Vista valg: 32 eller 64 bit?????

Er din CPU 32 bit så vælg 32 bit, er den 64 bit så vælg 64 bit

Næsten alle cpu'er er jo både og idag, så den udtalelse hjælper ikke meget. 8)

R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

• så visseligt.... og hvis man har haft AMD i nogle år har man jo blot siddet og ventet....

Spørgsmålet er hvornår de resterende producenter får lavet deres drivere. Reelt er det jo kun væsenligt med de mest gængse stykker hardware og software. HAr man et gammelt lille program man bruger 1 gang om året, så kan man jo blot bruge den gratis virturelle windows, der følger med.

ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.

Originally posted by Warlord Zorg
    I linket står der:

MicroSoft Windows Vista Home Premium DK - EDU - UP

Hvor EDU henviser til en education licens, må man formode

Jeg har også studiekort :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Da jeg kørte med Windows Xp x64 edition var der mange driver problemer!! Rigtig mange! Det var umuligt at finde noget som helst - jeg brugte flere timer på at finde drivere til den! Jeg har kun kort prøvet Vista 64 men det så ud som om der var mange ting der var ændret..

Men vent med Vista indtil at alle andre er klar til det! Fx. dur mit kamera ikke i Vista.. mit webcam heller ej! Ingen omegadrivers, ikke særlig meget!

Originally posted by Ghe2
    Hvorfor nøjes du ikke bare med en Home Premium... den koster ca. 860,- 8) og har alle de funktioner alm. mennesker har brug for incl. media-center ...de ekstra funktioner i Ultimate er ikke penge værd IMO og kan nemt fås som 3.parts programmer.
    Her kan du nemt se forskellen.. http://www.microsoft.com/windo…ady/editions/default.mspx

Der er nu ting i Ultimate jeg ikke vil være foruden...

Originally posted by Razorblade

Næsten alle cpu'er er jo både og idag, så den udtalelse hjælper ikke meget. 8)

Undskyld - hvad ? Hvis din CPU er 64 bit, så køber man da 64 bit software, så er den da ikke længere. :s

• Jeg vil personligt vente helt med at få fat på Vista intil de første fejl er væk... måske til den første SP er lagt ud.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Der er to argumenter til for at vente.

Først er der risiko for at man ikke vil få mulighed for at købe en billig OEM-version, idet Microsoft ligger op til, at disse nu kun kan købes installeret på en helt ny computer.. (Lad os se hvad EU siger til det - kunne overtræde EU-lovgivning) Se link:

http://apcmag.com/node/4347

Dertil kommer, at spille på Vista langt fra er optimal, og XP preformer bedre.

http://www.tomshardware.com/20…ly-gets-worse-with-vista/

Så at vente på at alt blive fixet, både i forhold til drivere til 64-bit, spilleduelighed og det økonomiske, er nok det bedste valg at vente.

Om et halvt til et helt år er der sikkert kommet både SP1 og SP2. Og til den tid varer det måske ikke så længe, til der kommer et nyt OS igen??!! MS har udtalt, at der ikke vil gå 5 år igen, før der kommer et nyt Windows. Dette skyldes tildels, at det er dyrt at udvikle så længe uden at få penge - dels at Microsofts store kunder, der har det, der hedder Software Assurance (SA) (ret til upgrade mm.) har brokket sig meget over, at de ikke får valuta for pengene i SA, der kun gælder 3 år på de store aftaler.

ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.

Originally posted by Butcher

Der er nu ting i Ultimate jeg ikke vil være foruden...

Hvilke, hvis jeg må tillade mig at spørge - for den er vist kun 3 ting, som er anderledes end i Premium:

Avanceret buisness backup features - noget business networking og remote desktop og så lige noget beskyttelse af data m/Windows BitLocker™ Drive Encryption.

Ikke noget jeg ville betale ca. lidt under det dobbelte for ! Men hver sine lyster.

• Jah og så er der gendannelse af filer til forskellige tidspunkter og ultimate extras. Lige nøjagtig hver sine lyster, og heldigvis for det.

Originally posted by Butcher

Jah og så er der gendannelse af filer til forskellige tidspunkter og ultimate extras. Lige nøjagtig hver sine lyster, og heldigvis for det.

Ja, Vista Ultimate er virkelig lækkeret at have.
    Den gendannelsesfunktion du snakker om, har faktisk reddet min røv et par gange indtil videre.. Kan gendanne filer, selvom de er slettet fra papirskurven! Tager self et par gb ekstra plads, men det er virkelig nice.
    Der er nu også mange andre fede ting ved Ultimate som man ikke helt kan leve foruden. Det bedste af det hele ved Ultimate er at du jo får alle ting som Vista egentlig kan (bortset fra KMS server activation, men det er der ingen private der skal eller kan bruge alligevel). Det får du ikke i nogle af de andre Vista versioner.
    Sidder pt med den danske version af Ultimate, og her er både Media Center, Mødeforum (et program hvor man kan lave møder med andre og bla lade dem overtage styringen så de kan vise noget bestemt), SideShow og CardSpace..

• Ikk for noget, men nu sidder de fleste af os med Windos XP og har klaret os okay fint uden sådan en "gendannelsesfunktion". Det er vel også noget 3 parts programmer alligevel kan håndtere.

Altså, min pointe er den, at vi da har klaret os fint indtil videre uden sådan en funktion ( i hvertfald som privatperson).

Men sådan er vi jo forskellige. Personligt synes jeg Home Premium dækker alt, hvad man som privatperson har behov for.

Originally posted by Macimuz
    Ikk for noget, men nu sidder de fleste af os med Windos XP og har klaret os okay fint uden sådan en "gendannelsesfunktion". Det er vel også noget 3 parts programmer alligevel kan håndtere.

Altså, min pointe er den, at vi da har klaret os fint indtil videre uden sådan en funktion ( i hvertfald som privatperson).

Men sådan er vi jo forskellige. Personligt synes jeg Home Premium dækker alt, hvad man som privatperson har behov for.

Jeg har det sådan at jeg ikke gider have 3. parts programmer til at kunne lave alle sådan nogle ting. Men ja, selvfølgelig kan man leve uden, vi kunne jo også alle sammen lade være med at opgradere :))

• Sidder lige nu med en Windows Vista 64 bit og må da påstå at det er røv irreterende at jeg ikke lige umiddelbart kan få spil til at fungere ordentligt. Nåh jah foresten hvis du skal installere nogen drivere overhovedet skal de være testet af microsoft hvilket betyder at Omega drivere og i den dur ikke kan bruges til en skid. High Difinition kan man godt smide en hvid pind efter hvis man sidder med en 32 bit windows vista, det virker kun på 64 bit versionen.
    Microsoft vil gerne have at folk går over til 64 bit fordi de prøver at udfase 32 bit.

Jeg ville vælge 32 bit versionen da det er den som er nemmest at have og den har mindre problemer da der ikke er så meget inkompabilitet som der er med 64.

Nåh jah vil da lige nævne at ultimate har for meget lort som jeg ikke skal bruge alligevel.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Rettet en gang, sidst af RAC ().

• Det med driverne skulle vel være til at slå fra, på en eller anden måde.

R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

Originally posted by Macimuz
    Ikk for noget, men nu sidder de fleste af os med Windos XP og har klaret os okay fint uden sådan en "gendannelsesfunktion". Det er vel også noget 3 parts programmer alligevel kan håndtere.

Nu vi snakker om gendannelsesfunktion - så har min XP Home's indbyggede, da reddet mig en del gange, når jeg har pillet lidt for meget i reg.databasen og fået ødelagt noget. :$
    Og den funktion er der da også i Vista Home Premium, mig bekendt. Og en specifik filerecovery er vist ikke noget man bruger ret tit, vil jeg mene. Og vist det endelig sku' være - så er Getdataback el. Easy RecoveryPro udemærkede programmer til det.
    Er helt enig i, at Vista Home Premium er alt rigeligt til os alm. hjemmebrugere. Ultima er jo beregnet til firmaer. Det hersker der vist ingen tvivl om ifl. MS.
    At nogle vil betale alle de mange penge for unødvendige features, må de om. Jeg har ihf. ikke i sinde at gøre det.