Anbefal et godt digi cam til normal bruger?

• Hey, er ved at være godt træt af familiens digi. cam der er halvt i stykker og er ikke videre avanceret mht. indstillinger.

Derfor vil jeg gerne se på et nyt digi cam, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter?

Ville da gerne have et hardcore spejlrefleks til 10k + , men det rækker pengene ikke til, så derfor hellere noget billigere til maks 3k.

Hvad vil i anbefale? Det skal bruges til normalt "familie" brug, hvilket vil sige til ferier, fester, alm. foto's osv.

Det må gerne kunne tage gode billeder selvom der er lidt mørkt (har jeg meget problemer med med det nuværende) og sådan noget som lukketider og andre indstillinger skal være til at ændre.

Det må også gerne kunne optage video i acceptabel kvalitet.

Nå, hvis der er andet i skal vide, så sig til :) Har ikke vildt meget styr på hvad sådan et cam skal indeholde.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Hvis du er villig til at købe bugt kommer der hele tiden Canon EOS 300D (som faktisk er spejlrefleks camera) Til 2-3-4k på QXL... Og det er incl. linse. Jeg ved at 350D er et rigtigt dejligt kamera. Så mon ikke det her også kan noget.

• Brugt har ingen interesse :) Vil være sikker på tingene er behandlet ordentligt.
    Men tak for det

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Kig på et Canon PowerShot A710 IS

Det er nok det de fleste ville sige..

Men jeg har også lige læst lidt om et andet kamera.

Pentax Optio A20

Foredelen ved pentaxet er den kan gå højt op i iso (1600) hvorimod at A710 IS kun kan gå op til 800. At kunne skyde billdeder med iso 1600 er en foredel hvis du er et mørkt sted. Men jo højere iso der kommer på jo mere grynet bliver billedet også.

Det ser ikke ud til at være helt skidt.

Hvis du kunne skrave 3500 kr. sammen kunne det være perfekt.
    Canon PowerShot G7

Muligvis du også skulle kigge på et Canon PowerShot S3 IS

Det har en utrolig nice optisk zoom på 12x.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Rettet 4 gange, sidst af celfa ().

• Det vil jeg lige kigge på det der celfa, ser jo godt ud :)

Mange tak!

Og i kommer bare med flere bud, ris/ros mod forskellige nævnte modeller osv...Hehe

Originally posted by JuiCe
    Det vil jeg lige kigge på det der celfa, ser jo godt ud :)

Mange tak!

Og i kommer bare med flere bud, ris/ros mod forskellige nævnte modeller osv...Hehe

Du kan spare lidt hvis du køber dit cam fra tyskland. fx. http://www.ac-foto.com

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Originally posted by lp-freak
    Det der Canon PowerShot S3 IS lyder sku som et rigtigt godt kamera til prisen :D

Er det bestemt også. Har haft det i hånden. Var nok det jeg havde valgt hvis jeg kun havde 3000 kr. ar gøre med.

EDIT: Med de billeder du har skudt til dit casemodding burde du lytte med :P :finger:

Canon PowerShot S3 IS er også nice pga. det er så lysstærkt F/2.7-3.5.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Rettet 2 gange, sidst af celfa ().

Originally posted by lp-freak
    Hvis du er villig til at købe bugt kommer der hele tiden Canon EOS 300D (som faktisk er spejlrefleks camera) Til 2-3-4k på QXL... Og det er incl. linse . Jeg ved at 350D er et rigtigt dejligt kamera. Så mon ikke det her også kan noget.

Undskyld OT: men for lige at få noget på det rene så er en linse noget man spiser eller sætter i øjnene.

Det kaldes et objektiv det du sætter på dit spejlrefleks ;)

For at komme til topic og for at være lidt anderledes så sys jeg folk ofte går stille og roligt forbi fuji f30 og f31fd, hvilket er rigtig synda da disse 2 kompakt kameraer til hver en tid tager bedre billeder under dårlige lysforhold en stortset alle andre kompakt kamera.

og de fåes også i pris klassen 2-3k alt efter hvor du køber dem

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

Rettet en gang, sidst af jK^ ().

• Er jo klart folk går forbi dem. Canon PowerShot S3 IS er noget bedre.

For det første har Fujifilm FinePix F30 kun F/2.8-5.0 hvorimod S3 har F/2.7-3.5.

For det andet er Fujifilm FinePix F30 ISO 3200 stortset ubrugelig hvis man ville have et billede af nogenlunde kvalitet.

Da S3 har lavere blænde så er den langt mere lysstærk, dog har Fujifilm FinePix F30 ISO 3200 men det kan du nu ikke bruge til så meget, da billederne bliver ALT for grynet.

Lige ledes har Fujifilm FinePix F30 of F31FD kun 3 x zoom, hvorimod S3 har 12 x zoom. Her snakker vi kun optisk zoom da digital zoom er noget crap.

Men ja det er ikke noget helt skidt kamera ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Rettet en gang, sidst af celfa ().

• Du har slet slet ikke fanget det...

Folk kigger kun på tallene... Fuji har længe været kendt for at deres støj kontra ISO er i en helt anden league end fx. canon..

Hvis du ikke vil tro på det, så sys jeg du skulle gå ned til din lokale foto forhandler go se hvad de siger ;)

Man kan lidt sammenligne det med IS - fuji har valgt at kalde deres High ISO (hvilket kan diskuteres hvor vidt det er dumt og vildledene, frem for canons IS).. Nu snakker vi kun om at tage billeder under dårlige lys forhold og her vil jeg næsten æde min hat på at hvis du tager fuji og sammenligner med S3 så vil du på 400 og 800 ISO bliver forbavset over hvor meget mindre støj der er på fujis...

En sidste ting er det er 2 kameraer i 2 forskellige kategorier, hvis du endelig skal sammenligne S3 IS med noget så skal du op i fujis 6500fd eller 9600 ;)

drag ikke forhastet konklusioner ud fra nogen tal - Du kan heller ikke sammen ligne Watt på nogen skod eltax højtalere op imod watt fra fx B&W :) tal er ikke bare tal, det er systemet bagved der også betyder noget

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

Rettet en gang, sidst af jK^ ().

• Du skal jo så tænke på at når S3 skyder med Iso 400 f/3.5 så skal du næsten op i iso 800 da Fuji er oppe på F/5.0..

Men hvem kan leve med 3 x zoom ? 5-6 x zoom er et min. ellers bliver det svært at tage gode billeder når man er på ferie osv.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

• Tja som sagt så er det 2 forskellige kameraer i 2 forskellige kategorier...

Man får ikke alt i et kamera (nej heller ikke spejlrefleks, der skal du have flere objektiver for at nå alt :P)

Men du har ret i det med ferie, men face detection er virkelig at fortrække i et familie kamera og til fest osv... det er noget en hver kan finde ud af at bruge ;)

- Skal måske også sige at jeg siger ikke S3 IS er et dårligt kamera, folk har det bare med for hurtigt at springe på canon vognen hvilket er meget meget synd, da så mange andre mærker laver lige så god hvis ikke bedre kameraer...

Mit tip til dig juice er at gå ned til din forhandler og prøv de forskellige kameraer i praksis... så kan du meget hurtigere få et overblik over hvad det er du søger :)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

• Yup smutter nok os ned i den lokale biks om et par dage:)

Nå, men nu hvor vi har et par gode kameraer på banen, er der så nogen der kender til nogle pålidelige og billige udenlandske shops? Tysk er at foretrække:)

Originally posted by JuiCe
    Yup smutter nok os ned i den lokale biks om et par dage:)

Nå, men nu hvor vi har et par gode kameraer på banen, er der så nogen der kender til nogle pålidelige og billige udenlandske shops? Tysk er at foretrække:)

http://www.ac-foto.com

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

• På kompakt kameraer er der ikke meget at hente i tyskland det er først når vi snakker dslr.

A710IS er et fint kamera IS delen virker godt, god skærm gode funktioner generelt rigtig godt.

S3 IS virkelig godt kamera gode funktioner mega zoom stor fordel alt efter hvad man fotograferer.

G7 eksepsionelt godt kompakt kamera tager voldsomt gode billeder har alt i funktioner og mulighed for ekstern blitz hvilket er et stort plus.

Står valget imellem disse ville jeg 110% sikkert vælge G7 det er i en klasse over de andre eneste fordel over den har S3 med det mere zoom men ville stadig holde på G7 til enhver tid.

Den kører med den nye DIGIC III processor som ikke engang findes i et dslr endnu. Face detection fokuserer og justerer lysmåling efter ansigter. Alt i alt et MEGET stærkt kamera.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Hvis det skal være et familie kamera som Juice jo skriver, så vil et Canon A710IS være valget, det tager gode billeder både auto men også med manuelle indstillinger, utrolig flotte videooptagelser, nemt at gå til for selv uøvede, har 6x optisk zoom, koster med et ekstra stort SD-kort og oplader og batt. under 3k.
    Fylder heller ikke meget og er derved, nemt at slæbe med til fester og lignende - ift. til S3 IS og evt. dslr-kameraer.

Har selv et A710 IS og det er fortrinligt til daglig normal brug. Superskarpe og farverige billeder. Et lækkert supplement til mit EOS 400D. :9xo

Min bror har et S3IS og er rimelig begejstret, men der er en hage ved placeringer af nogle af knapperne. Det gør at man skal holde øje med, om man har kommet til at ramme specielt en af dem. Mener det er MF knappen, som sidder til venstre på fronten. Ik' så smart når man kommer til at aktivere den, så autofokusen deaktiveres og man ikke opdager det. (der er nemlig ik' noget der viser, at man har slået manuel focus til.
    Han har fået spoleret en hel del billeder pga. dette.

Ang. Fuji kameraerne, så er jeg sjældent stødt på et positivt review af dem. Og så er det imo ikke særlig smart, at gå ned til den lokale fotoforhandler. Jeg har kun mødt nogle enkelte ekspedienter, der ved ret meget om det grundlæggende inden for, det at fotografere. Og jeg har snart været en del steder.
    Dog skal der lige siges nogle positive ord om Platan Foto og Kamerahuset - de ved hvad de snakker om og er rimelig flinke til, at forklare det på alm. dansk. :9xo

• Tak for et fyldigt indlæg Mr. Bent :)

Lige pt. hælder jeg mest til det S3 IS, da jeg godt kan li at det har 12x optisk zoom.
    Det med MF knappen skal man jo bare vende sig til, så det overlever jeg nok.