OC på et DS3

• Er så småt gået i gang med lidt oc på mit nye sys :))

Smækkede dyret direkte op på 3 GHz og temps er ca. 32 idle...mangler at checke ved load, men foreløbig ser det fornuftigt ud.
    Et par spørgsmål:

Hvor kan jeg finde oversigt over standard volts på det mobo? Har fundet at det er 1.8 for ram og har givet dem +0,4...altså 2.2. Cpu får 1.375. Det er alle de andre jeg mangler.

Kan man køre asynkront på det mobo? altså med 4:5 på ram f.eks.? de kører nu lidt under 800, men jeg regner med at bevæge mig hen mod 3.4 -3.6 GHz på cpu. Ram burde kunne klare 1200 MHz hvilke måske gør det nødvendigt at bruge 4:5 forhold mellem ram og cpu.

Edit: på 3.2 Ghz nu...33 - 34 grader efter ½ times bf2...mangler at køre orthos :))

• tjek load temp på cpu med core temp.

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• du kan jo bare starte på lavest mulige volt og så når den bliver ustabil så hæver du vmch, vsb osv.

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by hot_fifty
    tjek load temp på cpu med core temp.

Det har jeg gjørt...forløbig brugte jeg bf2 som load...regner med at køre med orthos medmindre der er en bedre en :))

• :9xoorthos large er godt.. blend er godt til se overall stabilitet.. blend er faktisk den jeg bruger mest, da min comp altid er stabil når den er stabil i blend.

Du burde kunne oc meget mere.. kom igang :finger:

Originally posted by hot_fifty
    :9xoorthos large er godt.. blend er godt til se overall stabilitet.. blend er faktisk den jeg bruger mest, da min comp altid er stabil når den er stabil i blend.

Du burde kunne oc meget mere.. kom igang :finger:

Yes sir, regner med at gå amok i weekenden...lige nu skal der bare fjernes heftige bf2 abstinenser...har været uden pc i flere dage = katastrofe ;(

Regner med at komme i nærheden af 500 fsb...det mobo kan sagtens klare det...specielt med de ram jeg har :))

Det virker ikke som at den er glad for andet end 1:1 på ram...prøvede med 4:5 og ca. 370 fsb hvilket gjørde at jeg måtte slukke manuelt på bagsiden :boxed: den frøs, men heldigvis resetter bios de settings der ikke funger hvis man oc galt...super nice :9xo

Originally posted by Slacker
    Du kan evt godt få problemer med at nå 500 mhz på ram. DS3 er lidt picky med ram, især D9. Og det er de cellshock vist?

ovvv, jo de er...den crasher også med det samme i orthos, men er fint stabil i bf2... :boxed:

hvis jeg bruger det her review som udgangspunkt skal jeg en del højere op i vcore...de bruger 1.5V på en E6300 :boxed:
    http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2902&p=2

ram skal også have 0.1 V mere og MCH 0.2V og FSB +.2V)

• Jeg får også underlige problemer når jeg prøver at forcere 400. Men der skal rodes mere med det når jeg orker.

• 1:30 min i orthos = crash ;(

temps på ca. 70 grader...mig ikke kan li...hvilken vcore bruger du slacker?

Edit: hævede vcore lidt (1 trin over 1.4V) virker stabil i orthos nu, men temp er mellem 68 og 75 ved max load. Det sgu en tand for meget...clocker lidt ned... ;(

Edit 2: Slacker..kan man køre med andre forhold end 1:1 på ram?

Originally posted by Cyclups
    min e6600 skal ha' 1.4v for at nå 3.6GHz ved 400MHz FSB, vores ram bruger samme chips og jeg kan nøjes med 2.0v for at køre 500MHz, hvilken timming køre dine ram moduler ?

5-5-5-15...ikke noget voldsomt...skal det være slappere end det?

Edit: hmmm, vand må være næste project :))

• Det der undrer mig er at den er super stabil i bf2 og 3dmark06 (914x points) og nu er den så også stabil i orthos, men det er temps der generer mig...op på 75 grader som max er sgu for meget...vand...vand... :))

Originally posted by DC-Freak
    Det der undrer mig er at den er super stabil i bf2 og 3dmark06 (914x points) og nu er den så også stabil i orthos, men det er temps der generer mig...op på 75 grader som max er sgu for meget...vand...vand... :))

ja det er lidt mystisk med den stabilitet, måske skulle du slække lidt på oc'en 75c er rimelig højt, vand er god køling min bliver kun omrkgin de 40-45c i othos, men prisen på vandkøling er også lidt dyr.

Originally posted by Cyclups

ja det er lidt mystisk med den stabilitet, måske skulle du slække lidt på oc'en 75c er rimelig højt, vand er god køling min bliver kun omrkgin de 40-45c i othos, men prisen på vandkøling er også lidt dyr.

Dyrt, ja...men sådan en gammel stodder som mig der ikke går i byen mere og skider kontanter skal da have lidt at hygge sig med :))

Hvad ville du sige er max?....70 ifølge
    http://forumz.tomshardware.com…ide-v1-ftopict197995.html

Originally posted by DC-Freak

Dyrt, ja...men sådan en gammel stodder som mig der ikke går i byen mere og skider kontanter skal da have lidt at hygge sig med :))

Hvad ville du sige er max?....70 ifølge
    http://forumz.tomshardware.com…ide-v1-ftopict197995.html

jeg tror at jeg har haft vandkøling for lang tid, alt over 45-50c og jeg kan ikke lide det :)
    men omkring de 65c vil jeg nok syntes er max med luft køling også selvom at conroe godt kan klare at blive varmere.

• Jeg har altid kørt 1:1 (Men ja man kan godt andet..) men til gengæld kører jeg strammere timings end jer ved 390 mhz.
    Ud over det er der nok ret stor forskel på at clocke de ram i et commando og et DS3 ;)

Originally posted by Slacker

Jeg har altid kørt 1:1 (Men ja man kan godt andet..) men til gengæld kører jeg strammere timings end jer ved 390 mhz.
    Ud over det er der nok ret stor forskel på at clocke de ram i et commando og et DS3 ;)

Tror jeg lægger ud med 380-390 til at starte med....bare lidt synd med de ram ved knap 800 mhz...strammer i hvertfald timings så meget som muligt :))