lidt PS hjælp

• Jeg er ikke en haj i PS og søger lige lidt hjælp med en lille funktion :)

Jeg har lavet en del panorama billeder og sidder her og har brug for en funktion der gør at man "skærer" en bestemt størrelse ud af billedet så det evt. kan passe til et baggrunds billede osv..

Nogen der lige kan komme med et lille fif sys ikke rigtigt jeg kan finde en funktion til det

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Jeg ved godt det er den crop funktion men hvordan får jeg den til at bruge den størrelse jeg sætter den til? :S

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

• Tror ikke helt du forstod mig..

Altså jeg skriver størrelsen ind i pixels oppe i toppen og hvad går jeg så? hvis jeg bare dobbelt klikker på billedet sker der ikke noget den markere ikke noget i den størrelse jeg har angivet :/

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

Originally posted by jK^
    Tror ikke helt du forstod mig..

Altså jeg skriver størrelsen ind i pixels oppe i toppen og hvad går jeg så? hvis jeg bare dobbelt klikker på billedet sker der ikke noget den markere ikke noget i den størrelse jeg har angivet :/

Du skal jo først lige trække en boks ud, hvor du indrammer alt hvad du vil croppe. Den ændrer så størrelsen på det område så det passer til det du har skrevet.

Originally posted by fhqwhgad

Du skal jo først lige trække en boks ud, hvor du indrammer alt hvad du vil croppe. Den ændrer så størrelsen på det område så det passer til det du har skrevet.

Problemet er bare når jeg indrammer noget så kommer der nogen andre muligheder from oppe i toppen og den mulighed hvor du vælger størrelse forsvinder? :/

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5

Originally posted by jK^

Problemet er bare når jeg indrammer noget så kommer der nogen andre muligheder from oppe i toppen og den mulighed hvor du vælger størrelse forsvinder? :/

Ja du sætter størrelsen inden du indrammer. Bare fordi boksen forsvinder glemmer den det ikke. Skriv den størrelse du vil have det til at være, indram, klik på fluebenet (eller enter).

• ahhh ja okay takker nu virkede det :D

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5