F*CK PostDK!

Originally posted by Fragman
    der ER faktisk gjort meget for sikkerhed pga tidl tyverier, men der hvor man oftest når grænsen er når fagforeningen går ind i sagen, for uanset hvad folk herinde åbenbart tror så er man i danmark ikke skyldig før det modsatte er bevist.......måske skulle i flytte til et mere primitivt land som iran hvis i vil have "hug armen af ham på grund af mistanke om tyveri......"

en boblekuvert om en mp3 afspiller......jeg kan kun le af naiviteten om at man tror den når hel igennem sorteringen....højest sandsyneligt har den været i klemme et sted og er blevet flået op..evt af kanten på en anden pakke eller et bur, men kan sagtens være i maskinerne også.....de sorterer noget lign 30.000 breve i minuttet, og er et maxibrev ikke blevet fanget inden, så ryger det med og sætter sig muligvis fast....måske er mp3 afspilleren allerede knust på nuværende tidspunkt, måske ligger den under maskinen endnu...hvem ved...der er adskillige andre muligheder end tyveri. Så stop piveriet og send tingene ordentligt istedet, vi har i postdk sq ikke tid til at sidde og åbne boblekuverter selvom man kunne slippe afsted med det...hvilket er svært nok med overvågningen fra kollegaer og kameraer.

Ka' vist ikke siges mere præcist !
    Har efterhånden sendt mange ting med PostDk og eneste lille problem jeg har oplevet, var her forleden, hvor jeg havde sendt en bærbar som "forsigtig" pakke. Den var sendt i en af deres egne kasser, polstret med de der "plasticpuder". Den røg til re-emballering af en eller anden årsag og blev derved forsinket 3 dage. Lige lovlig lang tid - men den kom frem og i hel tilstand.
    Sendte også en koncertdvd i boblekuvert til FlexQ (efter aftale) for et par dage siden og den var fremme uden problemer dagen efter. :9xo

• I tilfælde af, at varen i pakken er knust eller lignende, er der så ikke mulighed for, at få noget at vide så? De har jo adressen på kontaktperson, eller i det mindste modtager. Man ignorerer da ikke bare pakken og lader den ligge uden at underrette afsender/modtager?

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

• Jeg har selv været ude for tyveri i den afdeling. Sendte en Nokia 5140i engang. Den var i egen emballage, samt pakket ned i endnu en papkasse med flamingokugler og tapet til.

Da den kom frem manglede telefon og lader. Fik sku lidt af en shok da køber ringede og spurgte om det var en spøg.

Der blev kørt en reklamationssag (den var sendt som pakke) og tre uger senere havde køber fået en erstatning der svarede til en ny telefon. Så det endte i det mindste godt.

Eneste råd for fremtiden er altid at sende som pakke, så har du en kvittering og et nummer at spore den på - og reklamationsret.

Originally posted by Berleburg
    I tilfælde af, at varen i pakken er knust eller lignende, er der så ikke mulighed for, at få noget at vide så? De har jo adressen på kontaktperson, eller i det mindste modtager. Man ignorerer da ikke bare pakken og lader den ligge uden at underrette afsender/modtager?

I min tid hos Vestjyllands Postcenter tog vi sådanne ting fra, hvorefter nogle personer tog sig af det. Vi tog også ting fra, hvor afsender ikke havde oplyst nok informationer om modtageren.

Ved ikke hvordan dette fungere længere.

Arbejdede i øvrigt med MaxiBreve i sin tid (lidt over 2 år).

Ellers vil jeg tilføje, uafhængigt af min quote, at Fragman har 100% ret.

Originally posted by Sensation

Må jeg nok sige, nu ved jeg ik om du handler meget med HW/andre sager, men det blir da mange penge hvis personen bor i den anden ende af DK..

Mvh Mads :T

Tjaa.. Min sidste indkøb kostede mig da en tur til Lolland.. Og fra Nordsjælland er det nu ganske langt.. Og da jeg skulle sælge noget sidste gang, kørte jeg da 50km for at gi det til køber.. Det er selvfølgelig intet i forhold til Lollands turen..

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by urbananen

Tjaa.. Min sidste indkøb kostede mig da en tur til Lolland.. Og fra Nordsjælland er det nu ganske langt.. Og da jeg skulle sælge noget sidste gang, kørte jeg da 50km for at gi det til køber.. Det er selvfølgelig intet i forhold til Lollands turen..

Også ganske fint, når det kan lade sig gøre.

En af mine kammerater fik også leveret sit NAD Silverline af sælgeren. Det var så også fordi, at køberen ikke boede så pokkers langt væk.

Originally posted by Fragman
    der ER faktisk gjort meget for sikkerhed pga tidl tyverier, men der hvor man oftest når grænsen er når fagforeningen går ind i sagen, for uanset hvad folk herinde åbenbart tror så er man i danmark ikke skyldig før det modsatte er bevist.......måske skulle i flytte til et mere primitivt land som iran hvis i vil have "hug armen af ham på grund af mistanke om tyveri......"

en boblekuvert om en mp3 afspiller......jeg kan kun le af naiviteten om at man tror den når hel igennem sorteringen....højest sandsyneligt har den været i klemme et sted og er blevet flået op..evt af kanten på en anden pakke eller et bur, men kan sagtens være i maskinerne også.....de sorterer noget lign 30.000 breve i minuttet, og er et maxibrev ikke blevet fanget inden, så ryger det med og sætter sig muligvis fast....måske er mp3 afspilleren allerede knust på nuværende tidspunkt, måske ligger den under maskinen endnu...hvem ved...der er adskillige andre muligheder end tyveri. Så stop piveriet og send tingene ordentligt istedet, vi har i postdk sq ikke tid til at sidde og åbne boblekuverter selvom man kunne slippe afsted med det...hvilket er svært nok med overvågningen fra kollegaer og kameraer.

Vi er ihvertfald enig på mindst et punkt: Det er dumt at sende en værdifuld ting, som en mp3-afspiller, uforsikret.

Desværre har jeg oplevet det med flere af mine venner, så min erfaring er, at hvis man vil være sikker på at tingen når frem, så skal det være pakke.

Men det er da godt at høre at PostDK gør noget ved det.

Men det er ikke kun pakker den er gal med - noget så simpelt som at læse adressen på et brev går også galt. Vi får tit andres breve - og andre så får vores, ja det ved vi jo ikke - og selvom vi har klaget adskillige gange over det, så bliver der ikke gjort noget ved det. Så sent som idag kan en pakke - dog leveret rigtigt, men med et helt forkert navn som slet ikke passer noget sted.

Jeg siger ikke at det er alle der stjæler med arme og ben, og jeg siger heller ikke at det ikke sker i andre brancer - for det gør det i stor stil - men det er som du også siger, mest fordi at det rammer os direkte når det er vores egne ting.

• Jeps og man blir ked af det når det rammer en selv: "Det sker KUN for naboen :)) )

Men tak for alle de gode inputs og godt vi fik lidt debat og diskusion igang om emnet!
    Jeg takker af her fra :))

Mvh Mads :T