Er du Lastbilchauffør?

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Hvis man er tilfreds med sit arbejde, så er man ligeglad hvad andre syntes. Min mening om det område er dannet ud fra mine erfaringer. Hvis jeg syntes at det er et arbejde for klaphatte, så er det jo det. Alle kan sige det om et eller andet de har arbejdet med ... Hvis de ikke kan det, så er det sgu nok bare fordi de ikke har prøvet så meget. Før eller siden, så ender næsten alle sgu nok med at prøve noget som de syntes er et arbejde for mindre begavede folk.


    Smide mine skyklapper og se det fra en anden vinkel ? ... Som ikke er mine erfaringer ? ... javel ja ... Skal jeg se tingene fra din side af som ingen erfaring har på området og kun har hørt fra nogle du kender som godt kan li det ? ... Har vist skrevet at hvis folk vil det, så lad dem ... Min mening om det er min mening om det ... Sådan er det jo bare. Hvad folk arbejder med rager mig sgu egentlig en høstblomst.


    Det er fint at det er et job, som du ikke kunne tænke dig at have, men derfor er der ingen grund til at nedgøre folk og kalde folk der vil være lastbilchauffører for klaphatte...

  • Det må jeg sige, der er gang i diskuitionen. Først og fremmest så er jeg nået til et punkt i livet hvor jeg ikke gider det vilde stress mere, jeg vil have et arbejde der er uafhængigt og frit.
    Jeg har sejlet i mange år, er uddannet bygningsmaler, og senest arbjdet med IT. Så nu er tiden til at prøve noget nyt igen.


    Burger:
    Gode råd du kom med, familien er med i min beslutning, så frem jeg går videre med den. Vi ser sådan på det, at det er vigtigt man trives med sit arbejde, ellers går det ud over familien, det har vi prøvet før.
    Jeg er igang med at undersøge arbejds situationen og hvad der ellers følger med jobbet.
    Jeg har besluttet at jeg vil køre udenlands, jeg har set det meste af Europa fra søsiden af, så nu mangler indlands:-)
    Mht lønnen, tja så er den ikke alt afgørende, blot rimelig, ikke at jeg gerne ville tjene 30k om måneden, men det er bestemt ikke det jeg går efter.


    Jeg savner stadig at høre fra en der har været på landevejen og kan fortælle om en dag på vejen, jeg er sikker på at der er mere i at køre end bare at styre vognen. Specielt ved lange ture.


    Lad snakken fortsætte;-)

  • har kørt eksport i ca 5-6 år og hjemme i dk i ca 3-4 år


    men gider ikke til at skrive en stil , så har smidt en PM med tlf nr


    EDIT: løn som eksport chauffør ligger ml 25-35k md alt efter hvor du køre hen

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

    Rettet en gang, sidst af Johnni ().

  • Jeg har også kørt lastbil, for et firma hvor køre/hvile-tiderne ikke blev overholdt overhovedet.
    Kørte de lange dage fra 6 om morgenen til 3 om natten, med enkelte stop når der skulle læsses af, ha diesel på, og ha noget at æde.


    Sørg endelig for det er et ordentligt firma du bliver ansat i. Ellers kan man hurtig blive rendt i røven.


    Synes ellers det er ganske hyggeligt at futte rundt i lastbil, høre lidt god musik, og så med fri telefon så man kan ævle løs med kæresten, for at ha styr på hun ikke smutter i byen med en eller anden fyr :crazyeyes:.


    Et arbejde jeg ville tage igen, hvis jeg kunne finde et godt sted, og ikke havde en kæreste.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb