Så kom der sgu nyt fra canon og man kan vel ikke andet end havde dem, jeg mener nu skal jeg ud og finde 40-50k og bruge på fotoudstyr
Offentliggjort i går/nat som pre-pma.
Canon EOS 1D mark III
* 10.1 Megapixel APS-H CMOS sensor
* 10 fps continuous shooting for up to 110 frames
* Dual “DIGIC III” processors
* New auto focus system with 19 cross type sensors
* EOS Integrated Cleaning System
* ISO 3200 (expandable to H:6400)
* 3.0” LCD with Live View mode
* Wider, brighter viewfinder
* Picture Style1
Altså verdens første dual-core kamera med en sindsyg hastighed. Helt nyt autofocus system som ser virkelig lovende ud. 3" LCD med live view første gang i et pro dslr. Høj iso mulighed med formodentlig bedre støj forhold end vi kender i dag.
Mest spændende er dog i mine øjne at de er gået over på 14bit i stedet for 12bit. Det giver en del flere farvenuancer pr. pixel. Med 12bit har man ~4000 og med 14bit er vi oppe på ~16000
Prisen på svinet er at til 4000USD hvilket også må siges at være en slat men nok ikke urimeligt.
Udover dette fine stykker værktøj kommer canon med følgende...
16-35L F2.8 II USM altså et nyt hvidvinkel objektiv i den tunge klasse helt sikkert et lækkert objektiv bare se på forgængeren
Desuden kommer en Speedlite 580EX II som brugt med det nye kamera opnår weathersealing. Hurtigere recharge bedre bygge kvalitet, styring via det nye kameras menu.
Så smut ned til jeres bankrådgiver og få en god lang snak der bliver behov for det