hvilke regulerbare blæsere lyd vs flow

  • Hej der ude jeg har hvad det ser ud som om et dumt spørgsmål
    hvilken blæser kal jeg bruge når jeg prøver at bygge et støjsvagt system som godt kan blæse en del lft når JEG vil have det.


    jeg har i øjeblikket en
    250 mm blæser i kabinettet i siden larmer ikke og kan reguleres
    120 mm i fronten indsugning ved hd evt skiftes
    120 mm noctura vedudsugming af cpu evt skiftes
    leder efter blæser til min thermal right h-03 gpu køler
    kigger også efter 2x 120 mm til cpu blæser evt til en Germin 2 eller thermalright 120


    Da dette efter min mening er mange blæsere ville jeg gerne købe nogen der kunne fart reguleres
    jeg ville gerne have mit bunkort til at styre dem hvis det var muligt og evt også få nogle temp readings samtidig.


    min anden mulighed er noget fan controler med temp gages og drejenobs men er det tilrådeligt med cpu og grafikkort da der mange gange kan ske store udsving i temp på begge dele


    kan man købe en hvilken som helst køler og regulere den eller er man tvunget til at se på specielle kølere for at regulere dem (uden at gå igang med at lode stik sammen for det har jeg lidt dårlig erfaring med)


    Jeg har kigget lidt på nogle blæsere i øjeblikket sharkoon silent eagle 2000 rpm men mange skriver om pwm blæsere eller hvad det så er ...


    mit system:
    p4 3.0 ht(venter lidt men planer om quad core)
    asus p5b wifi-deluxe (klar til quad core)
    2 gb ocz gold 6400 800 mhz ram
    gf 7600xt med en thermalright h-03 uden blæser (venter lidt men planer om 8800gtx)
    hyper 580 watt strøm
    enermax chakre kabinet

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • men min noctura blæser sidder til bundkortet lige nu og også blæseren til min zalman køler jeg kan ikke regulere strømmen har prøvet at se i biosen og prøvet lidt med speed fan men den kørr stadig med samme rpm

    Denne zalman blæser styring er uden tempstyring og det ville jeg meget gerne have, for hvis jeg skruer ned for blæseren til gfx og cpu og glemmer det når der skal spilles...vil helst ikke brænde noget af .


    men siger du at jeg udmelbart skulle kunne købe sharkoons golf bolde og styre farten fra motherbordets asus fan control prgrammer?

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • jeg har kigget lidt på denne blæser Aerocool Streamliner Blue LED / Silver 140mm with 120mm-adapter


    og denne fancontrol Aerocool Gate Watch 2x5,25-tum multipanel hvis det ikke er muligt at få motherbordet til at måle rpm og temp...men den er bare så stor men den eneste jeg har kunne finde med temp til mange steder.


    Ville jeg kunne indstille blæseren til at køre feks 1000 rpm fra mother boardet hvis jeg ikke havde fancontroleren..ved kun a bruge 3 pin stikket ?

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • du sætter bare alle blæserne til blæserstyren minus cpu blæser den køre jo temp. styred


    hvis du glemmer at skruge up for gfx blæser under spil kan du mærke det
    jeg har næsten slukked min cpu og gfx blæser og sætter kun gang i dem under spil
    nogle gange glemer jeg det og så må jeg bare til desktop og skruge op, der sker ikke noget
    btw. styre de2 blæsere med MSI corecenter (bundkort:)


    gfx blæserern er ikke temp. styred

  • det er pc probe jeg har prøvet at bruge men cpu fan står på 1695 rpm og jeg har sat threshold til 800 rpm kan det ikke være fordi cpublæseren ikke kan reguleres ?

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • jeg har også noctura blæseren fra mit kabinet tilsluttet motherboardet men den vises ikke i pc probe jeg tænkte om det var fordi der ikke var interface fra blæseren fordi den er meget simpel at der ikke var nogen information den kunne give..


    og skal det ikke være seciel blæsere hvis de skulle kunne give temp info



    er der ikke noget med 4 og 3 pin blæsere

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • sharkoon silent eagle 1000/2000 er 120% anbefalelsesværdig. den ser pissefed ud, kan puste relativt meget når den skal, og er næsten ikke til at høre når man skuer bare lidt ned.. og så er prisen jo heller ikke ekstremt overdrevet..

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • arctic cooling laver 120mm blæsere med god vibratonsdæmpning, og pvm styring af op til 6 120mm blæser fra samme motherboard port..


    edit: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313629

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

    Rettet en gang, sidst af Jepson ().

  • Jeg må sige at jeg er lidt forviret omkring om man skal købe pvm blæsere eller om det er ligegyldigt...


    hvad er pvm, og hvorfor er der nogen der skriver som om det er det vilde men man stadig got kan købe nogen uden ....?
    men arctic cooling blæseren ser fed ud og koster ikke meget...men igen hvad gør pvm contra de sharkoon jeg havde set



    og til alle på tråden mange tak for jeres hjælp

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.