Fejlviste billeder

• Hejsa. min kæreste har nogle billeder fra et digitalkamera, der er fejl på. både når de bliver vist i den billedfremviser der er i XP, og i Nero. fejlene er nogle hvor billederne er halvt grå, og andre hvor forskellige billeder er blandet. det der forvirrer mig er at de bliver vist fint som miniaturer, så der må være en måde at få de billeder frem på, og vist ordentligt?

hun blir ovenud lykkelig hvis i kan hjælpe, da det er fra en tur til Thailand. Og hvis hun blir glad, så blir jeg osse glad ;), hehe....

På forhånd tak. Mvh Nicolai

• Prøv og brug noget andet software til at åbne billederne med. Hvis det er fint der er det jo bare den billede viser i bruger der er rimelig fucked.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Prøv med ACDsee.
    Jeg har ofte set den kan hvor andre ikke kunne.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

• En mulighed er også FastStone's imageviewer (iøvrigt en af de hurtigste til RAW jeg har oplevet).

Jeg ved ikke hvilken type billeder det drejer sig om, men for RAW er det et lille embeddet jpg der giver thumbs - og sådan set ikke selve billedet.
    Jeg kan ikke huske om det samme er gældende for JPG's - i givet fald er det nok et spørgsmål om en fejloverførsel fra kamera til memorykort, hvor thumb'en er kommet rigtigt med.

/ask