OC af E6600 i Shuttle SD39P2

• Nu er der jo ikke SÅ mange Shuttle fans herinde, men da jeg selv er STOR fan af disse små maskiner, vil jeg lige smide et shot af den første lille test med dette lille nye dyr.

Modellen er en Shuttle SD39P2

Kørte ikke testen for at teste stabilitet, men for at se hvor meget varme den udviklede. Under testen var "hatten" pillet af, og alle blæsere kørte på LOW speed. Rum temp ca. 23 grader.

[Blocked Image: http://3dd.dk:888/thumbnail.aspx?ForceAspect=False&Width=500&Height=500&image=images%2FComputer%2FSD39P2%2FSD39P2%5FStress%2Dtest%2Ejpg]

Dyret er "bevæbnet" med en E6600 CPU, et BFG 8800GTS 320mb GFX, 2x1Gb Corsair Dominator PC6400 4-4-4-12 Ram (Kører med 2.2 Volt). En 74Gb Raptor disk. En Seagate 750Gb SATA II Server Edition. Et Samsung SATA DVD-RW. Derudover afventer jeg en Samsung 226BW skærm.

Største overraskelse ved denne Shuttle, var muligheden for at ændre både CPU Multiplier samt sætte FSB til 400. Desuden kan Ram Volt sættes til 2.4.

Jeg kan jo ikke være med "de store drenge", men af en Shuttle synes jeg sq den er Top $.

Jan

• nice med de muligheder... Men 2,2-2,4 ville jeg helt klart køle ram aktivt, men dominator har jo gode HS så 2,2 er sq fint.

Ser fint ud :9xo

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• har du 2 x shuttle eller står den på skjoldet?

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by jst
    Har lige lavet samme test med "hatten" på. Temp steg kun 2-3 grader. Det er sq fedt nok.

Status er så, at jeg må prøve at remontere min E6600 i min SD37P2, da den bliver 10-12 grader varmere under samme forhold. Tror måske jeg har sparet for meget på pastaen til den.....

Eller også er den skæv :idea:

• Er jeg også nogen gange :))

Well, der er faktisk pænt mange E6600 der er skæve.. :/

Så et ekstra tykt lag snask, eller noget våd-slibe papir ;)

• min er også lapped:D

Kan du mærke vi presser dig :razz:

Jeg har aldrig brændt en cpu af, samt mine temps var ikke optimale, derfor gjorde jeg det

Originally posted by hot_fifty
    min er også lapped:D

Kan du mærke vi presser dig :razz:

Jeg har aldrig brændt en cpu af, samt mine temps var ikke optimale, derfor gjorde jeg det

Det er ikke usansynligt at jeg forsøger mig - men spørger nok nogle Tweak-Lappere først.
    Til at starte med giver jeg den lige en ny omgang pasta. Kan ikke passe der er så stor forskel på SD37P2 og SD39P2 kølesystem...

• jst, jeg har lige samlet min SD39P2'er, med E6600 CPU og 2x1G Corsair PC6400 4-4-4-12 RAM (dog ikke Dominator udgaven). Hvor finder du muligheden for at sætte CPU multiplieren? Det ser nemlig ikke ud til jeg har mulighed for det.

Iøvrigt bliver mine RAM detected som 675 Mhz, 5-5-5-18 1.8v. Jeg kan sagtens manuelt ændre dem til 800 Mhz og 4-4-4-12, men jeg har ikke muligheden for at sætte dem til 2.1v, som Corsair ellers skriver de skal køre med. Spørgsmålet er så bare, om mine RAM så kan klare 2.2v, som jeg har mulighed for at vælge i BIOS'en.

Det er iøvrigt en tynd "manual" der følger med. De skriver f.eks. ikke hvilke RAM slots man skal bruge hvis man har to RAM moduler. Når jeg bruger de to første slots (som vist på et billedet i manualen), så hænger maskinen når jeg vælger 800 Mhz. Når jeg bruger de to røde slots, så virker det umiddelbart.

Hvordan hulen slår man iøvrigt XPC opstarts billedet fra, jeg vil hellere se POST informationerne?? Der plejer normalt at være et punkt i BIOS'en hvor man kan slå det fra.

Har også et 8800 GTS i min, der skulle næsten et koben til for at få lirket det på plads. :)

• Mine RAM er sat til DDR667 4-4-4-12 2.2 Volt. Med en FSB på 334mhz kører ram 420Mhz (DDR840), og det virker fint ved mig. Er 99.9% sikker på du sætter CPU Multi under samme BIOS screen som du sætter RAM Settings, men skal nok lige kigge senere iaften (Er på job). Jeg havde sjovt nok lidt probs da mine RAM sad i de 2 Røde slots, så nu sidder de i de 2 sorte. Egentlig tror jeg sq det er ligemeget, bare 2 stænger sidder i samme farve.
    Post screen kan du sagtens slå fra, det må jeg osse lige lure iaften 8ellers er der jo en Hot key hvor du kan slå det fra fra gang til gang.
    Med hensyn til 8800GTS og plads, så så er der lige så god plads til det, som mine Dominator ram :D

Gå efter 3Ghz OC på CPU - Alt under er et tøse clock :evil:

Se evt screenshot øverts i denne post !!!

• hvad er FSB max på sådan nogle bæster? ( Shuttlen)

Originally posted by hot_fifty
    hvad er FSB max på sådan nogle bæster? ( Shuttlen)

Kigger lige når jeg kommer hjem...

BTW Lasse, så har jeg fået Coolaboratory, og min lokale Autolakerer har lagt vandslibepapir til side til mig. Korn 400,800 og 1200. Så mangler jeg bare noget sprit til at rengøre min cpu + køler med !
    Herefter plager jeg dig på MSN mht DM i Lapping !!!