Nye kørekorts regler?

• Hej tweak

En af mine kamerater sagde at der var kommet nogle nye regler omkring bil kørekort .. Det gik ud på at man nu skulle være 18 år FØR man kunne begynde at tage kortet .. Og de gælder fra d. 1 januar 2007.. Jeg har søgt på google omkring det, men kan ikke finde noget om det.. Er det noget i kender noget til ?

~D

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

• Hmm, har jeg ikke hørt, men der er noget om du nu skal have et førstehjælpsbevis for at kunne tage pappet :)
    - Har jeg ihvertilfælde hørt.. :) - Har haft pappet længe, og førstehjælpskursus "E" endnu længere..

Originally posted by M.Beier
    Hmm, har jeg ikke hørt, men der er noget om du nu skal have et førstehjælpsbevis for at kunne tage pappet :)
    - Har jeg ihvertilfælde hørt.. :) - Har haft pappet længe, og førstehjælpskursus "E" endnu længere..

Yes sir, min lillebror ævlede også om noget med et førstehjælps kursus.
    En ret god ide syntes jeg, det burde sgu være et obligatorisk fag i folkeskolen.

Originally posted by fhqwhgad

En ret god ide syntes jeg, det burde sgu være et obligatorisk fag i folkeskolen.

Eller bare på gymnasieplan, HTX har det som obligatorisk..

Originally posted by fhqwhgad

Sidst jeg havde sådan et kursus var tilbage i 6 klasse eller lignende.

Ellers snakker de om at hæve alderen fra 18 til 21 for at tage kortet.

Originally posted by M.Beier

Eller bare på gymnasieplan, HTX har det som obligatorisk..

Er det ikke også obligatorisk i 10. klasse? Vi havde det hvert fald på min skole og det havde dem jeg går i klasse med også på deres skoler.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

Originally posted by Don_Jabbe

Er det ikke også obligatorisk i 10. klasse? Vi havde det hvert fald på min skole og det havde dem jeg går i klasse med også på deres skoler.

Aner jeg virkelig ikke, har aldrig overvejet 10. klasse ;)

• Jeg har et, men er hverken taget i HTX eller tiende, hvilket jeg ellers har været igennem. Men jeg ville egentlig gerne have det opfrisket. Obligatorisk ift kørekort synes jeg er en gennemkanon ide. Det manglede da bare at alle vidste det grundlæggende.

• For at svare på dit spørgsmål

Så skal man være 18 før man kan begynde på kørekort pr. 01.01.2007 - Min kørelære siger ihf. at vi (mit hold) er heldige med at vi startede i år

Pr. 01.10.2006 SKAL man tage et første hjælps kursus, hvis du da ikke allerede har et, hvilket jeg har. så jeg kunne være ligeglad, men det havde heller ikk gjort mig noget hvis jeg skulle op i det igen, det skader ikke ligefrem at kunne....

Jeg er så heldig at have startet d. 29 sep. i år, så jeg skulle ikke op i førstehjælp igen, det var dejligt..:D

Men jeg er snart færdig, nu skal jeg først lige være 18, og så skal jeg op til køreprøve, det bliver dejligt at blive færdig..:D

Håber det besvarede dit spørgsmål...

Mvh.

Rasmus

2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

• Det værste er at man skal tage 1. hjælps prøve

ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

BenQ 27" LED GW2760HM

• Jeg syntes faktisk også den førstehjælps prøve er rigtig latterlig. Grunden er at det er en lille prøve med fokus på trafik relaterede ting. Den indeholder altså langt fra det samme som et 12 timers kursus.

Men har du en uge før du begynder på kørekort taget 12 timers kursus som dækker alt hvad den lille prøve indeholder plus en del mere skal du stadig op til den her.

Så en større og grundigere prøve som er gældende giver ikke merit.

Jeg syntes man skulle droppe den lille skod prøve og kræve et almindeligt 12 timers kursus og gøre det til et krav med de 3 timers fornyelses prøver engang om året.

Hvis folk i DK havde større kendskab til første hjælp ville vi kunne hjælpe rigtig mange mennesker.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by recruit
    Jeg synes at de nye regler lyder meget fornuftige. Dog burte det være et ordenlig førstehjælpskursus. :9xo

Lige mine ord.
    Lidt er dog trods alt bedre end ingenting.

Et opfølgningskursus hvert år syntes jeg dog er for meget. Hvert 4-5 år burde imo være rigeligt.

Originally posted by Falsk

Lige mine ord.
    Lidt er dog trods alt bedre end ingenting.

Et opfølgningskursus hvert år syntes jeg dog er for meget. Hvert 4-5 år burde imo være rigeligt.

Nu er reglerne bare sådan for de kurser at de skal fornyes engang om året for at være gældende.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy