#45: Billederne | Gadget

• | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |

• Carlsen:
    Det er en god vinkel du har valgt der. Det ser godt ud med den manglende dybteskarphed. Flot arbejde.

celfa:
    Meget flot billede. Det var en god ide at ligge "motivet" i vand. Og farverne giver billedet en god stemning.

Try-this:
    Et anderledes motiv. Jeg synes farverne er flotte i billedet. Jeg kan godt lide skyggerne i billedet. Dog er det et skær lige under "logoet" som jeg ikke er så vild med.

Henrik|:
    Jeg kan godt lide den vinkel du har valgt at sætte motivet op med. Men derudover synes jeg billedet virker lidt kedeligt.

Berleburg:
    Et godt motiv du har valgt. Jeg synes der er en god "stemning" i billedet.

Bentzin:
    Jeg synes at dit billede er meget mørkt. Det mørke i billedet/sorte fylder for meget i billede efter min mening. Men kan godt lide din opsætning af motivet. Det er en god vinkel du har taget billedet fra.

arnbak:
    Jeg kan godt lide at selv urskiven står skrapt og du så har fået sløret for og baggrunden. Et simpel motiv hvor du har taget et meget flot billede.

Lahnet:
    Dette er hvad jeg ville kalde et snapshot. Et tilfældig billede af en fladskærm.

Angelus:
    Ikke lige hvad jeg forbinder en "Gadget". Jeg er ikke så vild med baggrunden i billedet. Virker lidt rodet. Dog har du fået baggrunde sløret så motivet træder lidt mere frem. Men eller synes jeg det er et lidt kedeligt billede.

Zaxzz:
    Som jeg også skrev til Angelus så er dette ikke hvad jeg forbinder med en "Gadget". Men det er et anderledes billede du har taget her. Dog lidt for meget Photoshop over det.

Kenny:
    Et sjovt motiv. Det er nogel gode farver i billedet. Og jeg kan godt lide vinklen i billedet.

Jeg håber at i kan bruge mine kommentare til noget. Det er som altid sjovt at se hvordan de forskellige tolker ugens tema.

Originally posted by recruit
    Angelus:
    Ikke lige hvad jeg forbinder en "Gadget". Jeg er ikke så vild med baggrunden i billedet. Virker lidt rodet. Dog har du fået baggrunde sløret så motivet træder lidt mere frem. Men eller synes jeg det er et lidt kedeligt billede.

Jeg gik ud fra hvad jeg kunne købe på Gadger.dk ;) og det er der jo noget man kan bruge over alt :)

baggrunden er jo valgt til formålet, det er jo "sex"-terninger og det er på min seng, med en dyne i baggrunden som er lidt rodet.... forstår du :P

Originally posted by Angelus

Jeg gik ud fra hvad jeg kunne købe på Gadger.dk ;) og det er der jo noget man kan bruge over alt :)

baggrunden er jo valgt til formålet, det er jo "sex"-terninger og det er på min seng, med en dyne i baggrunden som er lidt rodet.... forstår du :P

Ja jeg forstår det godt. Men kan stadig ikke lide den opsætning.

• Tak til recruit for kritikken ;)

Carlsen
    Er et rigtig lækkert tastatur, der ser helt nyt og rent ud ;) Dog generer den manglende fokus mig lidt. Om ikke andet, så synes jeg den starter lidt for tidligt. Ellers ser det fedt ud, at man kan se baggrundslyset under tasterne.

celfa
    God idé. Dog kunne man måske have brugt mere tid på at plante belysning bagved og prøve at tage billedet mere konsekvent. Dermed mener jeg, at man kan se noget af glasset, men så alligevel ikke. Så enten bruge mere tid på at tage billedet, hvor det er sværere at se glasset, eller prøve at få glasset med som et konkret element. For ellers synes jeg det er for usikkert hvad du vil vise os.

Try-this
    Synes faktisk motivet er godt nok valgt. Det eneste der måske kunne ændres, ville være belysningen. Det se meget gul-ligt ud. Det ligner lidt et billede der er taget på et mørkt, computer-nørds-værelse ;) Fx et helt hvidt underlagt (evt. glat) og hvidt lys ville skabe et 'renere' miljø synes jeg. Evt. pudse motivet for tydelige grumser og fingeraftryk :P

|Henrik|
    Tjah. Fed telefon hehe. Ellers er der vel ikke så meget at sige til det. Udemærket vinkel. Ærgerligt der mangler lidt fokus i enderne.

Bentzin
    Kan sådan set godt li' de mørke farver. Men synes motivet er svært at spotte. Dvs. hvad billedet helt konkret forestiller kan umiddelbart være svært at se. En anden vinkel kunne måske have afhjulpet dette. Men billedet udtrykker en tydelig atmosfære. :9xo

arnbak
    Spændende vinkel. Men måske have sat en anden baggrund op. Måske lidt mere belysning evt. fra andre vinkler. Ser ikke sådan ud, men det ligner næsten at der er brugt blitz. Skyggen er nemlig meget tydelig og defineret. Det synes jeg er en skam. Det ser ikke så 'naturligt' ud.

Lahnet
    Tjah - lækkert TV setup. Du nævnte selv noget med mursten-i-mursten. Kan godt se hvad du mener, men det var ikke hvad der faldt mig i øjnene da jeg først så billedet. Muligvis pga. de mange unødvendige objekter på billedet. Fx. DVD og frugter osv.

Angelus
    Har svært ved at se forbindelsen til gadgets. Du kan evt. forklare. Belysningen er lidt kedeligt, og det er derfor motivet ikke fremstår 100% tydeligt, men er grumset. Tæppet, eller hvad det er, i baggrunden virker forstyrrende. Man kan se det er der, men ikke præcist hvad det er, og hvorfor det er der. Med andre ord, så får det alt for meget plads kontra dets værdi.

EDIT: Læste din post foroven, og forstår bedre tæppets betydning. Men som du kan gætte, så fangede jeg den ikke i første omgang. Måske du skal overveje præsentationen af den, så dit budskab/hensigt er tydeligere.

Zaxzz
    Ikke noget videre nyt. Igen kan det umiddelbart være vanskeligt at forbinde det med gadgets. Motivet er set før og farverne siger mig ikke noget. Ligger mig op ad 'for meget photoshop'. Ellers må jeg sige, at din hånd ligner min egen rigtig meget 8o

recruit
    Lækre kolde farver og god idé med placeringen. Er dog aldrig så stor tilhænger af billeder af displays med info på dem. Altså at man fx kan se hvad sang den spiller. Så hellere et tomt display eller et display med nørdet data. Baggrund og belysning er lige i øjet synes jeg.

Kenny
    Første jeg bemærkede var den nærmest 'omvendte' vinkel. Den kan jeg godt lide. Farverne er gennemtrængende, men samtidig virker punkterne uden fokus for stærke. Evt. puds displayet så der ikke er grums på det ;) Ellers fedt billede.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

• Carlsen
    Fin ide, imo lidt tættere på og undgå at få skærmen med da den brænder lidt ud og ødelægger det stilrene i billedet.

celfa
    Ideen er fin nok men der mangler bare noget der gør billedet spændende, det kunne også godt have klaret lidt mere skarphed.

Try-this
    Billedet er 100% udbrændt et par stedet hvilket ikke er så godt. De hårde skygger ødelægger det også lidt imo. Fin ting at fotografere men med lidt mere tid brugt er jeg sikker på du kunne have fået et bedre billede.

|Henrik|
    Fint billede det har nok lidt for lav kontrast kunne meget nemt forbedres på et par sekunder i photoshop med levels eller curves. Baggrunden er egentlig det største problem da den bliver rodet.

Berleburg
    Gode farver egentlig og godt motiv. Lidt mere dybdeskarphed ville være godt. Der er lidt flimemr i baggrunden kunne ligne ledningen eller ret godt.

Bentzin
    Ved hvad det er, men er for lidt og for mørkt til at fange nogen interresse.

arnbak
    Mere lys de ritige steder, mere skarphed, mindre hård skygge. En helt anden komposition tror jeg egentlig også ville have virket bedre.

Lahnet
    Fin nok ide men er meget snapshot agtigt og det virker ikke som om der er tænkt nærmere over det. Fint nok med sten mod sten men der mangler stadig noget.

Angelus
    Kan se hvad det er men er ikke så meget hvad jeg forbinder med en gadget. Syntes heller ikke der er noget i billedet som fanger mig. Mangler kontrast lider af farve stik og kunne leve med en smule mere skarphed.

Zaxzz
    Vil ikke sige så meget, imo mistolkning af opgaven ikke noget med en gadget at gøre. Kønt er det egentlig heller ikke.

recruit
    Fin ide med lyset fra blæseren. Farve skiftet i baggrunden forstyrer lidt. Lys i displayet havde været en god ting. Måske lidt længere ned i vinkel så det ikke er taget så meget oppe fra. Du kunne også nemt være gået endnu tættere på.

Kenny
    Gode farver, dejlig anderledes vinkel. For lidt dybdeskarhed og lidt for rodet komposition. Den virker lidt for tilfældig.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |

• Tak for kritikken at mit mit billede af jer alle 3. :9xo

Grundet at fucusen er uskarp i enderne, er vel den vinkel billedet er taget, da det er taget med Marco.

Og så lige baggrunden, jeg er fuldstændig lost når jeg skal tage et billede med en go baggrund. :oops:

Men jeg lærer det vel på et tidspunkt. :clap:

• Tak for den kritikken, ved godt at der kunne gøres mere ud af billedet, men havde ikk lige tiden til at gøre vildt meget ud af det (Ikk så smart at tjekke tweak når man laver lektier) :P

Originally posted by Zaxzz
    For meget PS? Huh? Jeg har bare inverted farverne på billedet, det er skam alt.

Nu må det også siges at være en temmelig stor ændring at lave en invert på farverne laver billedet pænt meget om.

Originally posted by _WHAT_

Nu må det også siges at være en temmelig stor ændring at lave en invert på farverne laver billedet pænt meget om.

Hmm, jeg forstod bare jeres svar som om, at jeg havde rodet for meget med billedet i PS, dvs. ikke bare trykket på en knap... men wtf., uploadingen tog længere tid end selve det at tage billedet og manipulere det. :D

Originally posted by Zaxzz

Hmm, jeg forstod bare jeres svar som om, at jeg havde rodet for meget med billedet i PS, dvs. ikke bare trykket på en knap... men wtf., uploadingen tog længere tid end selve det at tage billedet og manipulere det. :D

Så kan du jo tænke over om du ikke skulle have overvejet motiv og måden du tog det på en del mere ??

• Hej til alle og tak for kritikken.

Mit foto er lidt for meget et snapshot. Det kan jeg self. godt se men det skulle jo også gå hurtigt hvis jeg skulle have de mursten med på mit foto.
    Måske skulle det have været beskåret lidt som her:

[Blocked Image: http://img205.imageshack.us/img205/9070/kopiafnyfilteredng6.jpg]

Eller også var det bare et møj foto :-)

Ellers mange gode fotos i ugen, rigtigt morsomt at se hvor forskelligt vi tolker en ellers simpel opgave.

Har en fed ide til denne uges lys.

AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

Rettet en gang, sidst af Lahnet ().

• Synes ikke DR1 logoet pynter overhovedet.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless