Hvad tror du på?

  • Er selv ateist! Jeg selv tror ikke på nogetm, men derfor mener jeg ikke at andre ikke må tro på noget. Jeg tror på det der kan bevises, og det der kan og gør verden til et bedre sted.


    Min egen uforbeholdte mening om relegion/kristendom:


    Hvis jeg skulle tro på noget så ville det helt sikkert være kristendommen. Alle de fede tanker der er bag kristendommen, og alt det fede kristendommen har været med til at udrette. De 10 bud er jo geniale; hvis alle bare fulgte dem ville der jo ikke være nogen for for kriminallitet eller "misforståelser." Men gud eksistens kan desværre ikke bevises, eller måske kan den: CERN i schweis antistof-teorien.


    Når Gud ikke kan bevises, vil jeg mene at Gud er skabt i billedet som noget Mennesket ikke kan nå, noget nogle kloge mennesker har skabt, for at ingen skal føle de er det største man kan opnå som menneske.
    For så ville de have alt for meget magt; fx som vores allesammens Hr. Goerge W. Bush. Hvis han ikke troede på Gud ville han vide at han var den magtfuldeste i verden. Men eftersom han er troende tror han, at der er en person oppe i himlen; måske, der bestemmer over ham. Så han ved at der er en der er mere magtfuld en ham, så han ikke får magt begær, og tor han kan lege gud. For at få guds ankekendelse bliver han nød til at følge de 10 bud, ellers kommer han jo i helvede. Fordi alle kristne, i hvert fald, vil prøve at få guds anerkendelse følger de også de 10 bud, så er chancen for at komme i himlen måske større, hvad ved jeg? Derfor også trykket på amerikanske pengesedler: "In God we trust" ingen skal føle de er over gud.
    Sådan mener jeg ordet: "Gud" skal forstås!
    Sådan er de fleste relegioner mener jeg; gud er noget uopnåeligt, eller ikke bevisligt.


    Næsten alle vores love er bygget op omkring de 10 bud, og det kristne menneskesyn. Vildt genialt!


    DoGK


    ps. Nøøj, hvor er det svært at udtrykke sine holdninger on relegion på skrift!


    pps. Næstekærlighed, hverdens bedste tanke! Der skal være plads til de svage i vores samfund, også narkomaner på Vesterbro

    Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

  • Hej


    Jeg er troende Katolik, eller jeg var..det er jo sådan vi også har nogle ting vi SKAL holde..og jeg har brudt samtlige, sex før ægteskab osv...så jeg får en enkelt billet til helved engang, hvis man skal tro dem.


    Min familie opfordre mig til at skrifte for mine synder, og der er mange...tror ikke mange præster tager overarbejde, for at høre på mine synder.


    Men alt i alt vil jeg gerne tro på at der er noget støre, men med alt det der sker omkring os, terror, sult ja i ser det jo selv på Tv'et dag efter dag, så er min tro begyndt at vakle gevaldigt, hvis gud har en plan med os, så er det fandme *undskyld* en hjernedød plan uden lige.


    Mvh The Doomed

    Don't take life too seriously, you'll never get out of it alive.

    Rettet en gang, sidst af Phero2006 ().


  • Kan ikke lige se hvad antistof har med guds eksistens at gøre?

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com


  • Et afsindigt godt indlæg.


    Har nøjagtig samme holdning.

  • Quote

    Originally posted by xt0m


    Ditto her :9xo


    :)


    Har ikke noget imod de kristne, men måtte rynke kraftigt på næsen, da et tideligere vennepar sagde, at kvinder eksempelvis ikke må være præster ifølge biblen. :ph34r:

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Forskellen på at være protestant og katolik er:


    At være protestant betyder at du kan whore og fjase, abortere, og knalde med gummi alt det du vil.
    Hvis du gør nogen af de ting som katolik ryger du i helvede.


    Det er så ikke helt rigtigt ;)..


    Den katolske og den protestantiske kirkes primære "konflikt" er, at Katolikkerne tror på, at man under nadvers drikker Jesu blod og spiser Jesu legme - bogstaveligt talt. Katolikkerne tror på, at præsten tryller brødet og vinen om til Jesu legme og blod, hvorfor præsten også skal drikke den vin og spise det brød, der bliver til overs; man kan jo ikke sætte Jesu legme og Jesu blod tilbage i skabet.
    Den protestantiske kirke mener modsat, at brødet og vinen blot er symboler på Jesu legme og Jesu blod, ikke at det er blevet tryllet om.
    Hertil kommer den katolske kirkes opbygning med en pave som det absolutte overhovede. Katolikkerne tror på, at paven er efterkommer af Peter, som fik tildelt himmelens nøgler, og man er derfor pålagt som katolik at følge pavens befalinger - ligegyldig hvad det måtte være.


    .. at katolikker så heller ikke må have sex før ægteskabet, blive skilt, at præster skal leve i total afholdenhed hele livet, at kondomer er bandlyst, at kvinder ikke må være præster osv. kommer ikke af egentlig konflikt med den protestantiske kirke, men fordi den katolske kirke har det med at læse bibelen mere bogstaveligt - og der står rent faktisk fraser, som kunne betyde noget i retning af de ovenstående eksempler.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]