Anbefal et godt digi cam til normal bruger?

Originally posted by JuiCe
    Tak for et fyldigt indlæg Mr. Bent :)

Lige pt. hælder jeg mest til det S3 IS, da jeg godt kan li at det har 12x optisk zoom.
    Det med MF knappen skal man jo bare vende sig til, så det overlever jeg nok.

Det var så lidt. Ka' jo li' så godt bidrage med det jeg ved. :)) Jeg gik bare ud fra at det var et kamera til hele familien - derfor jeg anbefaler et A710 IS. For der ingen tvivl om, at S3 IS er meget bedre - især den fede zoom og den flip- og drejbare skærm savner jeg. Den var der også på mit gamle S1IS.
    Til det med MF-knappen - så er der den hage, at den sidder lige der hvor de fleste naturligt har deres hånd og så det, at man kommer hjem og får billederner op i fuld størrelse - for at opdage, at så at sige alle billeder ikke er skarpe. :rolleyes: Ihf. den oplevelse min bror har oplevet en del gange nu, selv om han godt er bekendt med det.

• Ja ok :)

Har aldrig brugt et kamera der har den der traditionelle kamera form - eneste jeg har haft har været std. formede digi cams, så det med at holde et af disse er jeg ikke helt inde i ;)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Bare lige for at kaste ind engang mere hvis der er penge til det så er G7 et MEGET bedre valg end nogen af de andre der er snakket om. 6x optisk er nok til mange ting resten kan du klare med fødderne og de billeder den laver er MEGET MEGET bedre end hvad de andre kan spytte ud.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Ja ok:)

Men indtil videre skal jeg lige ha sparet det sidste op, og så må vi se om forældrene evt. vil gi et lille tilskud :idea: Så ku G7 jo komme på tale hehe.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Originally posted by JuiCe
    Ja ok:)

Men indtil videre skal jeg lige ha sparet det sidste op, og så må vi se om forældrene evt. vil gi et lille tilskud :idea: Så ku G7 jo komme på tale hehe.

Spark til dem der er ingen tvivl om at du for virkelig meget kamera for pengene med G7 og at det er flere klasser over de andre.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Hvis du på nogen måde kan skrabe de sidste penge sammen så gå efter Canon G7. Der er mange professionelle og entusiaster, der køber dette som backup. Det er også en god ting med IS når du tager billeder med dårligt lys.

Med hensyn til ISO så skal man tage det med et gran salt når de reklamerer med at det kan tage billeder i ISO1600 eller ISO3200 (her snakker jeg kompaktkameraer. DSLR har bedre kvalitet). I praksis er det noget når ubrugeligt pga. støj. Det er bare et salgstrick. I mange tilfælde er ISO800 endda meget dårligt. G7 tager dog ok billeder ved ISO800.

Men uanset hvad du vælger så smut ind på bl.a. denne side for at læse reviews (de har også et godt forum):
    http://www.dpreview.com

I mange tilfælde kan det ikke betale sig at købe kompakte kameraer i udlandet. Men ihvertfald hold eventuelle priser du finder op imod EDBPriser.
    Kan lige nævnes at både Canon S3 og Canon G7 er dyrere hos AC-Foto, og her er den dyrere porto ikke regnet med endnu.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------