Clockfrekvens

• Clock frekvens er den basale rate i cyclusser pr. sekund - målt i hertz - som computere opererer med, og bruges samtidig til at angive processorens hastighed.

En 3 GHz Pentium 4 præsterer f.eks. 3 milliarder cyclusser/sek.

Originally posted by xt0m
    Clock frekvens er den basale rate i cyclusser pr. sekund - målt i hertz - som computere opererer med, og bruges samtidig til at angive processorens hastighed.

En 3 GHz Pentium 4 præsterer f.eks. 3 milliarder cyclusser/sek.

Nørd :D

Men kort sagt så er det din CPU's hastighed i FSB/FBS (ved ikke hvad det hedder på intel)

Skulle jeg meget gerne mene da...

Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.5 @ Cooler Master Hyper TX3
    Gigabyte P35-DS3
    Inno3D 8800GTS 320MB @ stock cooler
    2x 1GB Corsair TwinX PC6400 4-4-4-12
    OCZ PowerStream SLI-Ready 600W
    WD 250GB 7200rpm 16mb
    Antec P182

• Frekvens målt i hertz er som Xtom forklarer svingninger pr sekund.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Rettet en gang, sidst af Malk ().

• og udregnes i en pc af multiplier*FSB (front side bus) ...medmindre vi snakker AMD...der eksisterer front side bussen slet ikke...det er blot en beregnet faktor de kalder FSB ...hvad skulle vi ellers oc efter :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Hey..

Er der nogen der kan hjælpe mig..

jeg har haft problemer med min computer, men har nu fået den op at køre igen..

Efter jeg har haft renset alt i computeren, og sat det op igen, beder min computer om at re-enter settings for cpu i cmos..

Jeg har prøvet at gå i bios og sætte det til default, ændre nogle opsætning og i begge tilfælde gemt det og derefter startet op igen, men besked kommer stadigvæk..

Jeg har af en god ven fra arbejdet spurgt og han fortalte mig at jeg skulle gå ind manuelt og sætte system clock frekvensen...

Er der nogen der kan hjælpe mig. Hvad skal den stå på for en Intel duo core e6600, 2,40 ghz.. Den står med auto til

PCIEX16_1 Freqyency (MHz) 100
    --||--_2 --||-- 100
    --||--_3 --||-- 100
    SPP <->MCP Ref Clock, MHz Auto.

Håber der er en hurtig hjælper tilstede. Har søgt lidt på google, men synes ikke jeg har haft held. Søger stadig, men kunne være der var en som havde et hurtigt svar og ville hjælpe..

På forhånd mange tak til alle de bruger der hjælper folk her på sitet..

Ps. Hvis der er nogen der ligger inde med en god Intel Quad core, så må de lige sige til. :-) Gerne med 6mb på hver kerne eller højere.