Internet hasighed

• Hej

Jeg har lige anskaffet mig Cybercity 8 mbit solo bredbånd...

Nu har jeg faaet det sat til og det virker da, men nogen der har en test saa jeg kan se hvor hvor hutgigt det egentligt er?

ps. undskyld for stave fejl med aa og å... =)

Best Regards

Pandekagen

• Tak, men fik et meget forbavsende resultat....

kun 1.7 mbit donload men uploaden er fuldt ud med 478 kbit, og det er jo lidt forbloeffende naar man har bestilt en 8mbit/512 kbit...

Best Regards

Pandekagen

• Har du prøvet TDC's hastighedstest? Det er ihvertfald den test der har vist mest korrekt ved mig, og jeg har en 2048/512 fra CC

i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

GIGABYTE GA-Z68AP-D3

Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

XFX Radeon HD 5850 BE

Corsair TX650 V2

Creative SB Audigy SE

• Som der bliver sagt kan og skal man ikke regne med at bare man bestiller 8mbit at man så får det.

Men dit lyder godt nok voldsomt

Hvordan er den sat til nettet, med egen router?

Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

• Ville da aldrig regne med at jeg ville få 8 mbit, og da slet ikke her ude på "landet" (lige mellem esbjerg og kolding) Ville da regne med jeg ville få 6- 7 mbit... men under 2 synes jeg altså er MEGET lavt i forhold til at det er 8mbit jeg har bestilt

Siger man ikke at der typisk forsvinder en 20% inden den når brugeren?

i får lige hele opsætningen.

Telefon stik > Telefon splitter > Router (fra CC zyxel) > Switch > computere! (kun en har været tændt mens der har været testet)

• Nu ved jeg ikke lige hvordan du authorizer, men kunne være sjovt hvis du kunne sætte pc på som det første, for kan være langsom dårlig router, men prøv evt at sætte den til før switchen, og se om det hjælper det mindste

Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

• Ring til CC og få dem til at teste din linie. Det burde de vel godt kunne finde ud af. Hvis den så kun siger 6 Mbit og du betaler for 8 Mbit, så må de jo skære 25% af prisen nu når hastigheden er 25% mindre. Der ville jeg være kold og kontant ... Så kan de sgu lære at lade være med at sælge noget de ikke kan levere.

Originally posted by GrillRotten
    Ring til CC og få dem til at teste din linie. Det burde de vel godt kunne finde ud af. Hvis den så kun siger 6 Mbit og du betaler for 8 Mbit, så må de jo skære 25% af prisen nu når hastigheden er 25% mindre. Der ville jeg være kold og kontant ... Så kan de sgu lære at lade være med at sælge noget de ikke kan levere.

Hehe, den går nok bare ikke.. :)
    http://www.cybercity.dk/produk…solo_bredbaand/index.aspx

Er jeg sikker på at få den båndbredde der fremgår af produktnavnet, eksempelvis Solo Bredbånd 8032/512?
    Solo Bredbånd er - som Cybercitys øvrige bredbåndsprodukter - best effort, dvs. der ydes ikke en garanti for oplevet båndbredde.

Originally posted by xt0m

Hehe, den går nok bare ikke.. :)
    http://www.cybercity.dk/produk…solo_bredbaand/index.aspx

Er jeg sikker på at få den båndbredde der fremgår af produktnavnet, eksempelvis Solo Bredbånd 8032/512?
    Solo Bredbånd er - som Cybercitys øvrige bredbåndsprodukter - best effort, dvs. der ydes ikke en garanti for oplevet båndbredde.

Den der intet vover.. intet vinder.

Det skader ikke at prøve. Uanset hvad så ville jeg ringe til udbyderen. Hvis kunden ikke kan få linien til at køre op mod de 8 Mbit som den burde, så skal udbyderen ihvertfald undersøge hvorfor den nu ikke kan køre det. Kunne jo være at de havde lavet en fejl og kunden var sat til f.eks. 6 Mbit inde i systemet. Eller at en evt. alternativ ledningsvej ville hjælpe.

Hvis udbyderen bare sætter sig på sin flade og henviser til deres FAQ, og ikke vil yde noget service, så ville jeg skifte udbyder OMGÅENDE.