Canon S3IS erfaringer

  • Hej. Jeg overvejer at bestille et s3is camera og søger lidt erfaring omkring cameraet.
    Det skal bruges til alm. brug - primært fotografering af mine børn. Jeg har valgt det pga 12x zoom, og de generelt gode anmeldelser.


    Så lidt erfaring/mening omkring cameraet ville være godt.


    Kom også gerne med et alternativ i samme prisklasse, bemærk at jeg lægger vægt på zoom.


    Tak

  • Jeg har et S2IS som reserve kamera :), der er ikke meget forskel på S2 & S3, jeg har været utrolig glad for mit og det tager super billeder synes jeg, eneste minus jeg har oplevet med mit er at der ikke rigtig kan finde focus når der zoomes 12X indedørs, og der er grundet at der ikke kommer nok lys ind, udendørs 12X zoom er der ikke problemer med, udover dette fungerer det også rigtig godt som video optager.

  • Det er et skide godt kamera laver nogle flotte billeder og den store zoom giver mange muligheder. Godt valg.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Efter at have læst review på http://www.dcresource.com tror jeg snildt det kan blive sådan et kamera jeg skal have næste gang. Det bekymrer mig dog lidt, at det laver "røde øjne" med blitz.
    Da det fortrinsvis skal bruges til fotografering af ungerne og lidt leg, er det et ømt område for mig, så hvis en vil af - eller bekræft det med vil en gammel tweaker blive glad.

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    Efter at have læst review på http://www.dcresource.com tror jeg snildt det kan blive sådan et kamera jeg skal have næste gang. Det bekymrer mig dog lidt, at det laver "røde øjne" med blitz.
    Da det fortrinsvis skal bruges til fotografering af ungerne og lidt leg, er det et ømt område for mig, så hvis en vil af - eller bekræft det med vil en gammel tweaker blive glad.


    Det er så absolut ikke et større problem på det kamera end alle andre kompakt kameraer. Rødeøjne opstår når blitzen er tæt på objektivet hvilket den altid er på kompakt kameraer. Skal man ud over det er der kun dslr som løsning.


    Problemet er dog ikke så stort sker langt fra altid. Det er desuden MEGET nemt at fjerne det er bare et klik i nærheden af et øje så er det væk.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Det er så absolut ikke et større problem på det kamera end alle andre kompakt kameraer. Rødeøjne opstår når blitzen er tæt på objektivet hvilket den altid er på kompakt kameraer. Skal man ud over det er der kun dslr som løsning.


    Problemet er dog ikke så stort sker langt fra altid. Det er desuden MEGET nemt at fjerne det er bare et klik i nærheden af et øje så er det væk.


    OK, oplevede det ikke som noget specielt ved det Z5 jeg havde sidst, men det var ekstremt slemt med det Ixus jeg havde en kort overgang.
    Skriver det S3IS på ønskelisten.

  • Jo der er en ret så stor forskel på s2is og s3is.... s3 leverer meget mere kontrastfulgte billieder i forhold til s2.... s3is er et fremragene kamera og angående røde øjne, er der en funktion i kameraet det mindsker chancen for det..... Der er intet der kan måle sig med s3is i forhold til prisen....

  • Quote

    Originally posted by Musvit
    Jo der er en ret så stor forskel på s2is og s3is.... s3 leverer meget mere kontrastfulgte billieder i forhold til s2.... s3is er et fremragene kamera og angående røde øjne, er der en funktion i kameraet det mindsker chancen for det..... Der er intet der kan måle sig med s3is i forhold til prisen....


    Åhh jo det er der skam, for et par hundrede extra. ;)


    Fujifilm FinePix S9600

  • Jeg var lige ude i elgiganten her i dag hvor de havde den. Og den så bestemt spændende ud :) Havde dog ikke tid til at lege med den, men den kunne måske godt være mit næsten kamera.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by S.STAACK
    Det fujifilm kamera ser spændende ud, er det et kamera alle kan bruge, eller egner det sig mere til de mere prof?


    Det kan alle såmen bruge tror jeg, det er med et slr hus, men ikke et Dslr kamera.
    Men ja det ser lækkert ud, de test's jeg har læst bliver det rost til skyerne.

  • Quote

    Originally posted by |Henrik|


    Det kan alle såmen bruge tror jeg, det er med et slr hus, men ikke et Dslr kamera.
    Men ja det ser lækkert ud, de test's jeg har læst bliver det rost til skyerne.


    slr lignende hus !!

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by S.STAACK


    Og jeg har ingen ide om hvad i snakker om, så igen vil en noob som mig kunne betjene det?


    Ja self.


    Dslr står for: digital single-lens reflex ( Digital spejlreflex kamera )


    Dette Fujifilm kamera er udformet som et Dslr kamera, men er kun en alm. Semikompakt kamera ;)


    Der er rundtregnet disse 4 typer kameraer:


    Ultrakompakt / poket size
    Standard kompakt / middle size
    Semikompakt / dSLR-like
    Spejlrefleks / dSLR


    Edit igen igen: Du kan læse mere her på Fotostart, det er en rigtig go' side hvor du finder alle de ? du måtte have. > http://www.fotostart.dk/index.php?p=301&v=2