#14 Billederne | Ferie

• | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Lecter
    Ideen er super fed. En lidt større blænde kunne hjælpe på at få det sidste af solbrillen i fokus. Selve stedet du har skudt billedet er også godt. Prikken over i'et kunne have været hvis du fik det der Ray Band mærke til at stå super skarpt og tydeligt.

_WHAT_
    Igen et godt rigtig godt billede. Ville måske gerne have haft bare lidt mindre "glød" i hendes øjne.

Raller
    Flotter farver som nævnt før :) Kan ikke rigtig sige mere :)

|Henrik|
    Gode farver. Lidt træls at der ikke var mere liv på himlen den dag. Billedet virker lidt diset også.

MvK
    Fint billede. Kunne du ikke have taget billedet i et styrt :crazyeyes:? Billedet mangler nemlig noget spændende.

Hardstyler
    Der er vidst ikke tænkt så meget over billedet. Men altid noget at du deltager da :) :9xo

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Det vælter da ind med kommentare :crazyeyes:

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Originally posted by oestergaard
    Hvad er du har gang i på dit billede Celfa? casemod?

Bla. havde generalt en masse ting der skulle fikses i ferien ;) Nogle bor der var skæve i bunden, så måtte man jo lige skøre lidt af ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

• Lecter:
    Et lækkert billede med nogle gode detaljer. Jeg havde dog gerne set af den øverste del af brillen ikke var i skygge, og måske en hel "ren" flade uden den bordkant forneden. Men et lækkert detaljebillede.

_WHAT_:
    Ja hvad er der næsten at sige - det er sku fedt!! Nogle lækre øjne og den rigtige dybdeskarphed kombineret med en god effekt med den mørke baggrund - det er lækkert.

Raller:
    Jahh, det er teknisk set ikke det bedste billede (hendes hvide trøje brænder helt ud) og det virker lidt rodet. Motivet er egentligt OK, men der burde være gjort lidt mere ud af kompositionen....

|Henrik|:
    Egentligt et meget lækkert billede, men der er lidt øærgeligt at der ikke var lidt mere spild i himlen - det bliver lidt blåt i blåt.

Celfa:
    Et fedt billede, hvor det er lykkedes dig at få detaljer med i det mørke uden at brænde gnisterne helt ud - godt taget.

MvK
    Jeg savner en anelse kontrast - det virker en anelse fladt... Du har skåret lige tæt nok på rulleskøjten, og lidt kontakt havde været lækkert.

Hardstyler:
    .........

/ask

EDIT: Hvorfor er det at jeg altid skal have så pisse travlt så jeg ikke kan nå at få taget nogle ordentlige billede.... :(

Originally posted by jacobask
    Lecter:
    Et lækkert billede med nogle gode detaljer. Jeg havde dog gerne set af den øverste del af brillen ikke var i skygge, og måske en hel "ren" flade uden den bordkant forneden. Men et lækkert detaljebillede.

Tak for kommentaren, men altså. Jeg kunne sgu ikke rigtigt flytte solen :))

Originally posted by jacobask
    Celfa:
    Et fedt billede, hvor det er lykkedes dig at få detaljer med i det mørke uden at brænde gnisterne helt ud - godt taget.

EDIT: Hvorfor er det at jeg altid skal have så pisse travlt så jeg ikke kan nå at få taget nogle ordentlige billede.... :(

Takker :) Jeg tror jeg ville prøve igen en dag hvor jeg sætter sort karton op rundt omkring for at man udelukkende skal se vinkelsliberen og dens gnister.

Det er da bare med at komme igang :) Tag et sted hen med dit kamera, så skal der nok dukke nogle motiver op :)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Originally posted by celfa
    Det er da bare med at komme igang :) Tag et sted hen med dit kamera, så skal der nok dukke nogle motiver op :)

Ja det ved jeg jo egentligt godt, men med en 3 måneder gammel datter, en 2½ år gammel søn og en PhD rapport der skal afleveres om 1½ måned er der ikke tid til ret meget andet end arbejde og børn. Glæder mig også rigtigt meget til jeg har afleveret og kan slappe lidt af igen.

/ask

• Takker for vuderingen celfa & jacobask. :9xo

Lecter
    Der er godt med struktur i billedet og nogle gode farver, dog synes jeg at du har beskåret det for tæt i toppen. ;)

_WHAT_
    Faktisk et rigtig flot billede, dog synes jeg at det ødelægger billedet lidt at der er for høj lysforskel mellem højre og venstre, det jeg mener skal fange ens øjne i dette billede er hendes øjne, og det ødelægges lidt af den store lysforskel der skiller midt på hendes næse. ;)

Raller
    Kan desværre ikke se noget spec. over billedet udover nogle gode farver. ;)

celfa
    Flot billede, dog synes jeg at baggrunden forstyrer billedet lidt, hvis du havde sat f/ til ca 3 og en lille smugle hurtigere lukker end 2 sek. så havde den vidst været der, men en rigtig go ide du fik til billedet. ;)

MvK
    Ok billede, dog er det beskåret for tæt i bunden og lidt manglene skarphed + kontrast. ;)

Hardstyler
    ja, det er jo bare et billede af 1 med tømmermænd i håret ikke, så lidt ferie har det da med at gøre. ;)

/ Henrik

Originally posted by |Henrik|
    celfa
    Flot billede, dog synes jeg at baggrunden forstyrer billedet lidt, hvis du havde sat f/ til ca 3 og en lille smugle hurtigere lukker end 2 sek. så havde den vidst været der, men en rigtig go ide du fik til billedet. ;)

Takker for kritikken.. Måske en mindre blænde havde været godt... Jeg syntes nu bare det fede går af billedet med kortere lukketid. Men det er min plan at tage det om en dag, hvor jeg får ryddet baggrunden og sætter sort pap op;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Takker for kritikken.. Måske en mindre blænde havde været godt... Jeg syntes nu bare det fede går af billedet med kortere lukketid. Men det er min plan at tage det om en dag, hvor jeg får ryddet baggrunden og sætter sort pap op;)

Selv tak, selvom lukkeren havde været på ca 1,3 eller 1,6 havde du stadig de fede gnister. ;)

• Skal lige siges at mit billede faktisk er taget lidt forkert, da jeg ikke fik det nederste af rulleskøjten med på originalbilledet. Havde ikke instillet kameraet godt nok inden jeg skød, så tror jeg skal øve mig lidt mere på at betjene det hurtigt og spontant. Ellers tak for kritikken både Jakob og Henrik.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

Originally posted by MvK
    Ellers tak for kritikken både Jakob og Henrik.

Selv tak :crazyeyes:

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Selv tak :crazyeyes:

Ahh undskyld, jeg ville selvølgelig også have nævnt dig. :O

edit:
    I øvrigt synes jeg det er et ret godt billede du har taget, hvis det havde haft noget forgrund eller baggrunden havde det været bedre. Billedet virker lidt for specifikt koncentreret mod lige akkurat det arbejde der er gang i, hvor jeg gerne havde set et billede der udstrålede produktion eller industri på en mere omfangsrig måde.
    Dette kunne man foreksempel gøre ved at give billedet en mere tydelig forgrund eller baggrund så vinkelsliberiet der ikke længere er hovedmotiv, men kun et element. Ingen tvivl om at det er et godt billede du har taget, (det er hvertfald langt bedre end mit), men håber da også du kan bruge kritikken til noget.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

Rettet en gang, sidst af MvK ().

• Tak for kommentaren.

Men det var bare ( ikke for at undskylde eller noget ) hånden ud af vinduet og klik. Da jeg synes det så ret ferie ud, og at min mor nød det :p ..

Men tak alligvel!

• Lecter
    Fin nok ide men synd at den ene side af brillerne forsvinder ind i skyggen. Du kunne måske også have fundet noget ved en lavere vinkel.

_WHAT_
    Tak for input :)

Raller
    Virker meget rodet og der er ikke noget der fanger øjne. Desuden ser det ud til at lide kraftigt under en dårlig resize hvilket har taget kvaliteten fra billedet. Men fint med sol og folk i haven det ligner da noget dansk ferie :)

|Henrik|
    Ok farver kunne måske godt klare lidt mere power via levels for lige at få det hele til at poppe lidt mere. En mere spændende himmel havde selvfølgelig været bedre men det er man jo ikke selv herre over.

|celfa|
    Arbejds ferie, puha godt det ikke er mig :) Jeg savner lidt at man også kan se en person i billedet.

MvK
    På et eller andet plan tror jeg næsten det her motiv ville være bedre i farver. Ser ud til der er nogle elementer som virkelig har knald på farverne, det kunne måske være med til at fange øjne.

Hardstyler
    Lidt random shot som der ikke er så meget at sige til :) Eller hva fanden laver du man stiller sgu ikke forstærker med videre på højtaleren... tsk tsk

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_

|Henrik|
    Ok farver kunne måske godt klare lidt mere power via levels for lige at få det hele til at poppe lidt mere. En mere spændende himmel havde selvfølgelig været bedre men det er man jo ikke selv herre over.

Takker. :9xo
    Ja himlen kan jeg ikke gøre så meget ved, gudskelov kan man sige for at det er skyfrit, lækkert vejr det er i de her dage. 8)