Fjernelse af IHS og køling uden IHS?

  • Hey Tweakers!


    Jeg leger med mit Abit AB9 Pro og E4300 lige for tiden, men har et problem.
    Indtil videre har jeg fået sparket CPU'en op på 3,4GHz, hvilket jeg i og for sig også er meget tilfreds med - desværre bliver den helt forrygende varm ifølge CoreTemp.
    Ved de 3400MHz og 1,57Volt viser programmet nemlig 89grader ved Orthos Prime8o. Abits egen uGuru viser 72-74 grader, som alligevel også er en del.
    Min Scythe Infinity bliver ikke ret varm, og jeg har derfor en mistanke om dårlig kontakt mellem IHS og køler. :rolleyes:


    Så mit spørgsmål er - hvordan fjerner jeg IHS nemmest ?
    Skal jeg tage et barberblad fra min Mach3 og skære rundt med, eller hvad er bedst i den sammenhæng? Og er der nogle komponenter ved siden af kernen jeg skal være ppasselig med ikke at ramme?


    Når jeg så har fjernet IHS - hvordan skal jeg så køle den ?
    Da Infinityen benytter sig af intels eget klipssystem kan jeg vel ikke bruge den?.. skal jeg så ud og investere i en TR Ultra 120, eller hvad skal der til ?



    Mvh Emil :)


    Ps - kan en C2D throttle ?.. og kan dette ses i ThrottleWatch ?

  • Start ud med at planslibe IHS, for at se om dette hjælper, og hvis dette ikke hjælper så prøv at fjern IHS helt, dog syntes jeg ikke det er den bedste ide, du skal bare skære rundt om, start med hvert hjørne, dog gå X, altså først et hjørne, og så tag det tværs over bagefter, så kan du tage siderne til sidst.


    Her kan du se en guide til begge dele:
    CLICKY


    Mvh Mads :T

  • den kan ikke throttle, men lukker bare ned eller brænder af :razz:


    Du skal bruge barberblad ja, men der er nogle små SMD capasitors rundt omkring selve cores. Du skal være meget tålmodig og forsigtig.


    Ja det kunne tyde på dårlig IHS, men mht. til din scythe, kan du jo bare modde den med bolte som der så fint er vist på XS.org

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • ->Sensation


    Tak for linket :)


    Jeg tror ikke jeg gider planslibe for at få et par grader. Hvis jeg skal gøre noget vil jeg fjerne den helt :P. Har nemlig også hørt at IHS'en på e4300 hverken er loddet eller limet fast, så den skulle lige være til at pille af efter at have skåret rundt i kanten.



    ->hot_fifty


    Hehe okay, det regnede jeg også med...


    Jeg har set der der smarte monteringsmod - men i så fald kommer monteringskittet til at støde på nogle kondensatorer :(. http://peecee.dk/?id=38100


    Er der nogle gode kølere der ikke ville støde på kondensatorerne?

  • nedern.. hmm kan ikke lige komme på nogle kølere på stående fod, men der er sikkert nogle

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • her er mit MB [Blocked Image: http://www.unitycorp.co.jp/images/im-products/im-lga775/im_p5ld2-vm/p5ld2-vm-2d_half.jpg]


    SOm du kan se sidder de også tæt på. På mit har jeg haft zalman 7700CU og Noctua NH12U-F, sidstnævnte en del bedre :9xo

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • vapochill micro er da et oplagt valg :)
    vapochill

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove