Coca Cola ZERO, hvad synes I?

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Coca Cola Zero? Er det ikke bare en light? :crazyeyes:


    Jeg savner Bawls :( Kors de var gode, men dyre desværre.


    Det skulle det ikke være. Ifølge Wikipedia er det lavet efter den rigtige opskrift i modsætning til light. Dog er der nogle normænd som whiner over at der er grums i det, altså at der er et stof som ikke opløseskorrekt..

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Køb hellere Netto's "Guarana", den smager efter min mening bedre, og så har jeg i tidernes morgen skrevet projektopgave om den. :))


    Den må jeg kigge efter, når jeg kommer i Netto næste gang.


    Man kan vel kalde mig stamkunde i den biks :razz:

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Man kan vel kalde mig stamkunde i den biks :razz:


    Ha ha :)) Sådan med faste rutiner, eget navn indgraveret på din indkøbskurv og personlig kredit hos kassedamerne? :crazyeyes: :))

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Ha ha :)) Sådan med faste rutiner, eget navn indgraveret på din indkøbskurv og personlig kredit hos kassedamerne? :crazyeyes: :))


    Hehe, den var god :razz:


    Men uanset hvor meget man besøger Netto, så kan man nemt rende rundt i længere tid for at finde en tilbudsvare.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Hehe, den var god :razz:


    Men uanset hvor meget man besøger Netto, så kan man nemt rende rundt i længere tid for at finde en tilbudsvare.


    Det kan man helt afgjort ! :D - Især hvis de ikke har ryddet op i noget tid, og varerne er blandet fuldstændigt sammen ... :roller:

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Ahhh, det har jeg ventet på :D.. Uhm, det smager bare GULD ;).. Kan det købes over alt?


    YEAH - Så er den første flaske købt - i føtex, og flere er bestilt hos den lokale dagligvarepusher ;)...


    Nu skal den abre i fryseren, og om 2 timer... :drink:


    :cheers:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Hmm ja så fik jeg da også smagt Zeroen, og så til 17½ for 0.5l - de havde den ikke lige i aktiv super og så blev det Shell på vej hjem, for nu skulle den smages!
    Drikker ikke det store sodavand, og slet ikke cola light længere, men jeg synes godt nok også bare den smager som jeg husker cola light, måske med en lidt kortere eftersmag af sødestoffer.... men ellers ikke noget fancy og da slet ikke mine 17½ værd :crazyeyes:


  • Mountain Dew STYRER.. Jeg har drukket spandevis af det da jeg var i USA..!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Coca Cola Zero? Er det ikke bare en light? :crazyeyes:


    nej nej ... Ultra light ? ... :crazyeyes:


    Tror jeg holder mig til min kildevand. Den er også sukkerfri :))


    Ud over det ... Boykot Coca Cola :clap:

  • Du prøver simpelthen at overbevise brugerne i et IT forum til at boykotte Coca Cola, nej vel :D


    Her kan man se hvad de kommer i Zero i de forskellige lande:


    Ingredient Name Australia
    New Zealand United States
    Canada Germany Spain United Kingdom Norway Finland Belgium
    Carbonated water Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes
    Color E150d* Caramel E150d* E150d* E150d* E150d* E150d* E150d*
    Acesulfame potassium Yes Yes Yes As E-950 Yes Yes Yes Yes
    Aspartame Yes Yes Yes As E-951 Yes** Yes** Yes Yes**
    Caffeine Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes
    Phosphoric acid Yes Yes Yes As E-338 Yes As E-338 As E-338 As E-338
    Potassium benzoate Yes Yes
    Potassium citrate Yes
    Sodium benzoate Yes As E-211 As E-211 As E-211
    Sodium citrate Yes Yes As E-331 As E-331 As E-331 As E-331 As E-331
    Sodium cyclamate Yes As E-952
    Flavour Yes Natural flavors Yes Yes Yes Yes Yes


    Hmm, det kom ikke til at stå som planlagt. Typisk at USA er de eneste der laver smagen om. De bruger karamel istedet for det E nummer vi andre dødelige kommer i :P


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|


  • Et E nummer behøver ikke dække over noget "unaturligt" kemikalie, E 150 er karamel :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Pokkers, jamen jeg tier bare stille så :D


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se pointen i alle de forskellige "light" varianter. Jeg tager som regel en sodavand, hvis jeg har behov for lidt sukker sidst på dagen - og så er light jo ikke meget værd....


    /ask

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se pointen i alle de forskellige "light" varianter. Jeg tager som regel en sodavand, hvis jeg har behov for lidt sukker sidst på dagen - og så er light jo ikke meget værd....


    /ask


    Om end meget rart for de individer med sukkersyge :)


    Ellers skulle light ikke være spor sundere end alm.?

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Om end meget rart for de individer med sukkersyge :)


    Ellers skulle light ikke være spor sundere end alm.?


    Helt sikkert rart for dem som har sukkersyge, og så er der jo også dem der bare bedre kan lide at deres sodavand ikke smager af 10kg sukker, og det er jo ikke alle som bare tager en sodavand fordi de skal ha sukker, men fordi de rent faktisk godt kan lide det.


    Derudover kan man jo sige at hvis man virkelig går op i sin motionstræning, (tænker folk med trang til aerobic 9 gange om ugen :D og den slags) så er det da sikkert bedre kun at få den 1kcal, som i zero faktisk er nede på 0.3 så vidt jeg lige husker fra i går. end de 2-300 som er i en almindelig.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Om end meget rart for de individer med sukkersyge :)


    Ellers skulle light ikke være spor sundere end alm.?


    Jo det er altså sundere (Eller skal vi kalde det: Det feder mindre).
    Der er ikke den store sukker mængde i light og zero. Tilgængæld er der en stor mængde kunstige sødestoffer. Dette gør at kroppen vender sig til alt det søde og øger lysten til søde sager på lang sigt. Ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare det... Men sunde er de ikke! Desuder ødelægger det stadig tænderne!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Søndergård


    Jo det er altså sundere (Eller skal vi kalde det: Det feder mindre).
    Der er ikke den store sukker mængde i light og zero. Tilgængæld er der en stor mængde kunstige sødestoffer. Dette gør at kroppen vender sig til alt det søde og øger lysten til søde sager på lang sigt. Ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare det... Men sunde er de ikke! Desuder ødelægger det stadig tænderne!


    Ja, de feder vel ikke i samme forstand, men de er sikkert usunde på en anden måde.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Ja, de feder vel ikke i samme forstand, men de er sikkert usunde på en anden måde.


    Altså sundere? det kommer jo an på, på hvilken måde. i alm. er der meget sukker. Det bliver man fed af. I light er der sødestoffer f.eks. aspartarm som er mistænkt for mange forskellige ting, f.eks. at det er kræftfremkaldende.