Hjælp til: De 4 P'er

• hey...

Sidder lige og roder med en Opgave til i morgen, og jeg skal lige skrive om de 4 p'er.
    Og der er sq længe siden vi gik igennem dem, og skal ikke huske det helt.

der er jo som sagt: Produkt, Promotion, Pris og Distribution (P-place)
    og de går så ind til Mplgruppen

(min salg og service bog, side 185)

hvis man tager Produkt, så er underpunkter:
    -kvalitet
    -Emballage
    -Sortiment
    -Service
    -Mærke

er det så meningen jeg endelig skal skrive om alle de punkter, eller kun om de Punkter JEG skal bruge i min opgave?

og kan jeg ikke også smide flere punkter ind der også??

Håber der er en der lige vil hjælpe

• Nu er det jo ikke os, der har udstikket opgaven. Så ved ikke rigtig hvordan nogen skal kunne svare på det?

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• tror i misforstår mig...

hehe

det jeg spørg om er: skal man bare bruge de ting der står der i... eller er det bare nogle eksempler...

siger ikke i skal lave den eller noget...
    ber bare om en retningslinje, hvis der var en der gad

• Læs din opgave og løs den problemstilling der fremgår af opgaveformuleringen. Eller spørg en klassekammerat eller din lærer.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by Berleburg

Læs din opgave og løs den problemstilling der fremgår af opgaveformuleringen. Eller spørg en klassekammerat eller din lærer.

tænk, det havde jeg ikke prøvet... det må jeg heller... :ph34r:

den skal aflevers i morgen, ingen af mine klasse kammerater, som jeg snakker med, tager deres mobil... derfor jeg kommer her og spørg... men ok, jeg laver den bare som jeg tror

• Gå så dybt som er nødvendigt, og som du har lyst, men husk kun at vælge de dele af marketing mixets underdele som er relevante for din opgave... der kan jo være massere under de forskellige...

Product
    - Funktionalitet
    - Kvalitet
    - Udseende
    - Emballage
    - Brand
    - Service
    - Support
    - Garanti
    Price
    - Liste priser
    - Rabat
    - Finansering
    - Lejemuligheder
    Place
    - Lokalitet
    - Logistik
    - SCM - SC aktiviteter
    - Markedsdækning
    - åbningstider
    Promotion
    - Reklame
    - PR
    - DS
    - Medie
    - Budget
    - salgsstyrken

Ellers skriver du bare de 4per er døde - long live the 7ps :D så skal det nok gå

Arj, men som sagt vælg kun de ting som du mener er vigtigt at satse på i marketing mix i forhold til differentiering og positionering i forhold til målgruppen

• hehe... takker, det var endelig også det der jeg var begyndt på... så tror jeg har fat i den rigtigt snor :)