Indlæg af Thamsi

    tja jeg ville beholde den hybrid disk der er i det er så vidt muligt det bedste fra begger verdener.
    den ser noget afbalanceret men er da i den halvdyre afdeling. tja ellers kunne du jo tage et kig på noget i stil med denne:
    desuden kender jeg en der sidder med en lignende vision maskine og han plejer at bruge den til lignende spil uden problem og virker godt tilfreds med den :cheers:

    Fedt, og tak for den smarte side!


    Nu blander jeg lige et indlæg ind med lignende debat, hvor der er én der nævner denne: http://www.dustinhome.dk/asus-…77?s=c&c=1&intcmp=con_con


    Der er ikke den store forskel på de to, dog har den en harddisk, der virker lidt sløv ift hvad jeg mener den prisklasse skal kunne præstere eller er det bare mig?

    du ka få bærbar med HD6970, GTX 460M & 560M til priser fra små 6500kr og opefter afhænglig ha hdd, processor og det.


    og hva der angår en ssd så har nogle af de store gamer laptops har jo plads til 2 hdd'er hvor der som regl kun sidder 1 pre-installeret i maskinen, man så ka smide en SSD i til OS og det, så man stadig har en normal drev os.


    dermed ik sagt at MM-Vision's laptop serie er dårlige slet ik har hørt godt om deres maskiner herinde os bla. om designet som på billederne ser flot ud.


    Kan du komme med eksempler på bærbare med de nævnte grafikkort?


    Jeg er mere til diskrete bærbare, hvor vægten ikke overstiger de 3 kg. Jeg havde engang en Zepto Nox 14(?), der trak modern warfare 2 i højeste uden problemer.
    Altså, er jeg villig til at kompromis med at spillene ikke kører i de højeste gear, så længe jeg også kan få en bærbar med kraftig processer og hurtig harddisk til filflytning (musik og video) og glidende internet surfing (streaming og faneblade).


    Jeg har også kun læst godt om mm-vision, så jeg håber det kan blive lidt samme samme historie som med min zepto, der var en skide-god bærbar.

    Hej alle,


    Jeg er på udkig efter en ny bærbar, der foruden at være mobil og handlingskraftig til dagligdagsbrug også kan trække spil som bl.a:


    • Payday The Heist
    • Call of Duty Modern Warfare 3
    • Need for Speed eller race-genren
    • Assassins Creed

    * på et niveau, der er tilforladeligt.



    Og da har jeg stødt på denne lille sag: http://www.mm-vision.dk/produk…00030&gruppe=PCnotevision


    med følgende opgraderinger:


    • Windows 7
    • Bluetooth integreret
    • Kraftigere batteri

    Mit spørgsmål er således; er det pengene værd at opgradere harddisken til SSD 256gb for 1799 ekstra? Jeg har haft fornøjelsen af en Macbook Air med SSD og det var virkelig noget der kunne mærkes i det daglige, trods de små 128gb plads, den havde.
    Er bærbaren med samlet pris på lidt over 10000 kr, det værd med de ønsker og behov som beskrevet?
    På forhånd tak


    Thamsi

    Nåh, nu har jeg brugt hele dagen med div. skud i tågen og den stædighed har betalt sig med at det hele virker korrekt nu.
    Jeg aner ikke hvordan eller hvorfor.


    Hallelujah, ses på baren.

    Tak


    Nu har fundet frem til en løsning, som egentlig er uholdbar, men det har givet mig Internet.


    Opsætningen lyder således. Fra stikket i væggen går der et Lan-stik i den gamle switchs WAN (Allied Telesyn . AT-RG613TX . Residential Gateway). Fra switchen går der endnu et Lan-stik til routerens WAN.


    Denne opsætning gjorde at ComX selvbetjeningsside dukkede op og registrerede min computers MAC-adresse. På listen er der nu min udlejers bærbar, min bærbar og routerens mac-adresse.


    Det kan da umuligt være denne måde, det skal opsættes på?! Min ipod touch kan fx ikke finde noget.


    Det er simpelthen så åndssvagt det her.


    EDIT: Min udlejers macbook kan heller ikke finde netværket trådløst og får stadig sit gennem lan-stik fra den gamle switch...

    Okay, det har jeg lige forsøgt, desværre uden held. Fandt mac-adressen på ComX's selvbetjening, hvor man tilføjer enhederne.


    Udlejeren bruger en MacBook. Hvordan finder man dens ipconfig /all?

    Hej hej,


    Jeg er netop flyttet til ny lejlighed med ComX, som udbyder i foreningen. Der er i øjeblikket kun én IP-adresse tildelt til lejligheden med LAN-kabel, som min udlejer ved siden af mig sidder på. Derfor vil jeg gerne have det lidt moderniseret (for Christ sake).


    Jeg har så fundet denne fine guide, der får det til at lyde optimistisk nemt: http://comx.dk/userfiles/file/…X_vejledning_wireless.pdf


    Men når så denne procedure er fulgt og routerens WAN-MAC adresse er tastet ind i deres system, så er det at der ikke sker en radise. Når jeg kobler mig til min forbindelse melder den ingen internetgang.


    Routeren jeg bruger er en d-link DI-524. Jeg har forsøgt at gå ind på dens system (192.168.0.1) og prøvet at få den til at få netværk gennem static IP med std gateway IP og dns servere etc, men med samme resultat.


    Da jeg oprettede routerens WAN-MAC adresse på ComX gjorde jeg det gennem min udlejers bærbar og derved den gamle nuværende switch, og ikke gennem den nye d-link. Har det betydning? Ellers er jeg nærmest blank.


    Håber der er nogen der kan hjælpe :)


    Mvh
    Morten

    Yes, så er lige lykkedes mig at få min Zepto op at køre at igen efter lang ventetid på ny harddisk.


    http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=120059&sid=


    Det hele er gået vellykket og den suser afsted igen. Under enhedshåndtering er jeg dog stødt ind på en manglede driver til "ACPI Embedded Controller". Jeg har googlet fænomenet og læst lidt om det.
    Mit spørgsmål er så om jeg kan tillade at lade den "hænge for sig selv", for umiddelbart er der ikke lige en driver tilgængelig. Er den vigtig?


    Tak

    Okay cool nok, desværre har jeg ikke mulighed for afprøve dette. Priserne på ny harddisk synes ikke særligt høje, så jeg vælger at invistere i én. Jeg havde sådan set også fuldstændigt undervurderet mit forbrug af plads - en større harddisk ville være dejligt.


    Hvad synes I om ovenstående link jeg satte op? Evt. andre forslag?


    Renegger og DingDong, I skal have tak for jeres hjælp.

    Hej,


    I søndags blev min zepto bærbar underlig langsom, mens jeg surfede på nettet med firefox. Firefox meddelte konstant at programmet ikke svarede, i nogle sekunder, for så alligevel at være klar igen, men med rutinen fortsat gentagende. Jeg vælger så at trykke ctrl alt del, men i derfra går det virkelig langsomt om at skifte til jobliste funktionen. Jeg vælger så den utålmodiges beslutning og slukker bærbaren manuelt. Ved opstart går den i stå ved "Windows 7 Starter". Jeg starter den på ny, hvorfra windows 7 fører mig til et reparationsprogram - den ordner sit og booter op på ny - desværre med samme resultat. Da den starter op under et nyt reparationsforsøg, kan den ikke længere hjælpe mig med noget. Opgivende og lidt irriteret må jeg ty til formatering og smækker min windows 7 (opgraderingsCD) i. Da den når frem til installationsmenuen og skal i gang med at formatere melder den om at "windows ikke kan finde en systemdiskenhed, der opfylder kriterierne for installation. Fair nok, jeg går ind på zeptos hjemmeside og finder en løsning, hvor jeg skal bruge diskpart.iso til at slette alt på harddisken. Det går som smurt og den sletter alt, således windows 7 installationen kan gå i gang. Herfra var jeg overbesvist om nu skulle den nok gå, men ak, installation hvor den "pakker windows filerne ud" går ufattelig langsomt og melder så fejl ved de 57-58 % (her er der nok gået omtrent de 1,5-2 timer)!! Herfra står jeg helt blank og aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har været i bios og ændret ved "IDE Configuration" (hed det vist)? og ændret fra AHCP til IDE. Den kommer denne gang længere under installation, men stopper ved de 86 % og melder om to beskadiget filer før den går til samme problem om at de nødvendige filer ikke er til stede. Tempoet af installationen var ligeledes trættende langsomt.


    Jeg har forsøgt med Zeptos egen recovery CD med Vista Home Basic på, men med omtrent samme problemstilling som tidligere beskrevet.


    Jeg har bange anelser for problemet ikke længere er software-relateret, men hardware... Zepto kan jeg ikke få fat på, da de jo har begæret konkurs. Jeg håber I ud fra dette, kan hjælpe mig til at blive lidt klogere på tingene.


    Bærbaren er en Nox A14 med:


    Intel Core Duo 2,0 Ghz
    4gb ram
    Seagate Momentus 120gb 7200 rpm (har en teori om at problemet ligger her)
    Geforce 9600m 512mb
    Samsung CD/DVD RW (TssTCorp)


    /Tak

    Arh sorry,


    Det er en Zepto Nox A14 med Windows Vista Home Basic 64 bit


    Specs:


    Intel Core 2 Duo 2,0 Ghz
    4gb ram
    Geforce 9600M GT
    120 GB hdd


    Jeg har købt Windows 7 Home Premium, ligeledes 64 bit.


    Håber oplysningerne er fyldestgørende :)

    Hej derude


    Jeg er i gang med at opgradere mit Vista til Windows 7 og er stødt på en lille forhindring. Fra Windows 7 cd'en har jeg gennemført en kompatibilitet test og fået at vide at:


    Enhederne virker muligvis ikke korrekt efter opgraderingen. Inden du opgraderer, anbefales det, at du opdaterer driverne for disse enheder. Hvis du annullerer opgraderingen, skal du åbne Kontrolpanel og søge efter "opdatere enhedsdrivere" eller gå til producentens websted for at søge efter opdaterede drivere.


    o Lagerenhedscontrollere: SCSI/RAID Host Controller


    Jeg har forsøgt ovenstående forslag, men den finder ikke nogle nye driver. Kan jeg stille og roligt bare fortsætte min installation af Windows 7?


    Fortsat god aften