vista genkender ikke cpu

  • hej


    sidder og tester på vista rc1. det kører temmelig langsom (samlignet med min alm. xp) og jeg kan se i vista at den kun genkender min cpu som en 1.1 ghz. (det er i virkeligheden en barton 2500+)


    er der nogle som kender en løsning på det?? har været lidt rundt på google men ingen løsninger der, desværre


    nogen som har et hint til hvordan jeg får det til at virke???


    på forhånd tak


    christian

  • Quote

    Originally posted by købkøb
    Men den kørte rigtigt osv så det er bare en visnings fejl...


    jeg kan mærke at den kører betydligt langsomere end win xp mce...
    ram står den til at bruge 380 af ud af 512. har ingen programmer kørende kund vista og alligevel er den langsom om at eksempelvis starte kontrolpanelet op. Så jeg tror desværre ikke det er en visningsfejl.
    i device management er alle driver installeret så jeg er lidt på bar bund.


    prøver lige cpu z af og ser.. (ved godt at mit system er svagt til vista, vil bare teste det for at se om det er værd at investere i. indkøb af conroe pc lige om hjørnet.)


    ellers... anyone???


    -chr


  • det er din pc der er for langsom... og min pc har også problemer med at træke det... og 512mb ram er alt for lidt... de 1gb ram jeg har er næsten også i underkanten til vista

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Originally posted by Karse
    det er din pc der er for langsom... og min pc har også problemer med at træke det... og 512mb ram er alt for lidt... de 1gb ram jeg har er næsten også i underkanten til vista


    Vrøvl. Jeg har Vista RC1 kørende på en ældre laptop der har en 1,8 GHz Pentium4M og 512 MB RAM.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Vrøvl. Jeg har Vista RC1 kørende på en ældre laptop der har en 1,8 GHz Pentium4M og 512 MB RAM.


    Så er du godt nok ikke kræsen mht. ydeevne.

    Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

  • Quote

    Originally posted by Richie
    Så er du godt nok ikke kræsen mht. ydeevne.


    Tja, det kører næsten lige så godt som XP. Kører dog heller ikke med Aero.


    Vista er bare ikke modent nok til at bruge som ens primære system. Men sjovt nok at lege lidt med.