Uge #15: Danske dyr

• Denne uges opgave bliver danske dyr. Det vil sige dyr vi har herhjemme i lille Danmark. Jeg søger altså at udelukke eksotiske dyr. Jeres hund/kat er i orden hvis fantasien ikke er til andet. Men gør i det så prøv og tænk over billedet i stedet for bare at skyde et tilfældigt i stuen eller køkkenet.

REGLERNE HUSK DEM NU

Max 800x600px

EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs min blog)

Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size

Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører

Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med

Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.

Ugens opgave uge 15: Danske dyr

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Nå det var da noget vi druknede i troede da ellers vi ville få nogle små pipfugle at se. I kan da ikke give vejret som undskyldning :)

Originally posted by _WHAT_
    Nå det var da noget vi druknede i troede da ellers vi ville få nogle små pipfugle at se. I kan da ikke give vejret som undskyldning :)

Jeg ville have prøvet kræfter med en edderkop der kom til at vise sig i min lejlighed den anden dag, men den stak af fra mig. Måske jeg skulle prøve med de abekatte der kommer lørdag og hjælper med at tømme mit barskab? :crazyeyes:

Originally posted by Burger

Jeg ville have prøvet kræfter med en edderkop der kom til at vise sig i min lejlighed den anden dag, men den stak af fra mig. Måske jeg skulle prøve med de abekatte der kommer lørdag og hjælper med at tømme mit barskab? :crazyeyes:

Hov hov, vi er nogle flotte abekatte :razz:

Originally posted by Macimuz

Hov hov, vi er nogle flotte abekatte :razz:

Det har hun da så sandelig heller ikke sagt noget om :) Jeg skal desværre arbejde på fermaten så bliver ikke mig der laver party crashing :))

• Så kunne jeg også lige være med igen.

Ja jeg har så også fundet et billed frem af en af vores to katte, som jeg tog for et par uger siden.
    Det er ligesom Henrik's også en Main-coon kat, men den er også født i danmark så håber det går ;)

Billedet er taget med et ældgammelt analogt teleobjektiv på 135mm, (derfor brændviden ikke er anført i EXIF) som var rimelig svært at få en ordenlig focus med, men synes det lykkedes nogenlunde.

[Blocked Image: http://img158.imageshack.us/img158/1962/billede019ys0.jpg]

• Et godt billede. Men billedet skal være tage i denne ugen for at kunne være med

Originally posted by ||MorpheuS||
    Så kunne jeg også lige være med igen.

Ja jeg har så også fundet et billed frem af en af vores to katte, som jeg tog for et par uger siden.
    Det er ligesom Henrik's også en Main-coon kat, men den er også født i danmark så håber det går ;)

Billedet er taget med et ældgammelt analogt teleobjektiv på 135mm, (derfor brændviden ikke er anført i EXIF) som var rimelig svært at få en ordenlig focus med, men synes det lykkedes nogenlunde.

Tror du skal ud og hunte katten med kameraet engang mere hvis du læser reglerne kan du se at billedet skal være taget i den her uge.

Originally posted by ||MorpheuS||

Nå for... jeg synes da før der har været posted billeder der ikke har været taget i selve ugen?... det er måske bare mig.

Har der helt sikkert men de er også røget ud til højre fordi de ikke overholdt reglerne.

• Ja mit bud i denne uge er ændret lidt.

Egenligt var det planen at jeg ville være kommet med et billede af en ko med nyfødt kalv. Denne plan er dog blevet ændret da jeg synes at omgivelserne på billedet ikke lige passede helt så godt ind i det gode sommmer vejr.

Istedet fangede jeg så lige denne hest, som traskede rundt udenfor på den anden side af vejen.

[Blocked Image: http://img02.picoodle.com/img/img02/8/4/15/f_hestm_9a89162.jpg]

• Synes da lige jeg vil komme med et af min hund, taget med mit sprit nye Canon Powershot S3 IS :clap:
    Det bare lidt point and shot på auto funktioner da jeg bare skulle prøve lidt for skæg...Men synes det blev ret godt alligevel.

[Blocked Image: http://img180.imageshack.us/img180/4269/img0036qt0.jpg]

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

Originally posted by _WHAT_
    Så fik jeg sandelig også skudt et billede til denne uges opgave :)

Gik egentlig på jagt efter fugle men det blev til noget mindre flyvende.

Damn... 8o Det er da nok en af de til dato mest fascinerende billeder jeg har set her på Tweak. Det er godt nok flot skudt!! :cheers: