skjul dårlig kvalitet i PS

• Ja der må sidde nogle derude med lidt tips og tricks.
    Sagen er den at jeg har forstøret et billedet. MEGET.
    Jeg har gjort det 5% større af mange gange (underligt nok bliver det faktisk meget pænere) men resultatet giver lidt skarpe, og ikke så fine kanter. Lige som om de ikke er anti-aliased.

Er der ikke nogle tricks til at skjule det? Det er meget lidt det kan ses, men lidt dumt ser det nu ud.

Originally posted by fhqwhgad
    Ja der må sidde nogle derude med lidt tips og tricks.
    Sagen er den at jeg har forstøret et billedet. MEGET.
    Jeg har gjort det 5% større af mange gange (underligt nok bliver det faktisk meget pænere) men resultatet giver lidt skarpe, og ikke så fine kanter. Lige som om de ikke er anti-aliased.

Er der ikke nogle tricks til at skjule det? Det er meget lidt det kan ses, men lidt dumt ser det nu ud.

Det er hvad der sker når man forstører et billede det er pixelering. Du kan prøve at give billedet noget gussain blur.

Du kan evt også prøve at dublikere laget og ligger rimelig kraftig gussain blur på og sætte layer blend til soft light.

Men generelt set er der ikke meget at gøre ved det.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Man kan ikke gøre ligesom de kan i film :D

Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

Originally posted by KreaTive
    Man kan ikke gøre ligesom de kan i film :D

Jo man kan alt.
    Jeg læste engang nogle super gode tricks på et eller andet photoshop forum, som hjalp utrolig meget på det. Desværre kan jeg ikke finde det igen, så tænkte jeg lige ville spørge her.

• Som nævnt tidligere i tråden er problemet at der sker en pixilering, de eneste der er at gøre er at tilføje flere pixels. Kan sgu ikke helt huske hvordan det er man gør, men det der sker er at PS automatisk tilføjer nogle pixels der farver sig selv så de ligger tæt op ad dens nabo pixel

Originally posted by SeePee
    Som nævnt tidligere i tråden er problemet at der sker en pixilering, de eneste der er at gøre er at tilføje flere pixels. Kan sgu ikke helt huske hvordan det er man gør, men det der sker er at PS automatisk tilføjer nogle pixels der farver sig selv så de ligger tæt op ad dens nabo pixel

Det er hvad der sker når man gør billedet større ganske almindeligt og det går stadig kraftigt ud over kvaliteten i længden. Man kan slippe af sted med at forstørre et billede en del men der er grænser.

Ingen triks i photoshop kan skabe noget der ikke er der i første omgang 100% som det burde være der.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy