Penge spekulationer?

  • Det er vel bare at få søgt arbejde hurtigst muligt. Det skulle være temmelig let at få arbejde hvis man ikke er særlig kræsen.


    Man kan jo altid søge videre mens man arbejder i det første job hvis det ikke har den store interesse.


    Hvis man vil have en forholdsvis høj løn i betragtning af at man er ufaglært så skal man prøve hos håndværkerne. Der arbejder min fætter (vistnok jord og beton) og han får en timeløn på over 160 kr som grundløn.


    Ellers er der jo supermarkeder, postvæsenet osv.


    EDIT: Et andet godt bud er at blive handicapmedhjælper af en person der kræver hjælp døgnet rundt.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • Garneri arbejde skulle osse give kassen...

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________

  • Har selv overvejet meget at starte på en tømreruddannelse, da det er den branche der interesserer mig.. Så det er den tanke jeg går og leger lidt med... Og tak for rådene allesammen :)

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Quote

    Originally posted by Renegade
    Har selv overvejet meget at starte på en tømreruddannelse, da det er den branche der interesserer mig.. Så det er den tanke jeg går og leger lidt med... Og tak for rådene allesammen :)


    Jamen så er det da ud og finde et arbejdsmandsjob i et tømrer firma.
    Fat i fagbogen el. lokalhåndbogen og så ring uopfordret til den slags firmaer - i nærheden af hvor du bor. GL :9xo

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Jamen så er det da ud og finde et arbejdsmandsjob i et tømrer firma.
    Fat i fagbogen el. lokalhåndbogen og så ring uopfordret til den slags firmaer - i nærheden af hvor du bor. GL :9xo


    Jep, og hvis nyhederne taler sandt så skriger håndværksfagene på arbejdskraft, så det burde ikke være et problem at finde noget.

  • Har jeg også hørt.. Første skridt er vel først at få uddannelsen, inden jeg får arbejde ved et firma :P Skal self have en læreplads, men skal jo også gå på teknisk skole noget af tiden

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Jep, og hvis nyhederne taler sandt så skriger håndværksfagene på arbejdskraft, så det burde ikke være et problem at finde noget.


    Nyhederne taler sandt - Ihvertfald i køge og omegn så vidt jeg ved. Det firma jeg er ansat i, Nils Wium A/S køge mangler både ufaglærte og Faglærte håndværkere..


    Det er SÅ nemt at finde godt betalt arbejde hvis du bare gider at lave lidt, og opholde dig udenfor.

  • Quote

    Originally posted by Renegade
    Har jeg også hørt.. Første skridt er vel først at få uddannelsen, inden jeg får arbejde ved et firma :P Skal self have en læreplads, men skal jo også gå på teknisk skole noget af tiden


    Da vel ikke hvis det er som arbejdsmand? Ska ikke ku gøre mig klog på det hehe men hvis du er arbejdsmand hjælper du jo bare de faglærte.. så kan du ved siden af få fat i uddannelsen til tømrer, så du ender med at være tømrer og ikke tømrerarbejdsmand

  • Quote

    Originally posted by Renegade
    At sælge bilen er ALLER sidste udvej, da jeg har haft den i et stykke tid og er glad for den...


    Og er heller ikke meget for at tage til takke med et eller andet tilfældigt arbejde..


    Hvad kræver det at få understøttelse?


    Let røven og find dig et arbejde, i stedet for at tude på tweak.

  • Quote

    Originally posted by Maverick


    Let røven og find dig et arbejde, i stedet for at tude på tweak.


    kort og kontant som hos kassedamen :roller:


    Vil du i håndværkerfaget så start med arbejdsmand stilling hos lokal tømrer. Find ud af om det er et arbejde for dig. Hvis ja så har du allerede et læreplads på hånden og har prøvet arbejdet så er det bare at gå i gang med uddannelsen. :9xo

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit