• Quote

    Originally posted by Mjensen
    jeg plejer skam at slå strømmen fra


    OT: Du må nok heller få rettet din signatur ;) max 650x150


    Topic: jeg vil også helt klart råde dig til at tage alt hvad der har med computere og dvd-afspillere fra.


    Jeg har selv fået smadret to dvd-afspillere, den ene for to dage siden, og en computer pga. lyn :rolleyes:


  • Nej :D 600x150 :P

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    Nej :D 600x150 :P


    Det er da 650x150 :pokey:
    ___________________________


    Jeg plejer bare at slå strømmen fra, kan huske den gang der var 700 lynnedslag på en nat, det var hele tiden, brag efter brag, det var vildt.
    ___________________________________________________


    Quote

    Originally posted by Aerial


    5. Signatur regler
    Maxstørrelsen for en signatur er :
    650 x 150 pixel
    Billede og tekst må gerne kombineres, den samlede størrelse på hele signaturen må bare ikke overskride hvad der svarer til 650x150 pixel.
    Vi ønsker samtidig ingen animationer og ingen smileys af nogen art i signaturer. Dette gør forummet uoverskueligt og forvirrende.

  • Sluk for stikkontakten, du dør ikke.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • ta´ alle dine ting der køre på 220 ~ 380 volt med ud på badeværelset og fyld badekaret op med vand (h²o) og husk at put sølvpapir på sikringerne og tilslut da alle de ting du har og hop i badekaret og ta` de 220 ~ 380 volt ting med dig i døden, idiot




    (bare sluk for strømmen)

  • Quote

    Originally posted by Army
    ta´ alle dine ting der køre på 220 ~ 380 volt med ud på badeværelset og fyld badekaret op med vand (h²o) og husk at put sølvpapir på sikringerne og tilslut da alle de ting du har og hop i badekaret og ta` de 220 ~ 380 volt ting med dig i døden, idiot




    (bare sluk for strømmen)


    Ik nogen dum idé, tester det lige næste gang det lyner.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe


  • Hmmm %)


    Så har jeg sq altid lavet den for lille :P

  • Quote

    Originally posted by Army
    ta´ alle dine ting der køre på 220 ~ 380 volt med ud på badeværelset og fyld badekaret op med vand (h²o) og husk at put sølvpapir på sikringerne og tilslut da alle de ting du har og hop i badekaret og ta` de 220 ~ 380 volt ting med dig i døden, idiot




    (bare sluk for strømmen)


    Tag lige og find på noget mere konstruktivt, fremover. Det dér fis gider jeg under ingen omstændigheder at se på!

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Sluk for stikkontakten, du dør ikke.


    Er du sikker på at det er nok?


    For vi ved jo alle at størm kan "hoppe" fra sted til sted hvis afstanden fra leder til leder er lille nok.


    Ville sige at et lyn nemt ville kunne finde et sted i en stikkontakt hvor den bare kunne "hoppe" videre og så ind i din pc.


  • Så træk stikket ud.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by RAC


    Så træk stikket ud.


    Så vidt jeg ved, så er et lyn en pulsstrøm der næsten altid er over de 100.000 V. Da det som regel er jorden der er positivt ladet og skyerne som er negativt ladet i sine ioner, så vil strømmen bruge den bedste leder og evt. korteste vej for at blive udladet. Det vil sige at løbe ind i et hus istedet for at løbe langs den våde husmur er ikke så sandsynligt. Så løber den oftest via et træ tæt på ( deter derfor man igamle dage på landet altid plantede et træ tæt på det stråtækte hus!) Hvis dit hjem har en moderne el.installation vil der sidde et HPFI- relæ på din sikringstavle. Den vil brænde over først og i første omgang modvirke at strømmen fortsætter ud i huset's ledninger. Og så kan man montere et strømstøjfilter som sikrer en jævn strøm i de tilsluttede apparater.
    MEN ja det mest optimale er altid at hive stikket ud, men du kan aldrig vide dig sikker på om pulsstrømmen springer ind i huset, et lyn kan springe over 5 meter i tørre omgivelser. Er et kuglelyn? Tja så er det ligemeget hvor du gemmer dig.....

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Quote

    Originally posted by ExobiT
    rent faktisk kommer lyn ikke "ned" fra himlen;) den går op i himlen altså den kommer nedefra og op


    Det er nemlig rigtigt. Stenede så sent som i lørdags et program på Discovery Channel omkring Lyn og en masse andre ting omkring vores vejr.

  • Quote

    Originally posted by Army
    ta´ alle dine ting der køre på 220 ~ 380 volt med ud på badeværelset og fyld badekaret op med vand (h²o) og husk at put sølvpapir på sikringerne og tilslut da alle de ting du har og hop i badekaret og ta` de 220 ~ 380 volt ting med dig i døden, idiot




    (bare sluk for strømmen)


    Jo tak, bare du gider gøre det selv først.


    Men det gik nu fint. Var bare i tvivl om hvad man skulle... Ville stadig være fucked hvis sikring røg:D Det ser fanme så besværligt ud :O