11. Sep - Nyt Angreb ?


  • Nej, jeg er ikke tysker. For det andet, kom amerikanerne ikke blæsende gennem 2. verdenskrig, med fanerne højt, og mejede Hitlers tropper ned. Det var mindst lige så meget i kraft af russerne, som knuste Hitler fra østfronten - og var skyld i, at han ikke havde tropper og forsyninger, til at forsvare sig på vestfronten (hence D-day). Ja, amerikanerne gjorde et stort bidrag (ligesom britterne og franskmændene), men det var i fællesskab at Hitler blev besejret. Jeg er ikke det mindste utaknemmelig over amerikanernes hjælp dengang, men det berettiger dem ikke til at gå krig, som det passer dem. De er trods alt medlemmer af FN.


    Landsforrædder er nok det sidste jeg er, og at du ligefrem sammenligner mig med en muslim, er sgu stødende. Jeg har ingen forkærlighed for muslimer, tværtimod. Men det nytter ikke noget, at amerikanerne starter en krig ved egen hånd, og kamuflerer det hele som en stor anti-terror kampagne. Den aktion er ikke andet end hævn, fake-patrioti og valgpromotion for Bush. Den 11. september var sgu forfærdelig, og hvis jeg selv kunne få lov til at sønderbanke de ansvarlige, skulle det ikke tage mange sekunder at finde battet frem - men hvis Saddam & Co. skal tages ud, skal det gøres i enighed og i form af NATO styrken. Istedet for at finde de ansvarlige, og stille dem for den dom de fortjener, vælger man at smadre Irak - og ligefrem bygge det op igen. Yeah right....


    Krigen her vil bare gøre Amerika mere upopulær i den østlige verden, og terrorismen vil ikke høre op - det vil jeg æde min gamle hat på.

  • er jeg den eneste der er ligeglad? Men jeg ville måske vågne op den dag der lander et 474 i min baghave... :D


    btw. der var da en del der fik medlidenhed med USA da tårnene faldt... Det er jo på en måde godt for USA...

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Quote

    Originally posted by Dalingo
    er jeg den eneste der er ligeglad? Men jeg ville måske vågne op den dag der lander et 474 i min baghave... :D


    btw. der var da en del der fik medlidenhed med USA da tårnene faldt... Det er jo på en måde godt for USA...


    Hvad er en 474 ?(


    Mener du en 747?

  • Min personlige holdning til d. 11. september er sådan lidt uhyggelige...


    For nøjagtig 8 år siden døde min mor....


    For 2 år siden WTC angrebet...


    Og i dag, d. 11. dør hende den svenske minister..


    Så lidt wierd er det da.. Håber ikke der sker noget terror i dag.. En verdensomspændende virus ville ikke gøre mig så meget, men menneskelige tab ville for min mening være forfærdeligt..

  • Jeg ka så tydeligt huske at mig, engel og en anden sidder i bussen på vej hjem fra skole. Så ringer engels telefon, og når han er færdig med at snakke siger han "Der er 2 fly der er fløjet ind i Worldtrade Center" mig og kåre (som den anden heder) sad bare og glodede dumt ... så vi kom hjem og fik tændt for tv'et og det var sq rigtig nok... det var ret skummelt..

  • De fleste kan vel huske dagen.
    Jeg var ovre i vuggestuen og hente datteren, da en af pædagoggerne fortalte hvad der var sket.
    Me datteren under armen nærmest fløj vi hjem og fik tændt for tossen.
    Da konen kom hjem sad jeg og så meget underlig ud for hun spurgte ængsteligt hvad der var sket.
    Men underligt at et terrorangreb på USA kan sætte verden i brænd. Det sker jo hver dag i mellemøsten. Dét ser vi jo hver dag i nyhederne, men sker der noget med USA begræder vi de døde og hylder heltene.
    Jeg har næsten samme holdning til det hele som "Rotten" og finder i øvrigt beskyldningerne her lige hårde nok.

  • nu sys jeg ikke vi skal komme for godt i gang med at hylde USA som verdens ordensmagt .. de brød trods alt alle regler i FN for at bekæmpe Irak .. og hvad har vi fået ud af det .. NADA .. de finder jo ikke en daddel der er mere skadeligt end en banan der har ligget to måneder i vinduekarmen :D


    men jeg synes stadig 11 sep er dybt tragisk .. på trods af at jeg i bund og grund ikke er glad for det amerikanske samfund..


    enten er man MEGET fattig eller også er ens røv fyldt med penge ... det er virkelig mulighedernes land .. på godt og ondt .. der er ikke noget sikkerhedsnet man tager ikke så meget hensyn til dem som gør hvad de kan for at få en hverdag til at gå men måske ikke lige har hjernen til at få en cand. men alligevel hænger de på .. nu sker der bare det tragiske at lille fie får en eller anden sygdom .. hvad gør familien de skal sg betale for lortet .. men lille Henrik fra den rige familie kommer med det samme til for at få taget hans temperatur for drenge med guldskeen i kæftet er måske lidt syg ..


    noget helt 3. er at man sagsøger alt ... HALLLO .. det er deres egen fejl ... folk der putter en kat i en microbølgeovn. hælder kaffe ud over sig selv eller bare generalt tænker med røven.. de burde ikke have penge .. de burde have dumslag offentligt for at spilde samfundets penge ..


    bare min mening ..


    desuden har folk været så meget op og køre over Irak .. hvad er der sket med Nordkorea ... de har 1000% sikkert Atomvåben og har faktisk truet med at bruge dem .. så dem gør vi ikke noget med ...
    Saddam er godt nok et stort svin .. og det er da også godt at vi er kommet af med ham .. jeg tror bare ikke han har haft meget andet end en virkelig god reklame minister :D og et par AK´er ( hvor blev hans store hær egentligt af, og hvor blev alle han våben af ? lang næse til Bush. Blair og fjols)


  • Kan ikke være mere enig i det ovenstående! :)


    Godt skrevet! ;)



  • Lige mine ord :D

  • Man skal ikke sige, at det var velfortjent hvad der skete for 2 år siden i USA.


    Terror er en tåbelig ting.


    Tror ikke der sker en skid. Hvorfor skulle der det? Siden hvornår er 11.9 blevet kåret til terror dag? Der sker HVER dag terror overalt i verden. 11.9 blev blæst op, fordi det netop var USA og NY det gik ud over. 11.9 er ikke fandens fødselsdag.


    Terror er hverdag.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • hvis man læser denne tråd forstår man bedre hvorfor nogle få kan ødelægge det for så mange andre.


    Ingen har for tjænt at blive udsat for terro


    så længe der er mennesker på jorden vil der være krig og terro.


    Bare se på isreal og palastine.


    Isreal forlanger at palastina skal kæmpe med terro men giver den ikke en chance for at gøre noget ved det.


    der vil altid vær extrema folk der vil gøre alt for at
    for at kæmpe for derres fædreland.


    Jeg ville da til enhvertid kæmpe som en gal hvis de bløde tyskere igen besatte Danmark.


    Men jeg ville da ikke slå uskyldige mennesker ihjel.

  • self har ingen lande fortjent terror.. problemet er bare at USA ikke tænker så meget over deres politik i internationalt sammenhæng .. jeg tror ikke Bush har tænkt på hvilket følger Irak krigen har påført landets image .. det samme med Blair


    de undervurdere andre lande .. Bush undervurdere den muslimske del af verden .. kan godt være de ikke har en hær ligesom USA .. men som det er set den 11 sep kan de også godt bide fra sig .. og det kommer vi til at se mere af så længe nogle lande (USA) leger gud ved at prøve at styre verden og gå udenom FN...


    så hvordan kan sådan noget ændres.. det kan det ved at man hæver levestandarden i de fattige lande.. for det er en velkendt fakt at folk er mere fanatiske hvad angår religion i fattige lande.. og de bruger mere yderlig gående metoder til at blive hørt..


    og sørgeligt nok vil de metoder gå ud over de civile da det er den nemmeste måde.. det er stort set umuligt at ramme en præsident i et lang som USA .. så derfor vil det være os normale uskyldig som vil bliver ofre ...


    endnu mere sørgeligt er det så at vi har gjort os selv endnu mere åbenlyse overfor terror ved deltagelse i Irak krigen. Da de danske soldater også har været lidt for hurtige på aftrækkeren bliver danmark endnu mere kendte på en negativ måde.. så et lille land som DK kan faktisk hurtigt gå hen og blive ofre for terror.. skør tanke .. men det kan hurtigt blive en realitet..

  • Quote

    Originally posted by OriGiN
    Jeg ka så tydeligt huske at mig, engel og en anden sidder i bussen på vej hjem fra skole. Så ringer engels telefon, og når han er færdig med at snakke siger han "Der er 2 fly der er fløjet ind i Worldtrade Center" mig og kåre (som den anden heder) sad bare og glodede dumt ... så vi kom hjem og fik tændt for tv'et og det var sq rigtig nok... det var ret skummelt..


    sad og spillede D2exp da det skete. Der var en som boede og havde udsigt dertil da det skete, han skrev i chatroomet " I see smoke from the tower"
    jeg svarede bare "??"
    men der var da godt nok gang i den da jeg tændte for CNN.
    "A strange feeling it was "

  • Quote

    Originally posted by Torque


    Samme her :D


    Så det først i nyhederne om aftenen.


    Jeg var også en af de heldige - og alle de sites der viste billeder eller filmklip var fuldstændig lagt ned :(

  • Var nede at træne badminton, hvor min far fortalte det, da vi tog hjem.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Soltani
    Sad foran min computer hvor telefonen ringede, og det var min onkel der fortalte mig at jeg skulle tænde tvet, og med det samme kom andet fly og bankede ind i næste bygning! 8o


    You know you spend too much time with your computer : when you start double-clicking the remote control.


    :))