Hvad OC vil køre bedst?

• Hey jeg ville lige høre nogen af jer der har forstand på OC om dette ville køre bedre end det andet står nedeunder:

CPU Hastighed 2705.6 MHz (Original: 2400 MHz, overclock: 13%)
    CPU multiplier 11.5x
    CPU FSB 235.3 MHz (Original: 200 MHz, overclock: 18%)
    Hukommelses Timing 2.5-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS)

CPU Hastighed 2705.6 MHz (Original: 2400 MHz, overclock: 13%)
    CPU multiplier 11x
    CPU FSB 250 MHz (Original: 200 MHz)
    Hukommelses Timing 3.0-4-4-10 @ 250 MHz)

Ville de 250 på FSB'en køre bedre og med den ram timing end det andet som står øverst?

Man kan se min comp specs i avatar

• klart det nederste men ikke meget forskel.. test det da med Superpi og andre benchmarks

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by hot_fifty
    klart det nederste men ikke meget forskel.. test det da med Superpi og andre benchmarks

også selv om ram timings er så lave?

Det med Superpi der ved jeg ikke hvad jeg skal vælge inde i bench

Originally posted by HaZe

også selv om ram timings er så lave?

Det med Superpi der ved jeg ikke hvad jeg skal vælge inde i bench

Ja du skal helt klart vælge nummer 2, i mange tilfælde så er en halv multiplier noget shit, og det gøre ikke noget at ram timings er så lave da mhz'ene er højre, selvom det er rigtigt at amd bedre kan lide stramme timings.

Du skal vælge 32m i super pi hvis du vil teste stabilitet og 1m hvis du vil teste hurtighed.

Men kør en prime 2004 test når du har fundet ud af hvor den er stabil med super pi 32m, prime 2004 tester nemlig din computer's stabilitet bedre.

• hmm jeg ved sku ikke lige helt hvofor men mine ram kan bare ikke køre 250 (DDR500)
    De er ellers købt til det.. men det er de ikke med på.. uanset om jeg smider timings helt i vejeret eller fylder mere volt i..
    kom også til at skrive 12x multiplyer hvor der skulle have stået 11 x multiplyer ved FSB 250 mit mobo kan ikke levere nok strøm til min CPU for at få den til at køre 3Ghz

hmm jeg ved sku ikke lige helt hvofor men mine ram kan bare ikke køre 250 (DDR500)
    De er ellers købt til det.. men det er de ikke med på.. uanset om jeg smider timings helt i vejeret eller fylder mere volt i..
    kom også til at skrive 12x multiplyer hvor der skulle have stået 11 x multiplyer ved FSB 250 mit mobo kan ikke levere nok strøm til min CPU for at få den til at køre 3Ghz

Jeg vil gætte på at det er bundkortets skyld.
    Mit A8N-sli vil heller ikke over 248-249

Originally posted by Symbol

Jeg vil gætte på at det er bundkortets skyld.
    Mit A8N-sli vil heller ikke over 248-249

Det burde Ramne og cpuen jo nok godt kunne klare så jeg må nok konstatere at mit hardware er lidt for ringe til OC.

Jeg køre lige nu

2.7ghz
    FSB 235
    11.5 Multiplyer
    Ram timings: 2.5-3-3-6 1T

Tror bare jeg nøjes med dette ind til jeg skal have købt mig noget nyt hardware..
    Så bliver det enten Opty eller Conroe jeg skal have og de kan vist godt OC bedre end min 4000+ tror jeg.. Og så køber jeg mig et ordentligt mobo og ram hvis det skal være Conroe..

Lyder det ikke som en fornuftig løsning ?

• Dine ram kører kun 225 der.
    Ville helt klart stoppe med at bruge de halve dividers hvis der ikke er mere styr på det :)

Originally posted by Slacker

Dine ram kører kun 225 der.
    Ville helt klart stoppe med at bruge de halve dividers hvis der ikke er mere styr på det :)

Hvad mener du?

Burde jeg køre med 12x multiplyer? og så være ligglad med at min FSB ikke kommer så langt op eller?

Hvad mener du?

Burde jeg køre med 12x multiplyer? og så være ligglad med at min FSB ikke kommer så langt op eller?

Ja eller x11 og så bruge en ramdivider. Du kan ikke regne med de halve multipliere mht ramhastighed som sådan. De er ret tricky.

• okay. jeg lagde også mærke til at da jeg kørte 250 på FSB med 11.5 så blev mine ram DDR47x og da jeg kørte x11 så var de DDR500

Det er bare spørgsmålet hvordan jeg bedst udnøtter mit system ved OC. Jeg vil godt have det bedste ud af den indtil jeg skal have noget nyt..

• Jeg tænkte på noget..

Hvis jeg skal få det bedste OC ud af min comp. Skal jeg så sænke mine ram til DDR333 eller alvere?

Lige nu køre jeg:

CPU Hastighed 2530Mhz
    Multiplier: 11x
    CPU FSB: 230Mhz

DDR400
    3-3-3-7 1T
    230Mhz

Skal jeg være glad for den hastighed eller er der nogen forslag til hvilken fremgangs måde jeg kan prøve for at få det bedste ud af den?