X1900xtx + Vf900-cu

  • har lige monteret en Zalman VF900-CU på grafikkort der skal i den computer jeg er ved at samle til en af mine venner. Jeg har så lige sat grafikkort i maskine for at se hvor varm den bliver med denne herlige køler, og jeg må sige at støjniveauet på den er MEGET acceptabelt, især når man sammenligner med hvad stock køleren kunne præstere, damn den kunne larme :boxed:


    Temperaturen er ganske fin på gpu, men temperaturen på voltage regulatoren er jeg lidt urolig for, den ligger på ca 75ºC og det er altså ikke i et kabinet men på mit skrivebord!


    Er det normalt at temp på voltageregulatoren er så høj?

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    ja, den er temmelig lun.. Af samme årsag har jeg sat en 120mm skævt i kabi, blæser fra HDD's mod dem på gfx.. - har en 55 grader nu her i idle..


    ok, når jeg mærker på profilen er den heller ikke svitsende varm (har før mærket noget der var væsentlig varmere end det i en comp)...


    de 75ºC er med atitools 3dview kørende....

  • hmm, kommer den ikke væsenligt højere op i 3D tools? - eller har du disabled forskel på 2D og 3D volts?



    Iøvrigt hva' version bruger du?
    25 beta 15 læser mine ram til MAX 792mhz :( - 25 beta 14 crasher ofte efter 3D applicationer.. Kan ikke finde andre versioner på techpowerup :( - Super irriterende når ram kan 900mhz+...


    Bruger stock køleren, ved 100% kan jeg godt holde den lige under 70 graders load, med mindre end det, så stiger den hjernedødt, men har hævet volten alt hva' den kan, kan ikke engang huske stock volts :\


  • søgte bare på ati tool på google og tog det første hit og så tog jeg den beta der var der.. tror det var beta 24.. men er ikke sikker :boxed:


    har ikke lige min comp med det program tændt ligenu da jeg skulle bruge psu derfra, altsammen fordi karga ikke kendte min adresse... :roller: :))

  • ja de bliver pænt varme. En anden ting er at zalmanen ikke kan klare ordenlig load, hvis du f.eks. hæver vpgu til 1,425 som jeg mener er std. så bliver det mega varm. Zalmanen kan ikke håndtere varmen. Taler af erfaring, stock køler larmer men er IMO en del bedre i load ved rigtige volt.. atitool sidder hvis volt ned på 1,2x

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • accelero x2 er vidst eneste alternativ..men der skal du hjælpe airflowet i et atx kabinet.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Speedy23
    Hva skal man så smide på af anden køler? nu har jeg godt nok et x1900xt men der vel ikke så meget forskel?


    Køleren fra et x1950XTX ;)
    Ved dog ikke om de sælges løst..


    Men... En ting er sikkert, x19xx serien nyder GODT af vandkøling..
    Skal have mit monteret snarrest muligt, desværre har jeg ikke en boremaskine i min lejlighed og gidder ikke montere vandkøl løst uden det er flot på toppen af tower..
    - Holder loadtemps nede på acceptabelt niveau med en god køleprofil :D
    800/1000 mhz fra x1900XTX, ja-tak :D


  • Jamen så kan du jo bare sælge mig din xtx køler nå du for vand på he he :D


    Men er der virkelig så stor forskel på xt og xtx´s køler?

  • XTX og XT køler den den samme.. Ja vand er godt til de varme ATI kort.. Glæder mig til jeg får vand igen.. kan sq ikke lade vær

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • perfekt blok, har selv haft det.. Bare spænd det godt fast når du får det

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.