"..fields of dreams + update"

• virkeligt lækkert billede nexus, jeg synes generelt du får lagt nogle gode effekter ind over dine billeder - du har gjort det igen :9xo

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

Originally posted by Butcher

HDR skulle jeg mene..

Behøver ikke at have noget med hdr at gøre det der. Bare meget høj kontrast med steder der brænder ud. Meget høj farve saturation så nogen af farverne klipper også et eller andet til at gøre det lidt uskrapt kan være lavet på mange måder.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Nu vil jeg da os lige skrive det som jeg skulle til at skrive i går aftes, før tweak ligepludselig gik ned da jeg trykkede "Post Reply"

Men her er det:

Det ser sQ rigtig godt ud :) kan især godt li skyerne, men synes der er lidt for meget farve (hva hedder det på fagsprog?) :P
    Det må være HDR jeg mener eller hva?

• Nej.

HDR = High Dynamic Range.

Defineret ved et meget stort dynamisk område hvor skygger ikke går i sort og højlys ikke brænder ud. Man tager flere eksponeringer eksponeret efter forskellige dele i billede og kombinerer dem for at undgå at miste detaljer i skygger og/eller højlys.

Et eksempel: http://www.theis.dk/fotogaller…image.php?album=28&pos=12

Hvis ikke det var hdr ville forgrunden være sort eller himlen helt hvid.

• Ok, så hvis jeg ikk tar helt fejl så får man billedet til at smelte lidt mere sammen hvis man kan sige det sådan?

Originally posted by Kenny

Ok, så hvis jeg ikk tar helt fejl så får man billedet til at smelte lidt mere sammen hvis man kan sige det sådan?

Det du gør er at du tager 2 eller flere billeder. Et hvor du kun kigger på himlen og sikre dig at der er detaljer de steder der skal være. Et hvor forgrunden har de detaljer der skal være. Så sætter man dem sammen i photoshop.

Evt. lav en google på hdr...

• Tjah...

De er vel meget betagende dine billeder. Dette er jo endnu et eksempel. Men de mange farver og effekter du har manipuleret med, undergraver jo lidt selve billedet - som jeg vil mene ikke er noget specielt. Personligt er jeg ikke vild med alle de unaturlige og surrealistiske farver.

Kan bedre lide landskabs-billeder, hvor det naturlige motiv er flot fanget med naturlige farver. Jeg har da også taget en masse landskabs billeder gennem tiden, dem har jeg simpelthen frasorteret, fordi jeg ikke synes de er noget særligt. Men jeg vil vædde med, at fik de den samme tur gennem maskineriet, ville de se ud som noget lignende dette. Nu ved jeg godt dette er HDR og det nok er det du vil vise. Men du forstår nok hvad jeg mener.

Det er så bare min smag ;)

Edit - Rettet nogle stavefejl :P

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Rettet 2 gange, sidst af Berleburg ().

• Squ nogle gode farver du har fået frem i disse billeder.

Det særprægede udtryk kan gøre et måske kedeligt billede mere spændende. Og det synes jeg skam betyder noget. I min verden er det ikke så vigtigt om motivet er typisk. Man kan ikke altid skabe noget nyt :)