#42: Billederne | Efterårets farver

• | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |

• Rigtig mange gode billeder. Synes det har været en god uge, på trods af at jeg ikke har deltaget i denne omgang. :P

Madsass
    Sjov blanding af to 'modsætninger'. Farverne er meget rammende for denne uges tema. Dog er billedet måske taget for meget "oppe fra" og "lige ned". Som fx hvis man står og tager et billede, oprejst, af sine egne sko :) Men nu ved jeg jo ikke hvad der har været længere henne og i baggrunden.

Brtlsn
    Endnu et godt billede. Dog en stor skam, at der mangler fokus på en stor del af motivet. Farverne er rigtig flotte og meget passende til ugens tema.

Marquis
    Rigtig, rigtig flot billede. Smuk himmel på billedet. Kunne godt efterlyse at træerne og det nedre i billedet havde været helt sort. Dvs. som en slags silhuet. Det fremme lidt den kontrast der i forvejen er, og gør billedet mere "rent" synes jeg.

|Henrik|
    Godt taget. Kan godt lide motivet. Dråberne giver meget til dette billede. Ærgerligt der ikke er en lige fordelt fokus på alle bladene da de alle har lige så betydning. Selve blomsten kender jeg ikke, men stikker den ikke "op" eller "ud" som i en spids? Det kan det ligne lidt, men det er ikke så tydeligt. Der er en dimension dér der går lidt tabt? Ellers rigtig smukt og levende synes jeg.

bhk
    Kan rigtig godt lide dette billede. Heldigt fundet, sådan med en smuk blomst omgivet af alle de brune farver. Aner også en lille modsætning i dét :) Mangler lidt noget fokus nogle steder. Ærgerligt med det sorte tomrum da det ikke ligner det er hensigten den skal være der. Det skaber en smule ubalance synes jeg. Ellers et flot billede

THe_BLacK_BIrd
    God idé med chips. Eller...det er ihf. specielt :P En skam at der ikke er fokus på den nærmeste chips, da den jo tager en stor plads på selve billedet.

VDK
    Godt fanget. Havde jeg selv taget det, ville jeg nok have sænket kameraet, for at tage billedet på samme højde som dyret. Synes nemlig generelt, at hvis man tager billeder af dyr oppefra og ned, så bærer det for meget præg af, at det er et fotografi taget af en mand ved siden ad dyret :) Hvis du forstår. Det er så også smag. Det kan også være vanskeligt at komme så tæt på dyret.

Bentzin
    Er helt vild med farverne og mangfoldigheden på dette billede. Nuancerne og overgangene er jo helt kunstneriske. Synes det er et flot eksempel på hvor smuk og 'tilfældig' naturen kan være ;)

Carsten_DK
    Godt motiv. Nu er jeg jo selv en makro-freak. Så jeg havde nok valgt at komme tættere på spindelvævet, og måske få det til at se ud af mere. Måske sænke kameraet og skabe en horisont af væv :) Men det er jo smag og behag, og et spørgsmål om, hvad der fanger én lige i situationen osv.

recruit
    Er vild med dette billede. Det har et stort udtryk. Det er en kæmpe skam, at man kan se en bil i baggrunden. Den lille lampe synes jeg også kunne undværes. Men motivet er utrolig udtryksfuldt. Havde titlen denne uge ikke indholdt "farver" havde jeg smidt det i sort/hvid og tilføjet nogle kontrast-forhold for at fremme "budskabet" - som jeg opfatter det i hovedet på mig selv. :P

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by Berleburg

|Henrik|
    Godt taget. Kan godt lide motivet. Dråberne giver meget til dette billede. Ærgerligt der ikke er en lige fordelt fokus på alle bladene da de alle har lige så betydning. Selve blomsten kender jeg ikke, men stikker den ikke "op" eller "ud" som i en spids? Det kan det ligne lidt, men det er ikke så tydeligt. Der er en dimension dér der går lidt tabt? Ellers rigtig smukt og levende synes jeg.

Ja der mangler desværre lidt fokus nede ved det venstre blad. :(

Blomsten er en Rhododendron, og er efter min mening den smukkeste blomst, den blomstrer kun om forråret, så på billedet jeg har taget er den ikke sprunget ud, kik på google efter Rhododendron og du vil finde masser af smukke blomster. ;)

Takker for vuderingen af mit billede. :9xo

• Havde faktisk en plan om at gøre det samme som berle lige har gjort men jeg kan jo godt gøre det bare fordi han kom først :))

Madsass
    Mine øjne har svært ved at finde fokus i dette billede. De bliver ved med at vandre og kan ikke finde noget at fokusere på. Baggrund og blade er skarpe men det var måske mere smart hvis kun bladet havde været skarpt..

Brtlsn
    Gennerelt uskarpt, jeg ved godt at emnet var efterårets farver men her syntes jeg baggrunden bliver for rodet med mange farver og der er ikke rigtig ro i billedet.

Marquis
    Dejlig rolige faver rigtig godt imo. Et polfilter ville nok have gjort himlen endnu bedre da de havde givet lidt mere kontrast. Jeg syntes også godt at træerne måske kunne have været lidt mere hård silouet.

|Henrik|
    Ser egentlig fint ud men jeg ville godt have haft baggrunden mere uskarp. De blade i baggrunden er stadig skarpe nok til at skape en smule rod i billedet. En lidt anden vinkel så man bedre kunne se knuppen havde måske også været en ide.

bhk
    Egentlig et fint motiv men det skulle nok præsenteres lidt bedre. For meget i billedet er skarpt, og det bære meget tydeligt præg af der er brugt flash. Det havde været bedre at få issoleret blomsten og taget den i naturligt lys.

THe_BLacK_BIrd
    Sjov ide med chips i de farver og fedt du har taget dem med ud istedet for bare lige at knipse dem på bordet. Der er arbejdet med en ide hvilket imo er fedt. Det bliver dog stadig lidt rodet og det blå i baggrunden ødelægger lidt de eller monotome farver i billedet.

VDK
    Svært at se hvilket dyr det er, hvilket er lidt synd. Godt du er kommet ned i øjnhøjde med dyret det betyder meget for den type billeder. Billedet lider lidt under blåstik og baggrunden er måske også lige skarp nok, dyret kommer ikke til at fremstå issoleret. Lidt mere skarphed kunne den også godt klare.

Bentzin
    Ikke dumt gode farver og ret godt billede. Jeg kunne måske savne et eller andet der stillede sig i kontrast til bladene og de grønne/gule farver, men generelt ret godt.

Carsten_DK
    Lidt underbelyst og mangler en smule skarphed. Det bliver også lidt rodet da det er svært at se hvad der er fokus på, ens øjne kommer til at flakke rundt. Husne i baggrunden gør det bare mere rodet. Godt motiv og godt tænkt men prøv at udvælg en detalje og fokuser på den næste gang.

recruit
    God ide og godt at se der er nogen som for mennesker med på deres billeder. Som i flere af de andre billeder bliver der lidt for mange elementer i dette billede.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |

Originally posted by THe_BLacK_BIrd
    Tak for den konstruktive kritik og synes det er nogle rigtig fede billeder i denne uge! :9xo

Den hopper jeg også på - til begge ting. :9xo
    Syn's det er fedt, at se så forskellige billeder/motiver om samme emne - virkelig fedt. Ligeså med Berle's og What's bedømmelser. 8)

• Tak for jeres kritik. Så ved man hvad man skal arbejde mere på... :clap:

Der har været mange flotte billeder i denne uge. Og det er lidt sjovt at se hvordan de forskellige har tolket ugens tema :9xo