Hjælp psykisk syge unge!

• Skriv under for ændring af lovforeslag i Folketinget om højere kontanthjælp til psykisk syge unge! http://www.psykisksundeunge.skrivunder.dk/

Mange psykisk syge unge under 25 år på kontanthjælp har det så hårdt økonomisk, at de presses endnu mere end de er i forvejen og derfor bliver mere syge, eller ikke har råd til den nødvendige medicin, m.m. Medicin løber nemt op i flere tusinde kroner per måned og de unge presses derfor til, at leve meget usselt og uværdigt, uden mulighed for at få det bedre. Kontanthjælpen for unge under 25 år pt. for hjemmeboende 2.668 kr. om måneden og som udeboende 5.527 kr. Dkr. per måned før skat - ikke meget som syg på dyr medicin. Er man på starthjælp er det endnu mindre - nemlig som hjemmeboende 2278 kr. om måneden og som udeboende 4583 kr. om måned

Derfor har Folketinget fremsat et lovforslag, om at hæve kontanthjælpssatsen for psykisk syge unge under 25 år til voksensatsen.

Imidlertid har de folkevalgte på tinget tænkt sig, at loven KUN skal dække dem der er diagnosticeret, med skizofreni - hvilket er dybt urimeligt, da andre unge med for eksempel personlighedsforstyrrelser, som Borderline, depression, DAMP, ADHD, autisme, manio-depressivitet, belastningspsykose eller anden lidelse IKKE er omfattet af lovforslaget. Skriv derfor under på, at loven BØR DÆKKE ALLE PSYKISK SYGE UNGE UNDER 25 ÅR og IKKE KUN DE SKIZOFRENE.

Lovforslaget lugter af, at man prøver på at vise at regeringen er indstillet på at hjælpe en af de svageste grupper i samfundet - imidlertid er det, at stikke befolkningen blår i øjnene, da der kun er 375 unge skizofrene under 25 år.

Rimeligvis bør loven DÆKKE ALLE UNGE psykisk syge under 25 år, så de får bedre vilkår for at både leve så normalt som muligt og samtidigt får bedre mulighed for, at få det sundere!

Citat:

"Lovforslaget indebærer, at unge under 25 år med en psykisk lidelse i det skizofrene spekter kan få et tillæg, så den samlede månedlige kontanthjælpsydelse svarer til niveauet for kontanthjælpsmodtagere over 25 år. Modtagere af starthjælp er ikke berettiget til at modtage tillæg. Finansieringen af ordningen sker gennem satspuljemidlerne. Det skønnes at lovforslaget omfatter 375 helårspersoner. Lovforslaget er en udmøntning af folketingsbeslutning B 116, der blev vedtaget den 2. juni 2006."

Skriv under hvis du vil støtte en ændring af lovforslaget, så det omfatter ALLE unge under 25 på kontanthjælp, som er diagnosticeret med en psykisk lidelse så disse mennesker kan få et bedre og mere værdigt liv!

Flere har oplyst, at de får meddelelsen "siden kan ikke vises" når de skriver under. Som regel vil man dog være registreret - hvad man kan tjekke ved at gå ind på siden igen - ellers vil der forekomme dobbeltposteringer. Disse slettes dog før underskrifterne afleveres.

Denne indsamling er startet af Borderlineforeningen i Danmark - se http://www.borderlineforeningen.dk på forsiden. Se også evt. forumtråden hér:

http://www.borderlineforeninge…1921&highlight=lovforslag

Mvh.
    Kim F. Petersen, administrator for og medlem af bestyrelsen i Borderlineforeningen.

• Er hermed gjort!

Modtagere af starthjælp er ikke berettiget til at modtage tillæg
    Ulækkert... :pokey:

(\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

• Kan bare ikke se hvorfor det skulle hjælpe at skrive under, da jeg næppe tror at et par tusinde underskrifter får dem til at skifte mening.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

Originally posted by Don_Jabbe
    Kan bare ikke se hvorfor det skulle hjælpe at skrive under, da jeg næppe tror at et par tusinde underskrifter får dem til at skifte mening.

Også min tanke og "jeg HADER" underskriftsindsamlinger over nettet ! Efterhånden er der gået inflation i den slags og er imo phv !
    Imo så tror jeg en velformuleret og veldokumenteret henvendelse til de ansvarlige politikere, virke mindst lige så godt.

Originally posted by Bentzin

Også min tanke og "jeg HADER" underskriftsindsamlinger over nettet ! Efterhånden er der gået inflation i den slags og er imo phv !
    Imo så tror jeg en velformuleret og veldokumenteret henvendelse til de ansvarlige politikere, virke mindst lige så godt.

Nemlig. Online underskrifts indsamlinger er til grin. Den eneste jeg nogensinde vil skrive under på er http://nejtilungdomshuset.underskrifter.dk og det er mere i trods som fordi jeg tror det virker.

Jeg har meget svært ved at se hvordan en online underskrifts indsamling ville ændre nogens mening. Undskriftsindsamlinger er bare en af de ting hvor det fungere bedre på den gode gamle metode med en stak papirer.

• De kommer skam afleveret på pap til politikerne, ligesom hvert medlem af folketinget får et 4 siders brev fra os af. Men kan du finde en flok folk til at stå i januar måned på gaden i de fleste danske byer med underskriftsblokke, kontakt os da venligst med det samme...