Uplink - Genialt spil :D

  • Ja, jeg vil bare lige informere om det her spil jeg har siddet og leget med de sidste mange timer.


    Jeg faldt over det her for leden - IGEN :P


    Har spillet det før, men kunne være fedt hvis andre os har spillet/gider :)


    High tech computer crime and industrial espionage on the Internet of 2010.


    You play an Uplink Agent who makes a living by performing jobs for major corporations. Your tasks involve hacking into rival computer systems, stealing research data, sabotaging other companies, laundering money, erasing evidence, or framing innocent people.


    You use the money you earn to upgrade your computer systems, and to buy new software and tools. As your experience level increases you find more dangerous and profitable missions become available. You can speculate on a fully working stock market (and even influence its outcome). You can modify peoples academic or criminal records. You can divert money from bank transfers into your own accounts. You can even take part in the construction of the most deadly computer virus ever designed.



    "A stroke of genius...a must for all conspiracy fiends" - PC Gamer


    "A true original...paranoia has never been so much fun" - PC Format


    "Deeply, deeply, deeply compulsive...try it" - Games Master



    Her er der et link til demoen



    [Blocked Image: http://www.introversion.co.uk/uplink/screenshots/uplink1.gif]
    [Blocked Image: http://www.introversion.co.uk/uplink/screenshots/uplink2.gif]
    [Blocked Image: http://www.introversion.co.uk/uplink/screenshots/uplink4.gif]




    Jeg vil bare sige at i skal prøve det :D ...


    En virkelig tidsrøver :)

  • Quote

    Originally posted by PaW^
    Har den fulde version. Det kan man nemlig bare bruge mange timer på. Altid sjovt at hacke andres computere:P


    har os den fulde her, de 25$ er vildt godt givet ud :P ... det eneste jeg er træt af, er at hvis man sætter opløsningen op til 1600 x 1200, så bliver det hele bare trukket fra hinanden, og ikke... ja, bedre... det er lidt noget skrammel.

  • Hvad går det ud på? Eller rettere, hvordan spiller man deT? Sidder man og laver real life agtige koder eller sidder man bare og trykker på knapper som f.eks. "hack now" ? :))

  • Det er bare ligesom om at første gang man stjæler en million fra en bank, så er der ikke så meget at spille for længere.


    Men jo, det har da stjålet et par timer fra mig dengang det kom ud. Har kigget lidt på deres nye spil (defcon) men syntes sgu ikke det ser ud til at være penge værd.

  • Jamen dog, og fra de tågede steder i min stakkels hukommelse, bringes Uplink frem... Puha, jeg har godt nok tæsket det spil igennem mange gange :D


    Men en helt anden grund til at smide et indlæg er: Hvis i kan lide "Uplink"....?
    Så bør i nok kigge nærmere på "Bytelink"! Det er et gratis mmorpg, hvis idegrundlag udspringer fra Uplink, men det er stadig under udvikling.
    Dog er de første to testversioner blevet lanceret, men som sagt stadig under udvikling!
    Jeg er selv alphatester på spillet, og det tegner rigtig godt! :D


    Hvis i har lyst til at tjekke det ud, og evt. støtte op om udviklingen, så har jeg smidt et par links ind herunder:


    http://www.bytelink.org/forum/
    http://www.bytelink.org


    God fornøjelse! ;)

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Hvad går det ud på? Eller rettere, hvordan spiller man deT? Sidder man og laver real life agtige koder eller sidder man bare og trykker på knapper som f.eks. "hack now" ? :))


    tjaaa, man starter ud med en lille computer, og så noget software, og så gælder det ellers om at udføre jobs som man får i en "jobbank", disse jobs skal så udføres ved at bruge forskellige programmer, og det har man så en given tid til, da de backtracer til en imens man er inde i den pågældende server, så der er tid på, forskellige slags beskyttelsesmekanismer man skal omgå på den ene eller anden måde, man kan så også selv gå på opdagelse i spillet, men det er så mest med banker osv. Hvor man stjæler penge og ødelægger andres liv på den ene eller anden måde, det er meget sjovt :D

  • Quote

    Originally posted by FlexQ


    tjaaa, man starter ud med en lille computer, og så noget software, og så gælder det ellers om at udføre jobs som man får i en "jobbank", disse jobs skal så udføres ved at bruge forskellige programmer, og det har man så en given tid til, da de backtracer til en imens man er inde i den pågældende server, så der er tid på, forskellige slags beskyttelsesmekanismer man skal omgå på den ene eller anden måde, man kan så også selv gå på opdagelse i spillet, men det er så mest med banker osv. Hvor man stjæler penge og ødelægger andres liv på den ene eller anden måde, det er meget sjovt :D


    Er det real life lærerigt? :))

  • Shahid - jaja, og kølingen på din supercomputer er self isterninger, søvlpapir hvor det hele er isoleret med køkkenrull :D





    Quote

    Originally posted by Zaxzz
    Kunne godt lyde som DarkSigns om igen. Darksigns er interessant, fordi man selv skal indtaste alle koderne. Ved ikke om det er det samme med det her.


    There is only one way to find out?


  • Hallo! Det var supereffektivt :))

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Hallo! Det var supereffektivt :))


    Så vit jeg husker var det kun effektivt MEGET kort tid... åh de tider hvor vi kunne grine - ak hvor kunne vi grine :cheers: