Jeg har CC 20/1Mbit. Når jeg bruger kabel ligger min dl på 17-18MBit, hvilket jo er ganske fint.
Trødløst falder farten til 11-12 stykker, hvilket jeg så ikke fatter en dyt af.
Jeg bruger seneste (eneste) Vista driver til det trådløse Intel-kort.
Nogen gode idéer/forslag??

Farten falder på det trådløse.
-
-
Hvor hurtigt er det trådløse ?
Den egentlige hastighed er meget lavere end det der står, fx 54mbit. Der er et stort overhead af protocoller, som tar en del båndbredde(er der nok en der kan forklare noget bedre)
Jeg køre på 54mbit wlan, hvilket er nok til min 10/10mbit kan køre fuld speed hver vej, men så tror jeg heller ikke der er meget mere overskud.
-
Originally posted by noxon
Hvor hurtigt er det trådløse ?Den egentlige hastighed er meget lavere end det der står, fx 54mbit. Der er et stort overhead af protocoller, som tar en del båndbredde(er der nok en der kan forklare noget bedre)
Jeg køre på 54mbit wlan, hvilket er nok til min 10/10mbit kan køre fuld speed hver vej, men så tror jeg heller ikke der er meget mere overskud.
.
Lader til vi næsten identisk hardware..
Zyxel 54Mbit router
Intel 54Mbit trådløst PCI-e kort.Jeg kan downloade med lidt over 10Mbit trådløst. Skal jeg stille mig tilfreds med det? Hvis, så kan jeg næsten lige så godt få farten sat ned til 8mbit, fremfor betale for noget jeg reelt ikke får. -
Signal styrken osv er 100% ?
Jeg har 30meter+ ned til routeren(Linksys WRT54GL), så sidder på 100mbit lan ned til en repeater(Linksys WAP54G), som så køre 54mbit wlan.
Men tror nu der er en fejl et sted, 20mbit en vej, er vel det samme som 10mbit begge veje, som jo køre fint her. + der sku ikk gerne gå 34mbit til spilde.
-
Sidder i samme stue som selve routeren og der er meget fint signal. Den siger 54Mbps når jeg tjekker den på ikonet i processlinjen.
-
-
Glemte at nævne jeg kører med Windåse firewall..
Status på forbindelsen p.t.: -
-
Ja men her er han helt nede på ~20%
40% vil lige være nok til de 20+1mbitJa det fik jeg også regnet mig frem til, men ikke engang med kabel kan han ramme de 40% - så det kunne tyde på der er et eller andet galt. Hvad har jeg desværre ikke svaret på.
-
Som sagt tidligere får man aldrig fuld valuta for pengene med wireless.
Men mon du kan drage fordel af din 20mbit internet forbindelse, hvis du har en 108mbit router og ikke 54mbit?
-
Burger: Forbindelsen fejler ikke noget med kabel.
Yilar: Meget muligt, men koster den ikke kassen og virker lortet med CC´sPPoa? -
Originally posted by Maverick
Burger: Forbindelsen fejler ikke noget med kabel.
Yilar: Meget muligt, men koster den ikke kassen og virker lortet med CC´sPPoa?Sikker? 17-18mibit er 2-3mbit for lidt(10-15%), det er da en del vil jeg sige.
Har du prøvet med lan stikket direkte i, uden om routeren ? -
Sikker? 17-18mibit er 2-3mbit for lidt(10-15%), det er da en del vil jeg sige.
Har du prøvet med lan stikket direkte i, uden om routeren ?
Hvis jeg kan få de 17-18 stykker trådløst er jeg mere end tilfreds. 20 er jo teoretisk.. -
Sikker? 17-18mibit er 2-3mbit for lidt(10-15%), det er da en del vil jeg sige.
Har du prøvet med lan stikket direkte i, uden om routeren ?Det er jo nok pga. han bor for langt fra centralen.
-
Originally posted by Sethos
Det er jo nok pga. han bor for langt fra centralen.
Øhh,har ingen problemer når jeg kører med kabel.
Bor KBH V -
Originally posted by Maverick
Øhh,har ingen problemer når jeg kører med kabel.
Bor KBH VTror de snakker om de sidste 2-3 mbit, som du ikke får, selv hvis du bruger kabel. ADSL2 teknologien har den ulempe at du ikke altid får hvad du betaler for, de "garanterer" ikke nogen bestemt hastighed, fordi kvalitet på telefonlinjen er meget forskellig fra hus til hus.