved faktisk ikke lige hvad jeg skrive om dit billede, udover det er et dansk dyr. ;)

VH Henrik :cheers:

• |Henrik|
    Ok billede tror du du havde redet meget ved lige at gå lidt ned så billedet var taget mere i øjnhøjde med katten. Der er nogle mørke områder på katten som måske kunne lysnes minimalt men ellers er det fint.

Angel-Lover
    Afslapning som henrik også skriver. Du var nok også lidt for afslappet for hvis du nu var gået ned i knæ eller helt ned på maven så du havde taget billedet i dens højde var det helt sikkert blevet meget bedre. Du kunne også nemt være gået tættere på.

Lahnet
    Lyset midt på dagen er utrolig træls og svært at fotografere i hvilket tydeligt ses på dit billede. Det giver dig nogle trælse skygger. Dine højlys er på kanten til at brænde ud men klarer den vist lige. Du kunne nemt gå ind i levels og hive lidt i den mørke slider for at give billedet lidt mere dybde. Lidt mere saturation ville hellere ikke gøre noget.

JuiCe
    Jamen det er da et fint kødben, hov der var også en hund :) billedet bliver lidt rodet og svært at fokusere på. Tænk mere over din composition når du tager billedet så ville du få et bedre billede af din ellers fine hund.

celfa
    Ja du er ikke selv helt tilfreds og det kan jeg da godt forstå der er nogle ting at arbejde med, men det er jo også derfor jeg laver det her så lærer man noget af det og kan prøve igen.
    Du klipper fusserne af den stakkels "hest" og det er ikke så godt. Jeg mangler også nogle eller et øje i det her billede. Du har taget billedet i modlys hvilket i den her situation ikke er så heldig da selve motivet (hesten) bliver mørkt og baggrunden lys. Det gør at øjne vandre det forkerte sted hen.

Din composition er også meget sentreret og det er også en ting du skal tænke over.

Carsten_DK
    Er det mon et dansk eller et græsk dyr ?? (alt gr = alt græsk til dem der ikke fatter min flade humor :)
    Det er ikke nemt uden rigtig macro sådan noget, men tættere på motivet ville være godt. Din beskæring kunne også have været lidt bedre et lille dyr i et stort billede bliver noget stærkere hvis compositionen er bedre. Eksempel: http://www.theis.dk/fotogaller…yimage.php?album=28&pos=9

Tak for den gode deltagelse :)
    Det er ikke for at svine jeg skriver tingene men for at hjælpe hvis i prøver at tænke lidt over det kan i ofte forbedre jeres billeder en del :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_
    |Henrik|
    Ok billede tror du du havde redet meget ved lige at gå lidt ned så billedet var taget mere i øjnhøjde med katten. Der er nogle mørke områder på katten som måske kunne lysnes minimalt men ellers er det fint.

Super tak for vuderingen, det tænker jeg over til en anden gang. :9xo

• Hehe takker til WHAT og Henrik for komments og konstruktiv kritik :)

Som sagt er det bare "point and shot" i det tilfælde så havde slet ikk komposition i hovedet på det tidspunkt. :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Tak for vuderingen Henrik og WHAT :) Som jeg selv sagde synes jeg ikke selv at billedet var specielt men nok bare mere sødt. men skal nok tænke over det i sagde til næste gang :9xo
    Og jah hun er en smuk kat :) ..

• Takker for kritik WHAT og henrik.. :)

Henrik
    Blomsten er lidt forstyrrende.. Ærgeligt at du ikke har fanget dens øjne noget bedre. Ellers et fint billede :)

Angel-Lover
    Som nævnt tidligere skal du længere ned. Og evt. holde dig til ét "underlag".

Lahnet
    Udmærket skud ;) Du skulle have haft en hurtigere lukkertid så billede blev en anelse mørkere. Ville gerne have haft hovederne mere centreret.

JuiCe
    Sød hun :D Elsker dens øjne. Som nævnt tidligere skulle du liige have fjernet de værste genstande på billedet.
    _WHAT_
    Jeg bliver lidt forvirret over fokuseringen.. Men det er godt nok et lækkert billede ellers :)

Carsten_DK
    Der er vidst en der ikke har gjort rent i sit tastatur for nylig :P Det er svært at få kameraet til at fokusere så tæt på uden ordentlig marko linse. Du er sluppet udmærket igennem :)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Originally posted by celfa

Henrik
    Blomsten er lidt forstyrrende.. Ærgeligt at du ikke har fanget dens øjne noget bedre. Ellers et fint billede :)

Tak, synes nu ikke blomsten forstyrer da det er med vilje af den skulle med på billedet. :)

Originally posted by |Henrik|

Tak, synes nu ikke blomsten forstyrer da det er med vilje af den skulle med på billedet. :)

Den måde den er på billedet nu syntes jeg er forstyrrende, da den kun er der halvt. Men kan sagtens se potentialet i den ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2