Hvilken internet browser bruger du nu?

Originally posted by Bentzin
    Til Grill: Jo jeg ved godt, at IE 7 ikke er beta mere og du har ret i, at jeg også synes, at IE 7 er en anelse for poppet.
    Dels pga. udseendet (ditto med FF) og ift. FF, så har jeg svært ved, at se noget smart i mange af de tilføjelser - som der bli'r nævnt. Jeg har sagtens kunnet undvære dem indtil nu, uden at min arbejdsgang på min PC har lidt under det.
    Men det er jo nok et spørgsmål om, hvordan den enkelte bruger sit Internet og PC. Jeg synes at IE 6 opfylder mine behov 100% ! Ser ingen grund til, at ændre det. Bare fordi der er kommet nyt og andet.

Og lige en reminder til nogle her i tråden: Det her er min mening, som jeg forhåbentligt har lov til, at ha' - ligesom alle andre har lov til, at ha' deres mening.

Hvar mener du er poppet ved Firefox og for den sags skyld også IE7?
    Har du nogensinde prøvet at se på hvad de mange forskellige extensions kan? Man skal jo lige finde ud af hvad man kan lide før man kan danne sig et indtryk.
    Hvorfor køre lada når man kan køre audi fuld af ekstraudstyr? :))

• Jeg ville se procentfordelingen og den forventede afvigelse (herinde) fra hvad man kan læse sig til andre steder. Det har hele tiden været i mit baghoved. Jeg har hele tiden vidst, at resultatet her, ikke ville stemme overens med 'derude'.

At det faktiske tal ikke fremgår af afstemningen, fordi der er en masse 'ligegyldige' brugere der ikke rigtig er aktive her, men blot 'surfer' forbi eller hvad end. Det kan jeg altså ikke tage højde for. Så er der i det hele taget ingen grund til at lave denne afstemning. Og netop derfor er det med visse forbehold at denne afstemning skal laves samt fortolkes. For det er jo formentlig kun de registrerede brugere og aktive af dem, der deltager til at starte med.

Men det er vel noget alle har i baghovedet?

Tag denne afstemning for hvad den er. Og ikke for hvad den ikke er. Hvis man er i tvivl om, hvad jeg mener i mit udlæg, så spørg og lad vær med at forvirre eller gøre det mere kompliceret end det er.

På trods af, at denne afstemning ikke giver et valibelt billede, så synes jeg stadig, at den kan bruges. Man skal bare vænne sig til, at filtrere alle de tilfældige mennesker, der kommer forbi her, fra.

Med det høje besøgstal der er her på Tweak, så vil det faktiske tal sandsynligvis ligge sig op ad de nævnte 87% IE etc. Dette er jo yderst uinteressant, og derfor er denne poll altså rettet imod kernen af Tweak's brugere. Det er dét den skal give et billede af.

Så er den vist heller ikke længere.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Jeg kører PT Vista x64 så derfor surfer jeg med IE7+ og skal det gå lidt hurtigere så bruger IE7+ x64 (native 64-bit udgaven, som pudsig nok er en anelse hurtigere men endnu har lidt bøvl mht billeder, flash og java)

:9xo

• firefox, firefox, firefox og firefox... har browseren installeret på alle 4 computere.

synes selv at den er 100 gange bedre end IE, specielt p ågrund af en mere effektiv reklame blokering (I IE ryger der altid nogle igennem) og så tabs.

går aldrig væk fra den browser...

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

Originally posted by Butcher

Hvar mener du er poppet ved Firefox og for den sags skyld også IE7?
    Har du nogensinde prøvet at se på hvad de mange forskellige extensions kan? Man skal jo lige finde ud af hvad man kan lide før man kan danne sig et indtryk.
    Hvorfor køre lada når man kan køre audi fuld af ekstraudstyr? :))

Det handler vel meget om ens preferencer.

Hvis man bare surfer lidt rundt, tjekker sin netbang og andre småting på nettet, så er det vel ikke så vigtigt om browseren hedder IE, FF eller noget tredje.

Originally posted by Macimuz

Det handler vel meget om ens preferencer.

Hvis man bare surfer lidt rundt, tjekker sin netbang og andre småting på nettet, så er det vel ikke så vigtigt om browseren hedder IE, FF eller noget tredje.

Næh overhovedet ikke...jeg ved bare jeg vilel være træt af ikke at have de funktioner som jeg får fra extensions, men hva...

Originally posted by Butcher
    Næh overhovedet ikke...jeg ved bare jeg vilel være træt af ikke at have de funktioner som jeg får fra extensions, men hva...

Enig, vil også nødig undvære disse extensions, selvom jeg ikke bruger ret mange.

En af de vigtige for mig er Web Developer Toolbar. Den gør livet væsentlig nemmere, når man opbygger en hjemmeside mv.

• Nå, men er mere eller mindre hoppet tilbage til FireFox. Har brugt den lidt og syntes at hastigheden er blevet forbedret i forhold til min gamle version, så IE7 bliver kun brugt til netbank lige pt. Den kan FF tilsyneladende ikke klare ... hverken med eller uden IE TAB :O

Brugere mere eller mindre de samme extensions som jeg gjorde til min gamle FF. Der er dog et par stykker som ikke virker med FF2. "WOT" nederst på listen er bare en extension jeg kiggede lidt på i går. Ikke en del af den faste "liste".

[Blocked Image: http://img182.imageshack.us/im…4/screenshot064sd2.th.png]

Originally posted by WebT
    Bruger faktisk kun IE (6 og 7) til at tjekke om mine kreationer virker cross-browser - samme gælder for Opera. Ellers er http://browsershots.org genialt hvis man lige skal ha tjekket om skidtet ser rigtigt ud. FF all the way, også netbank (danske bank)

Hvordan får du din netbank til at virke med FF ? ... Jeg kan ikke få min DB til at virke med FF & IE TAB extension ... :O

Originally posted by GrillRotten

Hvordan får du din netbank til at virke med FF ? ... Jeg kan ikke få min DB til at virke med FF & IE TAB extension ... :O

Hvis du bestiller et ActivCard (gratis) så virker det fint i Firefox, lidt mere besværligt end den almindelige logon men også mere sikkert - https://www.danskebank.dk/Link/activcard - godt nok som sagt lidt besvær, men det er det værd - plus du så kan logge på fra hvilken som helst computer

Originally posted by WebT
    Hvis du bestiller et ActivCard (gratis) så virker det fint i Firefox, lidt mere besværligt end den almindelige logon men også mere sikkert - https://www.danskebank.dk/Link/activcard - godt nok som sagt lidt besvær, men det er det værd - plus du så kan logge på fra hvilken som helst computer

Hm, virker lidt besværligt med sådan en dims. Syntes der er rigeligt med dimser i forvejen. Har ikke brug for at logge på fra andre computere, så må vist bare beholde min gammeldags måde at logge på ... og så bruge IE til det :crazyeyes:

Originally posted by GrillRotten

Hm, virker lidt besværligt med sådan en dims. Syntes der er rigeligt med dimser i forvejen. Har ikke brug for at logge på fra andre computere, så må vist bare beholde min gammeldags måde at logge på ... og så bruge IE til det :crazyeyes:

Det er også lidt besværligt, i sin tid skulle jeg bare høre dem om jeg ville kunne anvende begge metoder, altså både ActivCard og E-safetykey eller hvad det nu hedder, og i stedet for bare sige ja over mail fik jeg et kort og et brev om at det kunne jeg :D - så prøvede jeg det lidt og det blev vist en lille principsag at IE kunne undgås - ville aldrig ha bestilt det hvis det ikke bare var kommet ind ad døren på den måde, nu også meget rart man ikke skal huske at tage backup af sin key :D