PS3, NIN Wii og XBOX 360

  • Quote

    Originally posted by Karse


    koster det samme som den uden harddisk! alså 2200kr men det er så med 1 spil og wii har 512mb flash harddisk til save games og gamlespil man køber over virtuel console


    Så 300 kroner oveni har du en xbox med 20gb harddisk, trådløs controller, headset og hvad der ellers er med i premium pakken.


    Syntes ikke rigtig jeg kan se nogen pris fordel ved Wii'en.

  • Nu er det jo også sådan, at Nintendo tjener på konsollen alene.
    Både Microsoft og Sony taber på henholdsvis X-360 og PS3. De satser på at tjene det ind igen ved salg af spil.
    Nintendo laver jo kun konsoller/spil, hvorimod Sony og især Microsoft er giganter. Så Nintendo kan ikke så godt tage chancen med at sælge deres konsol med underskud, i tilfælde af, at der ikke bliver solgt så mange spil...


    Off topic: Hvad er fordelen ved en mindre X-box v.2? Pointen er da, at det er et skrummel, så alle kan se, at man ejer en X-360, ikke sådan en mini sag, der ligger gemt et eller andet sted :)) Edit: Ja Boxen larmer, den siger "Vruuum Vruuum" ultra amerikansk :P

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet 2 gange, sidst af chili ().

  • Quote

    Originally posted by chili
    Nu er det jo også sådan, at Nintendo tjener på konsollen alene.
    Både Microsoft og Sony taber på henholdsvis X-360 og PS3. De satser på at tjene det ind igen ved salg af spil.


    Off topic: Hvad er fordelen ved en mindre X-box v.2? Pointen er da, at det er et skrummel, så alle kan se, at man ejer en X-360, ikke sådan en mini sag, der ligger gemt et eller andet sted :))


    Det kunne jo være de ville til at have flere kvindelige brugere, derfor laver de en tøsse-model, der lige kan ligge i tasken.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Det kunne jo være de ville til at have flere kvindelige brugere, derfor laver de en tøsse-model, der lige kan ligge i tasken.


    Flere kvindelige brugere? Tror Gears of War skræmmer dem væk :crazyeyes:

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • De billeder jeg har set af XBOX360 V2 (Zephyr) antyder at maskinen ligner sig selv, den har dog fået en HDMI port, 65nm CPU (køligere) og så skifter de til nogle DVD drev der er næsten lydløse - og det er klart drevet der larmer mest. Derudover skulle den blive tilbudt med en større HDD, og man vil derfor også kunne købe en markant større HDD til sin V1. Rygterne siger 120GB.

  • Quote

    Originally posted by chili
    Off topic: Hvad er fordelen ved en mindre X-box v.2? Pointen er da, at det er et skrummel, så alle kan se, at man ejer en X-360, ikke sådan en mini sag, der ligger gemt et eller andet sted :)) Edit: Ja Boxen larmer, den siger "Vruuum Vruuum" ultra amerikansk :P


    Lige præcis. Det eneste der kunne få mig til at elske min 360'er mere, var hvis den spildte olie på TV-bordet og lukkede mere CO2 ud end Queen Elizabeth II. Jeg vil skide på larmen, når musikken endelig spiller er det ikke noget man lægger mærke til alligevel.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    xbox360 larmer og alt tilbehør koster en formue.....


    Jeg kan ikke helt følge dig der.
    Jeg synes ikke 249kr for en original controller er meget, eller 319kr for den trådløse model. Eller 184kr for et headset. Eller 359kr for et webcam.

  • Jeg overvejr staerkt at kobe en 360 den dyre udgave... En af mine venner kobte den og han fik gears of war med i Fona... Rimelig NICE!



    jo den larmer lidt, men naar man saetter den til sit surround saa kan man sgu ikke hore larmen alligevel hehe,,,

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Jeg kan ikke helt følge dig der.
    Jeg synes ikke 249kr for en original controller er meget, eller 319kr for den trådløse model. Eller 184kr for et headset. Eller 359kr for et webcam.


    hvad med 700 kr for en 20 gb hdd, eller 500 kr for et spil....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    hvad med 700 kr for en 20 gb hdd, eller 500 kr for et spil....


    Det er jo mindst lige så "galt" på de andre konsoller.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Originally posted by chili


    Det er jo mindst lige så "galt" på de andre konsoller.



    Ja, tor slet ikke taenke paa hvad PS3 spil kommer til at koste...! naar at i siger at de kommer til at tjene penge paa spillene, tilbehor osv..

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    hvad med 700 kr for en 20 gb hdd, eller 500 kr for et spil....


    Harddisken er hvad det er, alternativt kan man jo bare snuppe premium, ja det er faktisk dumt at lade vær.


    Spillende til 360 svinger fra lige omkring 410kr til 630kr (for en enkelt titel, de fleste ligger omkring en lille femhundredemand).
    WII titler ligger fra 416kr og op til 550kr.
    PS3 skal jeg ikke lige kunne sige noget om, men det er næppe billigere.


    De spil jeg har (Saints row, Testdrive, Gears of War) ligger omkring 450kr. Det er jo ikke synderligt mere end de koster til PC, mener jeg gav det samme for BF2 i sin tid. Og iøvrigt heller ikke mere en WII spillene. Så hvordan du får spillene til 360 til at blive dyrere fatter jeg ikke.


    Priser er iøvrigt fra softxchange.dk

  • Well, men hensyn til 360 vs. PS3 grafik har gamespot lavet en fin artikel her:


    http://www.gamespot.com/featur…html?tag=features;title;1


    Som deres test viser, er der bedre grafik på 360eren - men som gamespot skriver skal udviklerne også lige have tid til at udnytte PS3en ordenligt. Det er også først her på det sidste at jeg syntes at der er kommet flotte spil til xbox 360. (Nu har jeg ikke kikket så meget på xbox spil, men mener da jeg ikke rammer helt forbi når jeg skriver det)


    Hvad pris angår koster de to konsoller vel det samme hvis du skal have HD-DVD drev til din xbox 360... Og hvad gameplay angår så tror jeg man kan få mere ud af PS3ens controller da jeg mener er er motion detector i deres controller, det er der ikke i xboxen - men det er ikke en så stor faktor igen. Spilmæssigt er der selvfølgelig størst udvalg til 360'eren da den har været længst tid på markedet, og ps3en er jo slet ikke kommet ud i eu endnu. Men tror man kan regne med at specielt PS3en kommer til at kunne følge med. Nintendo Wiien har godt nok gode salgstal, men tror i sidste ende at den ender som gamecuben.


    Hvis du vælger 360'eren så vent på den nye revision af den.


  • Artiklen siger godt nok, at X-boxen er flottest og har bedstframerate lige P.t. :)


    Ser C.O.D. 3 sådan ud på PS3? 8o Men ok, den skal have tid til at udfolde sig, men stadig...

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet 3 gange, sidst af chili ().

  • Quote

    Originally posted by chili


    Artiklen siger godt nok, at X-boxen er flottest og har bedstframerate lige P.t. :)


    Ser C.O.D. 3 sådan ud på PS3? 8o Men ok, den skal have tid til at udfolde sig, men stadig...


    Hvaaeh, jeg kan da ikke se noget :$


    Aj, det er rettet nu - og mente skam også xboxen... Hehe. :)



    *Edit
    Havde du ikke sat din xbox til den samme skærm, som din computer bruger..? Har du købt sådan en VGA-kabel?

  • Quote

    Originally posted by BLiX
    Nintendo Wiien har godt nok gode salgstal, men tror i sidste ende at den ender som gamecuben.



    tror jeg næppe du skal regne med.. der var ikke særlig gode salgstal på Gamecuben, og det er klart. har den selv.. :) men altså denne wii er noget helt andet.. noget for sig selv og er KÆMPE sjov både med ældre og børn, jeg tog den med til en jule frokost både med børn og voksne.. alle kunne lide at spille en omgang tennis eller boksning.. for den sags skyld golf :) hehe


    så tror næppe den uddør lige pt.

  • Quote

    Originally posted by chili
    Jo, det har jeg da, why?


    Fordi jeg godt selv kunne tænke mig en xbox 360, og da mit fjernsyn lige er gået ned kunne det jo godt være en mulighed at få signalet på min 20' widescreen. Så slynger lige nogle spørgsmål til dig, hehe. :P Bruger du Microsofts eget vga-kabel? Er der HD mulighed med det, eller er det lige så kedeligt som hvis det var på et normalt fjernsyn, jeg mener at jeg har læst at det kan, men vil bare lige være sikker. Og så lige et sidste, hvordan er kvalligteten så i forhold til et hd-tv?

  • Bruger Microsofts eget VGA kabel.


    Ja, man kan vælge HD opløsninger.


    Ser IMO godt ud på en PC-skærm, er nok en del bedre på en Widescreen Fladskærm, om oplevelsen er bedre på HD TV skal jeg ikke kunne sige, men det er i hvert fald pænt på PC, og det taget i betragtning, at min skærm er 2,5 år gammel og har 12 ms :) Hvilken 20" har du i grunden? for leder muligvis efter sådan en. Kan du anbefale den?

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet 2 gange, sidst af chili ().

  • Quote

    Originally posted by chili
    Bruger Microsofts eget VGA kabel.


    Ja, man kan vælge HD opløsninger.


    Ser IMO godt ud på en PC-skærm, er nok en del bedre på en Widescreen Fladskærm :) Hvilken 20" har du i grunden? for leder muligvis efter sådan en.


    Tak for svaret, jeg har en Samsung SyncMaster 205BW, syntes det er en rigtig god skærm, den køre med et TN panel det forklare også prisen 2.488 kr... Anyways, den følger i hvertfald godt med fps spil/film, og syntes nu farverne er rigtig gode. Desuden er betragtningsvinklen også helt i orden. Jeg har altid været glad for Samsungs skærme, men måske skulle du også kikke på en af Dells skærme, der er en del her inde på tweak som har skærme fra dem - og det lyder jo som de er meget tilfredse.:)


    205BW, edbpriser.dk