Hejsa alle,
Jeg var lige nede ved Dronning Alexandrines Bro her til formiddag og tage lidt billeder, her er et af dem:
Skriv gerne hvad i synes om billedet.
[Blocked Image: http://img182.imageshack.us/img182/5282/p3290001bx0.jpg]
Hejsa alle,
Jeg var lige nede ved Dronning Alexandrines Bro her til formiddag og tage lidt billeder, her er et af dem:
Skriv gerne hvad i synes om billedet.
[Blocked Image: http://img182.imageshack.us/img182/5282/p3290001bx0.jpg]
Ser da lidt uskarpt ud. Tror sagtens broen kunne have været skarpere.
QuoteOriginally posted by MvK
Ser da lidt uskarpt ud. Tror sagtens broen kunne have været skarpere.
Umiddelbart kan mine øjne ikke se uskarphed :), men hvis der er lidt er det fordi det blæste rimelig meget, jeg havde plaseret kameraet på mit stativ, men kunne se igennem søgeren at det rystede en lille smugle. ØVØV men jeg må prøve en anden dag hvor det er lidt mere vindstille.
Tror det måske kunne være så tidligt at al disen ikke er væk?
QuoteOriginally posted by oestergaard
Tror det måske kunne være så tidligt at al disen ikke er væk?
Ja, på det tidspunkt var der stadig lidt dis/tåge.
syntes jeg nok at jeg kunne se..
ellers godt billede!
Hmm, det var fordi jeg havde set billedet på en anden skærm ovre på min skole, her på min egen skærm ser det meget bedre ud. Skarpheden er god, men selve stålets relieffer kunne være mere tydelige. Du burde tage billedet med en skarp sol i ryggen, sådan så broens stål ville skinne, så tror jeg det ville blive rigtig godt.
Som nævnt tidligere er den ikke specielt skarp. Kompositionen er udmærket Prøv at tage billedet på en mindre diset dag, hvis ikke uskarpheden er selvforskyldt.
Godt billed Henrik! Hvilket kamera er det nu du bruger?
QuoteOriginally posted by Mikkel
Godt billed Henrik!Hvilket kamera er det nu du bruger?
Takker..
Olympus E-400 Dslr 10 Mpx + ED 14 - 42 mm & ED 40 - 150mm objektiver
Tror egentlig du kan rede meget ved at øge kontrasten lidt i billedet. Hvis du kigger på din himmel er den egentlig også små lilla, hvilket tyder på du også kunne rede noget ved at rette farverne til
QuoteOriginally posted by _WHAT_
Tror egentlig du kan rede meget ved at øge kontrasten lidt i billedet. Hvis du kigger på din himmel er den egentlig også små lilla, hvilket tyder på du også kunne rede noget ved at rette farverne til
Jeg kører en tur derhen igen i dag, dog lidt senere i dag end i går så der ikke er noget dis/tåge.
Så må vi se om jeg kan lave lidt forbedringer.
Brugte ca. 20 sekunder og resultatet.... levels, lille smule hue/sat og smart sharpen...
Det gav lidt mere liv i billedet, men det er lige ved at være for meget i hustagene i baggrunden og lamperne.
Det er egentligt et meget godt billede, syntes dog at det er lidt ærgeligt at det var så relativt diset. Det havde været lækkert med lidt mere struktur i himlen.
/ask
Brugte ca. 20 sekunder og resultatet.... levels, lille smule hue/sat og smart sharpen...
Super.
Det der Sharpen vidste jeg ikke noget om, men det gør jeg nu.
Ja det har været små diset da billedet er taget ingen tvivl om det og som henrik også skriver så tager han da bare et nyt uden
Bliver spændende at se hvad han for ud af det så
Bedste løsning ville nok være noget aften sol.
QuoteOriginally posted by |Henrik|
Super.
Det der Sharpen vidste jeg ikke noget om, men det gør jeg nu.
Hehe så var det vist på tide du fandt ud af det
Brug smart sharpen sæt den til lens blur og brug meget lav radius omkring 0.3-0.5 og sæt amount derefter.
Hehe så var det vist på tide du fandt ud af det
Brug smart sharpen sæt den til lens blur og brug meget lav radius omkring 0.3-0.5 og sæt amount derefter.
Super takker, vores allesammens super foto mand.
Nå, har lige været derude igen, men det er stadig diset, og der er pga. af vandet er så koldt i forhold til varmen og solens stråler.
Det blev dog noget skarpere end mit forrige billede, men ikke helt godt når disen ikke er lettet.
[Blocked Image: http://img48.imageshack.us/img48/9231/p3300013cj6.jpg]
Edit: WHAT, hvor meget amount har du lagt på i billedet du lavede af broen. ?
Lige et til af dem jeg tog i formiddags.
[Blocked Image: http://img251.imageshack.us/img251/6753/p3300021copyje6.jpg]