#8 Billederne | Vinter

• | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Til dem som har lagt billeder i tråden men ikke har dem med her. Smut forbi min blog og læs om exif data de skal med som der også står i reglerne.

Tak for den store deltagelse det er dejligt at se :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |

• Fedt at der er så mange der deltager.. Men jeg orker altså ikke at give en kommentar til hvert billede :) Måske jeg får tid til det i weekenden..

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• planen er så sandelig at jeg vil komme med en kommentar til billederne jeg skal bare lige have tiden til det, skal dog nok blive gjort.

• Jeg prøver lige og komme med en lille vudering på dem. :D

Dumpen - Lidt kedeligt motiv, og heller ikke den bedste kvalitet men vi husker lige på at dit billede er taget med en 6230I, billedet ilostrerer dog det flotte sne dække vi havde.

Angelus - Ok billede af det flotte sne tæppe, den hvide farve brænder dog lidt i bunden.

LSkov - Ok billede, men farven på billedet synes jeg ikke ser naturlig ud, ved dog ikke om det er fordi du har brugt ISO 1600.

Mikkel - Flot klassisk motiv, men den blå farve hører ikke hjemme i billedet synes jeg.

Bentzin - Flot nær billede der ilostrerer den kulde vi havde.

|KTS| - Det er tydeligt at det er snedriven der er hovedmotivet flot nok i sig selv, men resten af billedet synes jeg vælter lidt.

Aagaard1000 - Rigtig flot motiv, men synes billedet er for mørkt, et lidt lavere F nummer og måske en lidt højere ISO ville have gørdt underværker.

|Henrik| - Nå endelig mit ejet billede, ganske enkelt perfekt Henrik :D

Hardstyler - Flot lille fyr, med toppen af ham er ikke med, det skal med i et portræt billede som dette synes jeg.

Lahnet - Flot billede hvor man virkelig kan se de flotte driver, og Dalmatineren passer godt ind i billedet.

WebT - Flot makro billede af de flotte istapper, måske skulle billedet rettes en smugle op.

celfa - Super flot makro billede med en rigtig flot bluret braggrund.

Carsten_DK - Rigtig flot billede, andet er der ikke at sige til det'.

_WHAT_ - Ja, endnu er godt billede fra dig, det ser kanon ud med det støj der er i billedet.

Det var så en amatør vudering fra mig, så bær over med mig. :cheers:

• Så fik jeg også fundet lidt tid til at skrive lidt :)

Dumpen - Ikke så spændende og på det teknisk så er der underbelyst og så hælder det vist lidt til den ene side.

Angelus - Ideen er god men kunne have været udført lidt mere konstruktivt og kunstnerisk.

LSkov - Hælder lidt og er lidt uskarp men generelt ret godt og en lidt anden vinkel end normalt set af klossen :)

Mikkel - Meget lige på og syntes hurtigt man mister interessen. Det er imo også lige blåt nok kunne godt have været dæmpet lidt i ps.

Bentzin - Ja hva skal man sige teknisk ser det meget fornuftigt ud men syntes hurtigt det bliver kedeligt. Der er ikke meget at se i det.

|KTS| - Illustrerer meget godt det meget sne vi har fået. Gadelygten skaber en form for størrelses forhold hvilket er godt da det så er til at bedømme hvor meget sne der er.

Aagaard1000 - Syntes den er lidt mørk men ligner næsten noget du har rodet med i ps. I midten er der jo noget bedre lys. Generelt tror jeg det billede ville gøre sig bedre i sort/hvid. Det grønne i billedet gør det lidt rodet og smuset at se på imo.

|Henrik| - Lidt underbeslyst, ikke helt skarpt og så er det da synd at fuglen har lukket sine små øjne, tager en del fra billedet imo.

Hardstyler - Her går der helt sikkert noget galt med hvidbalancen, eller håber da ikke han er så blå i hovedet for så skal han altså virkelig ind i varmen. Lidt opblødnings blitz så havde klaret lidt af de mørke øjne, ellers ikke helt dumt.

Lahnet - Godt billede og flot hund :) Hvorfor alt sneen ikke ligger i venstre side ved jeg dog ikke det hele tipper jo så man bliver søsyg :) Men ok billede der viser vi har fået meget sne. Det er nok lidt underbelyst.

WebT - Closeup billeder er altid sjove. Dit billede tipper lidt og kridter ud nogen steder. Jeg ville ønske du havde taget det i noget bedre lys det her er meget tydeligt et blitz billede.

celfa - Ikke så spændende komposition og lidt underbelyst.

Carsten_DK - Ret godt skud jeg tror du kunne vinde meget ved at hæve kontrasten lidt i billedet.

Generelt til næsten alle billeder vil jeg sige at de er lidt underbelyste. Når i tager billeder af sne kan i ikke stole på lysmåleren i jeres kamera den vil typisk underbelyse og i for den grå sne som mange af jer har.

Dejligt at se der er så mange som deltager :)

• Hvis jeg ikke vidste _WHAT_'s billede var et "vinter billed" ville jeg ikke kunne se det, synes det ligner en strand, ka ikke se så meget vinter over det ;)

Der med ikke sagt jeg ikke kan li billedet, synes det er et fedt billede ;)

Anyway, er nogle fede billeder imellem :9xo

• Shak, Ja WHAT's billede kan godt ligne et strand billede, jeg havde dog heller ikke gættet at det var et vinter billede hvis jeg ikke vidste bedre.

WHAT, tak for vuderingen, er enig med dig at det er en lille smugle underbelyst, derimod synes jeg at motivet i billedet som er mågen står kniv skarpt, ved dog ikke om det er mine gamle 31 års øjne der ikke rigtig funker. :crazyeyes:

• Tak for vurderingen begge to :-) - ja det kunne godt lige trænge til at blive rettet op en tur, og lys... der var intet, belragende mørkt, så det er kun blitzen der lyser op
    Meget sjovt at være med selvom hverken kamera eller fotograf er voldstomt gode heh :D

Og |Henrik|, jeg er helt vild med din fugl fedt at fulgens forside matcher sneen og ryggen matcher baggrunden!

Originally posted by WebT
    Tak for vurderingen begge to :-) - ja det kunne godt lige trænge til at blive rettet op en tur, og lys... der var intet, belragende mørkt, så det er kun blitzen der lyser op
    Meget sjovt at være med selvom hverken kamera eller fotograf er voldstomt gode heh :D

Og |Henrik|, jeg er helt vild med din fugl fedt at fulgens forside matcher sneen og ryggen matcher baggrunden!

Velbe ;)

Og tak, ja det var også hele hensigten med det, derfor jeg brugte en hurtig lukker, så baggrunds farven kom til at ligne fulens vinder.
    Grundet også den hurtige lukker, er for at fulens kridhvide bryst ikke skulle brænde ud. :)