Den daglige motion

• Hej.

Jeg gik og tænkte på om der er nogen forskel på at sprede sin daglige motion ud.

Altså man siger jo man skal røre sig 60 minutter om dagen, men hvis jeg nu rører mig 240 minutter på en dag, har har det så samme effekt hvis jeg fordelte det over fire dage ?

Jeg ved godt det er et underligt spørgsmål, men jeg vil gerne vide det :)

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

• Kender ikke helt svaret.. Men altså hvis du løber 4 x 60min f.eks. vil det give mere, end hvis du løb 240min.. Altså du kommer i bedre form på den måde. Ligesom med styrketræning, det giver meget mere at sprede træningen udover ugen, end og lave det hele en dag.

Håber du forstår hvad jeg mener :P

• DXC har ret. Og det vil være bedre for din krop at få fordelt mængden af træning ud på så mange dage som muligt.

Hvis du holder fri i 3 dage og knokler igennem på den 4. dag til du til sidst er halvdød er der stor fare for at du overanstrenger kroppen og forvolder skade på dig selv, på den ene eller den anden måde.

Men igen er tid alene et lidt svært grundlag at bestemme motion på. Det der betyder noget er at du får rørt dig på en sund og hensigtsmæssig måde, både så du efterfølgende rigtig kan føle at musklerne er blevet godt brugt, men også uden du har smerter.

• Tror nu heller ikke man kan spare op :D selvom det selvfølgelig er bedre med 240min end ingenting!

Troede egentlig også kun det var 30min der var anbefalet som minimum - oh well, en anden tommelfingerregel er vel også at pulsen skal op så du kan mærke hjertet banke minimum en gang i døgnet.

Her står den på styrke og motions træning 3 gange i ugen og så går jeg ellers frem og tilbage mellem her og der, de andre dage i godt tempo- synes jeg kan mærke en forskel hvis jeg en uge er doven og ikke fx gidder gå den time på biblioteket og i stedet snupper en bus.

Kroppen er bygget til at røre sig, så ja, hver dag må klart være bedst!

• Det handler jo om at holde kroppen igang over længere tid for at skabe en progression, dermed vil din kondition og fysik opretholdes og forbedres bedst muligt. Derfor bør du sprede din motion ud så meget som muligt og på de rette tidspunkter, helst kombineret med den rette kost på de rette tidspunkter :)

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

• Din krop står jo ikke stille til hverdag. Du spiser og gør ting hver dag. Daglig motion er jo netop ment til at "modsvare" eller "medspille" til dét - alt efter hvordan du gør til hverdag.

Synes jeg da er meget logisk...

Det er jo det samme som at sige, at jeg vælger ikke at spise mad til hverdag, tilgengæld spiser jeg for alle ugens dage hver søndag. Det giver jo heller ikke nogen mening...

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Tak for alle de gode svar :rules:

Ja, det er for voksne :)

For børn er det 60 minutter.

Har jeg hørt :P

Jeg lukker tråden her, da jeg har fået svar nok =)

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

Rettet en gang, sidst af Dumpen ().