Windows Vista RC-1 Tråden

Originally posted by _WHAT_

Har jeg også lige gjort det klarede ikke lige den del med trillian men har jeg også fået løst :)

Hva bruger du til at mounte diske ??

Bruger ingenting - kan ikke få hverken til Daemon eller Alcohol 120% til at virke, Vista blokerer for installationen:(

Bruger istedet MagicISO, og så pakker jeg bare mine image filer ud

• Jeg fik noget der hedder magicdisc til at kører det har virkede fint nok under et par installationer men efter en boot ville det ikke starte.

daemon tools skulle kunne komme til at virke.

Noget med man skal kører det i administrator mode men der er også noget andet der skal fixes før det....

Har nogen gange problemer med at den siger jeg ikke har adgang til nogle filer også selvom jeg egentlig burde. Det er ikke system filer eller noget bare almindelige filer på en anden disk end den der er intalleret på...

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by Joor
    The Dark Side of Windows Vista RC1
    http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_rc1_worst.asp

Ikke noget der jeg bruger som ikke kan ændres :)
    Jeg installerede her til aften. Bedre end beta2. Begge skærme virker. Kunne meget hurtigt blive vild med søgningen. Er simpelthen herligt at der ALTID er en søger der opdaterer mens man skriver og som søger fra samme mappe og frem - i kontrolpnel også på funktion feks. Tror man bliver meget hurtigere når man vænner sig dertil.
    Indtil nu er jeg irriteret over mangel på support af mit lydkort (må bruge onboard), men det er et gammelt live 5.1 som er svært at få til at spille i XP. Diablo 2 virker ikke optimalt, men kan måske reddes.

Originally posted by Slacker

Ikke noget der jeg bruger som ikke kan ændres :)
    Jeg installerede her til aften. Bedre end beta2. Begge skærme virker. Kunne meget hurtigt blive vild med søgningen. Er simpelthen herligt at der ALTID er en søger der opdaterer mens man skriver og som søger fra samme mappe og frem - i kontrolpnel også på funktion feks. Tror man bliver meget hurtigere når man vænner sig dertil.
    Indtil nu er jeg irriteret over mangel på support af mit lydkort (må bruge onboard), men det er et gammelt live 5.1 som er svært at få til at spille i XP. Diablo 2 virker ikke optimalt, men kan måske reddes.

Hva har du af problemer med diablo ??

Ellers nogle ting du er løbet ind i ??

Syntes hastigheden er markant bedre i rc1 end den var i beta2 der er faktisk stor forskel. Tro da godt nok lige de har fået disablet noget debugger halløj :))

• Har problemer med at jeg mister forbindelsen. Eller hvade, men det stod også i en kompatibilitetsmode. Skal lige rode med det engang.
    Men ja, det kører en del bedre.

• Et par triks til folket...

Slå User Account Control fra det er kun bøvl og intet godt.

Slå driver verificering fra... kan gøres under opstart med F8 eller via boot editor program som vista boot pro.

• Har fået RC1 smidt ind til fordep for Pre-RC1 - der er selvfølgelig ikke den store forskel, det eneste jeg har lagt mærke til er:

Install tager kortere tid
    Displaybilledet ved logon er større
    Sidebaren er somehow lidt lysere
    Driverne til mit GFx blev installeret automatisk

Tror bar´ jeg holder mig til RC-1 indtil at den rigtige Vista kommer ud:D

(Hvis en mod evt gider ændre overskriften i tråden for mig til "Windows Vista RC1 Tråden, så ville jeg blive glad:) )

• Heh ... Har smidt Windows Vista Ultimate (build 5600) ind på den gamle IBM A31 som ikke rigtigt bliver brugt til noget.

Prøver jeg at opdatere "Windows Experience Index", så kommer der BSOD ... Funny shit :))

Ud over det, så kører det sgu godt. Kunne dog aldrig finde på at smide det ind på en vigtig maskine. Det er kun værd at lege lidt med på en extra maskine man har i overskud.

Originally posted by GrillRotten
    Heh ... Har smidt Windows Vista Ultimate (build 5600) ind på den gamle IBM A31 som ikke rigtigt bliver brugt til noget.

Prøver jeg at opdatere "Windows Experience Index", så kommer der BSOD ... Funny shit :))

Ud over det, så kører det sgu godt. Kunne dog aldrig finde på at smide det ind på en vigtig maskine. Det er kun værd at lege lidt med på en extra maskine man har i overskud.

Det er nok grafikkortet der skyldes BSOD'en, Hvis der ikke findes drivere til den (GMA850 ??):))

• andre end mig der opnår ekstram dårlig spil yddelse?

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

• Har ikke rigtig fået testet nogle spil endnu.

Hvordan ser det ud med refresh rates... jeg har jo ikke mulighed for at gå ind på nvidia driveren som jeg plejer.

Hvilket betyder jeg ikke kan slå den fra og at alt er låst til 60hz og derfor også 60fps i diverse spil.....

Nogen der har en løsning...

Originally posted by DeH
    Det er nok grafikkortet der skyldes BSOD'en, Hvis der ikke findes drivere til den (GMA850 ??):))

ATI Mobility Radeon 7500 (32 mb)

Driveren har windows selv hentet via windows-update, så det skal den sgu ikke brokke sig over det, da Microsoft jo selv siger at driveren er ok :boxing:

Resten af driverne er hentet via IBM´ens updatefunktion.
    Som heldigvis også virker under Vista.

• Vista kræver så vidt jeg husker også minimum 64mb ram af grafikkortet. Men det burde vel kunne køre ok med 32mb

Originally posted by DeH

Vista kræver så vidt jeg husker også minimum 64mb ram af grafikkortet. Men det burde vel kunne køre ok med 32mb

Hvis man skal køre med Aero eller bare blive kaldt "Premium Ready", så ja.
    Ellers er der ingen krav på det område.

• Jeg er stødt på et ret irriterende problem....
    Efter jeg har installeret RC-1, er jeg blevet nægtet adgang til mappen med mine musikvideoer, som installationen har flyttet over i "Windows.old/Users/DeH/Videos".. Jeg kan ikke slette den eller komme ind i den :rolleyes:..
    Heller ikke med "Total Commander".. hvis der er nogen der har forslag til hva jeg ellers kan gøre eller bruge af programmer til at slette mappen med (Skidt pyt, har taget backup:) ), så ville jeg være glad, for den fylder alligevel et par GB.

• Nogen af jer der har prøvet at spille CS1.6

Jeg kan fint starte det op osv men når jeg joiner en server dør den ved precaching resources :(

Har lige spillet HL2 Loast Coast og det kører perfekt :)

Originally posted by DeH
    Jeg er stødt på et ret irriterende problem....
    Efter jeg har installeret RC-1, er jeg blevet nægtet adgang til mappen med mine musikvideoer, som installationen har flyttet over i "Windows.old/Users/DeH/Videos".. Jeg kan ikke slette den eller komme ind i den :rolleyes:..
    Heller ikke med "Total Commander".. hvis der er nogen der har forslag til hva jeg ellers kan gøre eller bruge af programmer til at slette mappen med (Skidt pyt, har taget backup:) ), så ville jeg være glad, for den fylder alligevel et par GB.

Nevermind..:)
    Det hjalp på det hele efter jeg tog "ejerskab" over mappen windows.old mappen..
    Man skal lige vænne sig til den lidt anderledes opbygning! :crazyeyes:

Originally posted by _WHAT_
    Nogen af jer der har prøvet at spille CS1.6

Jeg kan fint starte det op osv men når jeg joiner en server dør den ved precaching resources :(

Har lige spillet HL2 Loast Coast og det kører perfekt :)

Har gamet det, NP over nettet.
    Måske nogle filer i din Steam mappe der fucker op?

• Har lige prøvet og slå firewall fra og det hjælper lige fedt.

Jeg ender efter noget tid med en connection timed out :(