Han ved hvad han skal lave de næste par år?
-
-
Hvis vi bare kunne få tilsvarende straffe her i DK
-
ja, DK sucks på det område...
Du kan gå ud og voldtage en lille pige og komme ind i fængsel i 2 år.. hvad er det for noget pis!!!
hvis du laver din egen 100kr seddel, får du 6 år..
hvad sker der...
nu når DK tager så mange ting fra usa af, så tag sq da for hel**d også deres Ret metoder i brug! man skal ikke kunne gå ud og dræbe en mand eler misbruge nogle og være ude af fængslet inde for 3 år. PLUS de kommer sikkert i "åben" fængsel... det er jo en ferie for dem!
UHH det kan pisse mig af!
-
Det der virkeligt overraskede mig var sønnen var TRE MÅNEDER
-
Nu er det ham der bliver den lille dreng
-
Det danske retsystem bygger på helt andre grundsten end det amerikanske, og heldigvis for det. Og bare fordi vi finder inspiration i USA til nogle ting, hvorfor skal vi så gøre det med alle ting? Deres offentlige transport og sundhedsvæsen er bare to ting der ikke er en fordel, og hvad med våbenlovgivningen og kravet om, at man skal være 21 år for at købe alkohol?
I Danmark går det ikke ud på at påføre folk så meget smerte som muligt. Der arbejdes på at få gjort folk klar til at yde en indsats så de ikke skal forsørges af samfundet resten af deres liv. Derudover, så er det også kommet frem flere gange efterhånden, at der - når der er tale om sager med domsmænd og nævninge - heller ikke sker fuld udnyttelse af strafferammerne, hvilket jo nok skyldes, at de får en mere nuanceret indsigt i sagerne end man kan få igennem EB, og andre lignende medier.
Jeg kan da også godt af og til mene at forskellige straffe ikke er hårde nok, men jeg tror bare ikke på at hårdere straffe hjælper ret meget. Hvis det var sådan, at f.eks. amerikanerne havde respekt for deres retssystem, hvorfor er der så, så meget kriminalitet derovre? Og bliver vi virkelig til bedre mennesker ved at smide folk bag tremmer og lade dem rådne op der?
-
Originally posted by Angelus
ja, DK sucks på det område...Du kan gå ud og voldtage en lille pige og komme ind i fængsel i 2 år.. hvad er det for noget pis!!!
hvis du laver din egen 100kr seddel, får du 6 år..
hvad sker der...
nu når DK tager så mangse ting fra usa af, så tag sq da for hel**d også deres Ret metoder i brug! man skal ikke kunne gå ud og dræbe en mand eler misbruge nogle og være ude af fængslet inde for 3 år. PLUS de kommer sikkert i "åben" fængsel... det er jo en ferie for dem!
UHH det kan pisse mig af!
Uha.. er du nu sikker på det?
-
Originally posted by Burger
Det danske retsystem bygger på helt andre grundsten end det amerikanske, og heldigvis for det. Og bare fordi vi finder inspiration i USA til nogle ting, hvorfor skal vi så gøre det med alle ting? Deres offentlige transport og sundhedsvæsen er bare to ting der ikke er en fordel, og hvad med våbenlovgivningen og kravet om, at man skal være 21 år for at købe alkohol?I Danmark går det ikke ud på at påføre folk så meget smerte som muligt. Der arbejdes på at få gjort folk klar til at yde en indsats så de ikke skal forsørges af samfundet resten af deres liv. Derudover, så er det også kommet frem flere gange efterhånden, at der - når der er tale om sager med domsmænd og nævninge - heller ikke sker fuld udnyttelse af strafferammerne, hvilket jo nok skyldes, at de får en mere nuanceret indsigt i sagerne end man kan få igennem EB, og andre lignende medier.
Jeg kan da også godt af og til mene at forskellige straffe ikke er hårde nok, men jeg tror bare ikke på at hårdere straffe hjælper ret meget. Hvis det var sådan, at f.eks. amerikanerne havde respekt for deres retssystem, hvorfor er der så, så meget kriminalitet derovre? Og bliver vi virkelig til bedre mennesker ved at smide folk bag tremmer og lade dem rådne op der?
Om du giver mig ret eller ej, så vil jeg nu stadig påstå at et par af de vigtigste grunde til USA´s forholdsvis høje kriminalitet er på grund af landets store multi-etniske blanding og stor afstand mellem rig og fattig. Noget som vi heldigvis ikke har i Danmark ... endnu ...
Men du har ret i at det i Danmark ikke går ud på at påføre folk så meget smerte som muligt. Om det er godt bliver vi jo så nok ikke enig i. Personligt rager det mig hvilken undskyldning folk har for at begå gruppevoldtægter eller andre lige så modbydelige ting. En forklaring som "det skete bare" går sgu ikke. Det gør det heller ikke at knægten er blevet mishandlet af hans far da han var lille. Uanset hvad, så er man 100% ansvarlig for sine handlinger og formildende omstændigheder burde være en by i rusland. Det gør ingen forskel for ofret hvilken undskyldning gerningsmanden kommer med. Det er fra dette synspunkt at man burde straffe i Danmark. Ikke halvvejs fra gerningsmandens synspunkt imens man står og sukker "ah, det er også syndt for han at ingen ville lege med ham da han var lille" - Who gives a fuck ? - Nuanceret mig i røven ...
Kan heller ikke se problemet i at man skal være 21 år for at købe alkohol. På den bekostning slipper de nok for nogle ting som vi ikke gør i Danmark. Om ikke andet, så rent etisk er det da en god ting at man ikke giver børn adgang til noget som kun har skadelige konsekvenser. 21 år er måske en tand for meget, men 15 år er sgu for lavt. Og det endda en ny "opfindelse" her i Danmark. Da jeg var en knægt kunne man gå ind og købe en kasse bajere som 5 årig hvis man havde lyst for derefter at stå og drikke den på et gadehjørne imens man røg en masse smøger.
Personligt syntes jeg ikke at folk som ikke er myndige burde have adgang til skadelige ting så som smøger og alkohol. Egentlig syntes jeg at staten burde gå ind og forbyde smøger generalt. Det der med at man ikke må ryge nogen steder what so ever, men godt må smide penge i statskassen er sgu en tand for meget. Hvis staten er så meget imod rygning, så forbyd lortet.... og ja, jeg er ryger ....
Det amerikanske samfund er bygget på neger-sved, pardon my french. Hvad er det danske bygget på ? - Flæskesvær og risengrød ?
PS. Hvordan gik det med det netkort ??
-
Originally posted by GrillRotten
Om du giver mig ret eller ej, så vil jeg nu stadig påstå at et par af de vigtigste grunde til USA´s forholdsvis høje kriminalitet er på grund af landets store multi-etniske blanding og stor afstand mellem rig og fattig. Noget som vi heldigvis ikke har i Danmark ... endnu ...Det har selvfølgelig noget at sige, men det er langt fra hele forklaringen. Hvis du ser på bl.a. deres våbenlovgivning, så spiller den helt klart også ind.
QuoteOriginally posted by GrillRotten
Men du har ret i at det i Danmark ikke går ud på at påføre folk så meget smerte som muligt. Om det er godt bliver vi jo så nok ikke enig i. Personligt rager det mig hvilken undskyldning folk har for at begå gruppevoldtægter eller andre lige så modbydelige ting. En forklaring som "det skete bare" går sgu ikke. Det gør det heller ikke at knægten er blevet mishandlet af hans far da han var lille. Uanset hvad, så er man 100% ansvarlig for sine handlinger og formildende omstændigheder burde være en by i rusland. Det gør ingen forskel for ofret hvilken undskyldning gerningsmanden kommer med. Det er fra dette synspunkt at man burde straffe i Danmark. Ikke halvvejs fra gerningsmandens synspunkt imens man står og sukker "ah, det er også syndt for han at ingen ville lege med ham da han var lille" - Who gives a fuck ? - Nuanceret mig i røven ...Naturligvis er man ansvarlig for sine egne handlinger, og naturligvis kan kriminelle handlinger ikke undskyldes med, at man har haft en hård barndom eller hvad man ellers kan finde på at bilde folk ind.
Jeg mener bare ikke, at det at blive smidt i et sort hul til man dør løser noget som helst. Det skaber ikke respekt for retssamfundet, og det løser dermed ikke samfundsmæssige problemer. Ja, de kriminelle er væk fra gaderne, men der vil hele tiden komme nye til. Derfor mener jeg, at det er bedre at få folk gjort til borgere der arbejder for samfundet i stedet for imod dem. Det kan man naturligvis ikke gøre med alle, men prøver man ikke, så er der kun risikoen for fiasko og ingen succes.
Kan heller ikke se problemet i at man skal være 21 år for at købe alkohol. På den bekostning slipper de nok for nogle ting som vi ikke gør i Danmark. Om ikke andet, så rent etisk er det da en god ting at man ikke giver børn adgang til noget som kun har skadelige konsekvenser. 21 år er måske en tand for meget, men 15 år er sgu for lavt. Og det endda en ny "opfindelse" her i Danmark. Da jeg var en knægt kunne man gå ind og købe en kasse bajere som 5 årig hvis man havde lyst for derefter at stå og drikke den på et gadehjørne imens man røg en masse smøger.Personligt syntes jeg ikke at folk som ikke er myndige burde have adgang til skadelige ting så som smøger og alkohol. Egentlig syntes jeg at staten burde gå ind og forbyde smøger generalt. Det der med at man ikke må ryge nogen steder what so ever, men godt må smide penge i statskassen er sgu en tand for meget. Hvis staten er så meget imod rygning, så forbyd lortet.... og ja, jeg er ryger ....
Nu er det så 16 år i DK, men det er reelt set ligemeget. Det ændrer ikke ved, at også amerikanske unge drikker før de er 21 år, men de gør det i smug, og det har en del konsekvenser. Som mange danske unge har de ikke reelle muligheder for at få et fornuftigt forhold til alkohol når det skal gøres i det skjulte i stedet for at gøre det i trygge rammer hvor der er folk til at guide og gribe ind inden det går galt. Der er ingen grund til, at de absolut alle skal lære det på den hårde måde, og der spiller den amerikanske alkoholpolitik klart fallit.
Det hænger heller ikke sammen, at man kan få lov til at være en fare for andre når man er 16 år, man kan spille sig selv fallit når man er 18 år, men det først er når man er 21 år, at man må drikke en øl.
Men det var så slet ikke alt dette tråden handler om, jeg reagerede bare på, at amerikanske tilstande åbenbart er så eftertragtet
PS. Hvordan gik det med det netkort ??Har desværre ikke haft mulighed for at teste det i en anden maskine endnu. Har dog en plan om, at jeg måske skal have formateret min bærbar, måske det vil hjælpe lidt på samarbejdsniveauet
-
Originally posted by Burger
Det har selvfølgelig noget at sige, men det er langt fra hele forklaringen. Hvis du ser på bl.a. deres våbenlovgivning, så spiller den helt klart også ind.Ja, på det område er amerikanere sgu spejlblanke ud over alle grænser
QuoteOriginally posted by Burger
Naturligvis er man ansvarlig for sine egne handlinger, og naturligvis kan kriminelle handlinger ikke undskyldes med, at man har haft en hård barndom eller hvad man ellers kan finde på at bilde folk ind.Jeg mener bare ikke, at det at blive smidt i et sort hul til man dør løser noget som helst. Det skaber ikke respekt for retssamfundet, og det løser dermed ikke samfundsmæssige problemer. Ja, de kriminelle er væk fra gaderne, men der vil hele tiden komme nye til. Derfor mener jeg, at det er bedre at få folk gjort til borgere der arbejder for samfundet i stedet for imod dem. Det kan man naturligvis ikke gøre med alle, men prøver man ikke, så er der kun risikoen for fiasko og ingen succes.
Nogle gange gør folk noget som siger højt og tydeligt "jeg kan ikke finde ud af at fungere i et civiliseret samfund" - og hvis det sker, så er det tydeligt at de ikke hører til her. Nogle forbrydelser er så hæslige at gerningsmandens rettigheder til at være i et samfund som vores burde fratages forevigt. Det er måske lidt hårdt, men hellere for hård end for blød. Hvis der er noget som man ikke kan have respekt for, så er det et retssamfund der straffer så blødt at man dårlig nok kan kalde det en straf. 2 år i et åbent fængsel for at gruppevoldtage en 10 årig pige sammen med 4 andre er ikke en straf. Sådan kunne jeg jo blive ved ... Pointen er at man som retssamfund ikke ser tingene nok fra ofrenes side af ... Som man burde efter min mening.
Nu er det så 16 år i DK, men det er reelt set ligemeget. Det ændrer ikke ved, at også amerikanske unge drikker før de er 21 år, men de gør det i smug, og det har en del konsekvenser. Som mange danske unge har de ikke reelle muligheder for at få et fornuftigt forhold til alkohol når det skal gøres i det skjulte i stedet for at gøre det i trygge rammer hvor der er folk til at guide og gribe ind inden det går galt. Der er ingen grund til, at de absolut alle skal lære det på den hårde måde, og der spiller den amerikanske alkoholpolitik klart fallit.Det hænger heller ikke sammen, at man kan få lov til at være en fare for andre når man er 16 år, man kan spille sig selv fallit når man er 18 år, men det først er når man er 21 år, at man må drikke en øl.
Men det var så slet ikke alt dette tråden handler om, jeg reagerede bare på, at amerikanske tilstande åbenbart er så eftertragtet
Ja, sorry. Det gik lidt for hurtigt på tasterne.
Amerikanerne drikker også i smug, men det gør vi jo også i danmark. Vil stadig påstå at et forbud har en positiv effekt frem for ingen forbud. Muligt at den ikke er så stor som man måske kunne ønske sig, men hellere prøve at gøre noget godt frem for at bare give op.
Det med at få et fornuftigt forhold til alkohol og gøre det i trygge rammer. Tror ikke der er nogen forskel på usa og danmark på det område. Det er de færeste forældre i danmark der har et fornuftigt syn på alkohol tror jeg. I løbet af min barndom kunne jeg ihvertfald kun nævne et par stykker. Enten er forældre typisk ligeglade med hvad deres børn render rundt og laver på det område eller også er det bare "forbyder-typen" der prædker om at det må der ikke og bla bla bla. Hvordan giver man børn et fornuftigt syn på alkohol ? - Sætter dem ned og skræmmer livet af dem med gammel dansk til de får det så dårligt at de knækker sig ?
Personligt tror jeg kun man kan få et fornuftigt syn på alkohol ved at have dårlige erfaringer. Hvis man altså begynder meget tidligt med at drikke. Dem jeg kender nu om dage som ikke har haft en barndom med alkohol har nu det samme fornuftige syn på tingene som jeg har. De har bare undgået mange af de negative ting som let kan følge med alkohol.
Problemet med danmark er at det er socialt acceptabelt at ryge og drikke en en rimelig ung alder. Forleden dag så jeg en knægt som var ikke mere end 8-9 år komme gående med en gruppe på hans egen alder. Han rendte rundt og røg ...
... Fedt at være destruktiv i sådan en ung alder. Ikke at det er meget bedre at man gør det som voksen, men der ved man i det mindste hvad man gør.
Men ja ... USA vs. Danmark ... Altid et livligt emne. Næsten lige så meget at fyre af som Islam vs. Kristendom ... Begge sider har sikkert en masse af sige, men der er næsten altid noget der kan få ens blod til bruse op ...
Har desværre ikke haft mulighed for at teste det i en anden maskine endnu. Har dog en plan om, at jeg måske skal have formateret min bærbar, måske det vil hjælpe lidt på samarbejdsniveauetOk
-
ja, jeg er meget sikker på det...
Jeg kan ikke ha at folk kan gå ud og ødelægge en piges liv på den måde, voldtægt/misbrug, også fordi det har været tæt på mig/familien. og ham der gjorde det ikke fik en skid.
Det pisser mig så meget af at DK retsystem virker på den måde...og der er sq da ingen der får det beder i det fanske ret system!
at de "lære at begå sig i dk ude det der du siger Burger" det er Bull Sh*t i mine øre.. sorry.. for det virker ivertifald ikke, dem der førs kommer der en en gang, er over dobbelt så stor changse for at komme der ind igen.Det virker nada!
der er jo ingen der er bange for at lave kriminatet i DK.
(så er der sikkert nogle der skal pusse glorien nu?)Jeg kunne skrive noget her, men tror ikke jeg må, og gider ikke ha mere karentæne her fra
-
Burde få dødstraf
-
ja, jeg er meget sikker på det...Jeg kan ikke ha at folk kan gå ud og ødelægge en piges liv på den måde, voldtægt/misbrug, også fordi det har været tæt på mig/familien. og ham der gjorde det ikke fik en skid.
Det pisser mig så meget af at DK retsystem virker på den måde...og der er sq da ingen der får det beder i det fanske ret system!
at de "lære at begå sig i dk ude det der du siger Burger" det er Bull Sh*t i mine øre.. sorry.. for det virker ivertifald ikke, dem der førs kommer der en en gang, er over dobbelt så stor changse for at komme der ind igen.Det virker nada!
der er jo ingen der er bange for at lave kriminatet i DK.
(så er der sikkert nogle der skal pusse glorien nu?)Jeg kunne skrive noget her, men tror ikke jeg må, og gider ikke ha mere karentæne her fra
Nu er det sådan at man bestemt heller ikke er bange for at begå krimminalitet i USA. Omkring halvdelen af de amerikanske unge sidder i fængsel. Og er dødstraf nu også så fair?
-
Originally posted by Lemon
Nu er det sådan at man bestemt heller ikke er bange for at begå krimminalitet i USA. Omkring halvdelen af de amerikanske unge sidder i fængsel. Og er dødstraf nu også så fair?
ja, det syntes jeg...
men jeg går ikke så meget ind for dødsstraf, men bare at de får Væsenlig højre straffe end de får nu...3 år for manddrab, og det er når de er MEGET hårde ved dig... ville jeg da personligt ikke være bange for
-
ja, det syntes jeg...
men jeg går ikke så meget ind for dødsstraf, men bare at de får Væsenlig højre straffe end de får nu...3 år for manddrab, og det er når de er MEGET hårde ved dig... ville jeg da personligt ikke være bange for
Manddrab er somregel et uheld. Du overser en vigepligt en dag fordi du har travlt med at nå noget, og en pige kommer kørende i sin bil og smasker lige ind i siden på dig - hun dør på stedet. Det er manddrab.
Synes du det ville være fair hvis du blev burret inde i 7-10 år (et eksempel, i modsætning til de 3år du mener er for lidt) for noget der i bund og grund var et uheld? Enhver kan komme ud for den slags, og de fleste af os har sikkert også prøvet det - men har bare været så heldige at der ikke var nogen af køre ind i.
Jeg mener afgjort det er for samfundets bedste at man viser åbenhed og tolerance hvad angår manddrab - og ikke bare burer folk inde. Der er ingen der får en skid ud af at den stakkel der ved et uheld kører en ihjel skal sidde et årti bag tremmer.
Hvad mordsager, voldssager og andet angår, mener jeg heller ikke man kan låse sine problemer væk. En afsindig hård straf vil efter min mening ikke afskrække folk, blot gøre dem mere desperate for at undslippe hvis politiet endelig skal gribe ind. Med det mener jeg, at det jo nærmest kan betale sig for en væbnet røver at skyde et par betjente og dermed undslippe, frem for at skulle sidde et eller andet latterligt antal år i spjældet. Højere fængselsstraffe vil føre til en oprustning og større opposition. USA er jo altid et herligt eksempel.
-
Originally posted by Carlsen
Manddrab er somregel et uheld. Du overser en vigepligt en dag fordi du har travlt med at nå noget, og en pige kommer kørende i sin bil og smasker lige ind i siden på dig - hun dør på stedet. Det er manddrab.Synes du det ville være fair hvis du blev burret inde i 7-10 år (et eksempel, i modsætning til de 3år du mener er for lidt) for noget der i bund og grund var et uheld? Enhver kan komme ud for den slags, og de fleste af os har sikkert også prøvet det - men har bare været så heldige at der ikke var nogen af køre ind i.
Jeg mener afgjort det er for samfundets bedste at man viser åbenhed og tolerance hvad angår manddrab - og ikke bare burer folk inde. Der er ingen der får en skid ud af at den stakkel der ved et uheld kører en ihjel skal sidde et årti bag tremmer.
Tror det er uagtsomt manddrab du mener ? Der er jo noget af en forskel. Især på straframmen når man sammenligner manddrab(mord) (5 år til "livstid") med uagtsomt mandrab (½ til 8 år)
-
Man får ondt i maven, når man læser den artikel...
-
jeg holder stadig min mening... syntes Dk er alt for mild hvad angår straffe...
du kan dræbe en og komme ind i 3 år, men hvis du snyder staten.. Uhh ha... så skal du da sidde der inde Dobbelt så lang tid. baah!
-
Hvis han opfører sig pænt, kan han slippe ud om 550 år......