Røde øjne ??

• Hej, min datter får altid røde øjne når jeg tager billeder af hende, det er sjældent jeg rammer så meget rigtig så man kan se de smukke blå øjne hun egentlig har...

mit spørgsmål til jer er så kan jeg gøre noget ved det ??

Linda

fx. som her. http://www.alcoholic.dk/index.php?p=show&id=226
    rigtig ærgeligt med de øjne

• Altså ud over digital manipulering efter, som nok aldrig giver den rette farve er en god ting at forberede øjnene på den blitz. Nogle blitze kører lidt inden, nogle flasher en rød lampe. Vil forestille mig at man til nød kan lyse på hende med en ommelygte eller noget :)
    Og så selvf ikke bruge blitz med mindre det er nødvendigt. Nogle kameraer er meget glade for blitz.

• Det afhænger lidt af hvad dit kamera har af features, hvis du skal undgå disse irriterende red eyes. Men de forskellige programmer der findes af en nogenlunde kvalitet, har sådan en funktion.
    Lånte lige dit billede og så fik det en tur i Paintshop Pro 8, som jeg ligger inde med og her er så resultatet:

[Blocked Image: http://img112.imageshack.us/img112/6218/view1ix6.th.jpg]
    Så er der ihf. et der er klaret. (denne gang) ;)

Originally posted by Bentzin
    Det afhænger lidt af hvad dit kamera har af features, hvis du skal undgå disse irriterende red eyes. Men de forskellige programmer der findes af en nogenlunde kvalitet, har sådan en funktion.
    Lånte lige dit billede og så fik det en tur i Paintshop Pro 8, som jeg ligger inde med og her er så resultatet:

[Blocked Image: http://img112.imageshack.us/img112/6218/view1ix6.th.jpg]
    Så er der ihf. et der er klaret. (denne gang) ;)

Dog kan det godt ses, at de er kunstige. Men stadig bedre end røde...

• Du kan nemt fjerne de røde øjne i photoshop eller photoshop elements som har rødøje værktøj der fjerner dem med et simpelt klik.

Det der giver rødeøjne er som du nok ved blitzen. Nogen kamera har anti rødeøje funktion, den vil jeg gennerelt foreslå at man slår fra da den gør mere skade end gavn.

Den fungere ved at den giver et glimt inden du egentlig tager billedet, det skulle på pupillen til at trække sig sammen og dermed mindske røde øjne. Problemet er.. det tager tid, folk reagere på første glimt lukker øjne helt eller næsten i og ser derfor ikke så smart ud når selve billedet bliver taget. Det bruger mere strøm fordi blitzen blinker flere gange. Anden del af det, det virker af hat og briller.

Grunden til at du for røde øjne på et billede er at blitzen er for tæt på selv objektivet på kameraet. Nu ved jeg ikke hvilket kamera du har men med en ekstern blits vil det blive meget meget bedre.

Hvis det ikke er en mulighed så lev med det og fjern dem på computeren bagefter.

Hvilket kamera bruger du ?

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Grunden til de røde øjne, er de blodkar der er i øjnene. Når blitzen fyres af, så er det røde vi kan se, faktisk blodkar.

Kuren mod det er en funktion som en del kameraer i dag har når man vælger blitzen - nemlig red-eye funktion. Dette gør blot at den skyder en lille blitz, derefter hele blitzen og samtidig tager billedet.

Den lille blitz gør at pupillen trækker sig lidt sammen - nok til at vi ikke kan se så meget rødt.

Originally posted by Happy^
    Grunden til de røde øjne, er de blodkar der er i øjnene. Når blitzen fyres af, så er det røde vi kan se, faktisk blodkar.

Kuren mod det er en funktion som en del kameraer i dag har når man vælger blitzen - nemlig red-eye funktion. Dette gør blot at den skyder en lille blitz, derefter hele blitzen og samtidig tager billedet.

Den lille blitz gør at pupillen trækker sig lidt sammen - nok til at vi ikke kan se så meget rødt.

Det er nogen gange nok til at de ikke giver rødeøjne men virker langt fra altid. Tilgengæld er det 99.9% af gange helt sikkert at folk reagere og ser fjollet ud i hovedet. det forsinker også tiden der går fra tryk på knap til billedet tages hvilket også er negativt :(

• jeg har overhovdet ikke forstand på mit kamera, det er et Kinox ?? kan sikkert en masse smarte ting men har jeg ikke lige fået sat mig ind i. det er et jeg har fået af min mor så har ikke nogen cd' til det.
    har heller ikke noget photoshop.

nu er hun jo 6 mdr. og det kan være svært sådan lige og få hende til at kikke i kameraret, så det er mere held end noget andet hvis hun gør det.. så tror hvis jeg bruger noget anti rødøjne funktion og der kommer en lille blits først vil hun jo dreje hovdet og billedet vil ende med at blive af hende nakke.

photoshop program, hvor kan jeg få det henne ??
    for tror det nemmeste for mig vil være og så fjerne dem bagefter.

• Photoshop i sig selv er ret dyrt koster flere tusinde kr.

Det du kan gøre er at kigge efter Adobe Photoshop Elements. Den indeholder de basale ting som til langt de flestes brug faktisk er fint nok.

Det er heldigvis også noget billigere i pris og koster så vidt jeg husker omkring en 500kr seddel.

Det har utroligt mange gode funktioner at arbejde med og er rimelig nemt at gå til.

Du kan hente en prøve verision af programmet her...

http://www.adobe.com/products/photoshopelwin/

Hvis du beslutter dig for at købe det kan du finde priser på http://www.edbpriser.dk under software.