boreplatform ?

• Hej alle,

jeg er en 21 årlig gut der har HH i bagagen, men kunne egentlig tænke mig at tjene en masse penge inden jeg ville læse videre, og her kunne jeg tænke mig tage ud på sådan en af de der boreplatformer der... MEN hvor fanden skal man kigge henne for at i det mindste komme i kontakt med noget ? er der nogen der kan hjælpe mig evt. ?

takker

Originally posted by NiEn
    kunne forstille mig at det var bedst hvis man havde en hændværk uddandelse, hvis du vil derud og arbejde, men kommer self an på hva du vil søge der ud som.

Det tror jeg også helt klart. Kan godt ske de tjener kassen de folk, men de slider og slæber edderbankme også i lange perioder af gangen.

Hvorfor ikke finde et sted som arbejdsmand istedet ? Det gir 130-150~ sån lige hva jeg har hørt, og det kræver egentlig bare du gider lave noget. Alle håndværkerfirmaer har brug for folk.

Originally posted by Dyzio
    Hej alle,

jeg er en 21 årlig gut der har HH i bagagen, men kunne egentlig tænke mig at tjene en masse penge inden jeg ville læse videre, og her kunne jeg tænke mig tage ud på sådan en af de der boreplatformer der... MEN hvor fanden skal man kigge henne for at i det mindste komme i kontakt med noget ? er der nogen der kan hjælpe mig evt. ?

takker

Jeg har selv været ude på på det rigsystem der hedder Dan F. Jeg var der dog på en lille rundvisning da jeg arbejdede på Mærsk Frontier som er et forsyningsskib der sejler fra Esbjerg ud til den danske sektor. Vi kaldte så op og spurgte om vi kunne få en rundvisning og det fik vi.
    Ganske spændende sted forøvrigt!

Dem du skal snakke med vil jeg tro er Mærsk Olie & Gas. Jeg tror dog ikke du skal regne med noget. Man skal have en del kurser for overhovedet at komme til at arbejde der selv om det bare er f.eks. kantinemedarbejder.

Det er først og fremmest nogle sikkerhedskurser. Man skal f.eks. have et helikopterkursus hvor man lærer at redde sig ud af en helikopter såfremt den styrter i havet.

En af mine venner ville ud og arbejde som stilladsbygger. Så vidt jeg husker havde han 4 kurser af en varighed af ialt 7 uger. Men det strakte sig over omkring et halvt år fordi man skal vente på der er plads på kurserne osv.

Hvad er det præcist du godt ville lave derude? Mange af jobs'ene derude er jo ret specifikke så der skal man have en videregående uddannelse som f.eks. maskinmester eller navigatør.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------