XSPC X2O komplet vandkølingssæt

  • Tak for de pæne ord.


    Desværre var der ikke mulighed for at teste det op imod sæt fra andre producenter, da jeg ikke lige har sådan nogle sæt til at ligge og samle støv ;)


    Men vil give dig ret i at det vil være spændende at se hvordan det klare sig mod andre producenter. Men du kan jo evt. læse nogle af de andre test der er på nettet af det:
    http://www.xs-pc.co.uk/reviews.php


    mvh Stubkier

  • Jeg forstår ikke helt hvordan du har testet mod Nexxxos XP kølehovedet:


    - Er Nexxxos XP testet med samme radiator og pumpe - eller med et andet setup? Det fremgår ikke af teksten.
    - Hvad var den ambiente temp? - uden den giver en temp måling fra bundkort jo ingen mening.
    - Det virker meget ulogisk at XSPC kølehovedet pludselig køler bedre end Nexxxos XP når du skruer ned for blæseren på radiatoren. Hvordan forklarer du det?


    Nexxxos XP er ikke verdens bedste kølehoved, men ligger dog klart mellem de gode. Tvivler meget på at et billigt og teknisk forældet multipin/crosflow kølehoved kan slå det med 7 grader. Hvis du kigger på andre tests, vil du kunne se at det er helt urealistisk. Der må være en anden forklaring tror jeg..

  • 1) Nexxxos XP blev testet med samme radiator, pumpe og slange længde. For hvis e var testet med forskellige pumper/radiator vil det ikke være muligt at lave en direkte sammenligning.


    2) Målingerne fra budkortet bliver brugt til at lave en sammenligningen af de forskellige temperature. Ampient temperaturen var det samme under hele testen (ca 26 grader) - de vigtigste i mine øjne er ikke hvad ambient temperaturen var, men at den var konstant under hele testen.


    Er godt klar over at de sensorer der sidder på et bundkort ikke er de mest nødagtige - men da alle målinger er blevet foretaget med dem, er alle kølere i testen jo også blevet underlagt den samme fejl marginen.


    3) Hvis du ser på graferne vil du se at XSPC i 2 ud af 3 tilfælde køler bedre end Nexxos hovedet. Men hvorfor at XSPC køler bedre end Nexxxos når blæser hastigheden sættes ned ved jeg ikke, så jeg må være diget svar skyldig Men kan da prøve at undersøge det. ;)


    4) Har kigget på andre test inden jeg gik i gang med at teste sættet. bl.a denne test: [url]http://www.moddin.net/review.asp?ReviewID=195&PageNo=6[/ur]


    Håber jeg er kommet med nogle svar som du kan bruge til noget. Dette er, som du måske kan regne ud, min første test af et vandkølingssystem. Det betyder jo også at selvom der er langt en del energi i at finde den bedste måde at teste det på, er der helt sikkert også mulighed for forbedringer.


    Men det er vel også derfor der er mulighed for at komme med kommentarer og konstruktiv kritik (som nu).


    Mvh Stubkier

  • Ja, ok fair nok. Det fremgik bare ikke helt tydeligt hvordan test var foretaget.


    Ser ikke nogle problemer i at bruge bundkort temp sensor til dette formål. Det er kun til sammenligning på tværs af forskellige bundkort at det ikke går.


    Men der er stadig noget mystisk ved at XPSC køler bliver bedre ifht Nexxxos ved passiv. Det virker meget ulogisk.

  • En mulig forklaring kan være at den pumpe der følger med til XSPC sættet ikke levere et højt nok tryk til Aplhacool virker som det skal.


    For det er jo nogle meget små huller vandet skal igennem, og hvis pumpen ikke helt er kraftig nok, kan det jo godt virke flowstoppende.


    Mvh Stubkier