Tyve kan åbne 90% af dørlåse med en nøgle

  • Quote

    Originally posted by AlexKrycek
    Tror ikke "truslen" er overdreven endda. Selvfølgelig er der nok nogle halvhjerner der bruger dem. Men vil tyvene ind - så kommer de sgu ind nærmest uanset hvordan og hvorledes.


    Så skal det da være noget med en rottweiler eller to stående eller mig kun iført underhylere - det plejer at skræmme selv de mest sejlivede tyveknægte bort :oops:


    Problemet er jo at de kommer ind uden at efterlade spor efter indbrud. Så får du ingeting fra forsikringsselskabet.

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Det er altså heller ikke mega nemt det der - har prøvet lidt på det med en af mine kammerater hvis far er låsesmed og derfor har den slags sager. Hans far kan ikke engang længere ordentligt.
    Men jo man kan da lære sig det. Men sådan har det da været et stykke tid.
    Det korte af det lange er at vil man ind så kommer man det. Altid ;)


    Hva?

  • Quote

    Originally posted by Falsk


    Hva?


    Hva hva?
    Altså hvis du mener om vi gik rundt og prøvede at komme ind hos fremmede folk kan jeg da godt berolige dig. Sådan er der nu ingen af os der er. Og jeg tror heller ikke du finder ret mange låsesmede som sådan render rundt og låner de ting ud til alle og enhver ;)

  • argh hader beskidte tyveknægte mage til bøsser hele banden! fuck jeg bliver så pisse sur, og der er så mange af dem, selv normale folk prøver lige at stjæle engang imellem, min cykel her i morges holdte ved en andens dør(ikke mig der havdes stilt den der, den stod i cykelskuret da jeg gik fra den), har en ide om at hvis ikke jeg havde taget den der var der kommet en ud og cyklet væk på min cykel! hvad fanden får folk til den slags? fuck jeg hader dem X(

    A64 - 3200+@2.2GHz (1.5V, 1Mb L2 cache)
    MSI - K8N Neo P.(s754)
    2X512 PC3200 g.Skill
    Tyan - Radeon 9800Pro-m

  • Kender én som har monteret både en 7 stifts Ruko og en "spadenøgle" lås i sin hoveddør. Det tager vel noget tid inden røveren kommer ind??.

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Ja, det er da ikke en uge siden jeg blev tilbudt dem billigt :rolleyes:


    Og jeg kan lige sige en ting: Jeg har set dem blive afprøvet (personen brugte den på sin egen dør) og de går OGSÅ gennem Ruko. :ph34r:

  • Dækker forsikringen ikke hvis de bryder ind hos dig? :/


    Det er vel det tyveriforsikring er til? :P Og jeg kunne godt forstå det for 20 år siden men idag er det vel velkendt at sådan nogen findes?

  • Quote

    Originally posted by købkøb
    Dækker forsikringen ikke hvis de bryder ind hos dig?


    Jeg kan godt forstå hvis panikken breder sig. Men hvis man nu som kriminalpræventivt råd siger; fjerner alle synlige tegn på "velstand": smykker, ure, mobiler, TV (især fladskærme!) B&O app. osv. så kan vi vel ikke gøre ret meget mere. Hvis indbruddet sker hos dig, ja så har du jo gjort alt hvad du kunne.... ??? Og så kan du vel ikke sikre dig mere? :ph34r:

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Quote

    Originally posted by købkøb
    Dækker forsikringen ikke hvis de bryder ind hos dig? :/


    Det er vel det tyveriforsikring er til? :P Og jeg kunne godt forstå det for 20 år siden men idag er det vel velkendt at sådan nogen findes?


    Det er jo næsten indlysende at forsikringen ikke vil dække..


    Der er ingen beviser for at folk er brudt ind, så det kan jo lige så godt være en selv der tømmer hele hytten, og så melder det som indbrud. Det siges jo at låsen ikke tager nogen form for synlig skade af det :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Han$en


    Det er jo næsten indlysende at forsikringen ikke vil dække..


    Der er ingen beviser for at folk er brudt ind, så det kan jo lige så godt være en selv der tømmer hele hytten, og så melder det som indbrud. Det siges jo at låsen ikke tager nogen form for synlig skade af det :rolleyes:


    præcis det jeg var ved at srive.. var bare lidt for langsom :boxing:


    man kan jo pludselig ikke kende forskel på forsikrings svindel eller ej...!!

  • Så filmen for lang tid siden. Kunne os godt tænke mig en og jeg var så fascineret af dem jeg gik ind for at få en lavet, men det kunne jeg ikke :P Nøglesmeden kom ind spurgte hvad jeg skulle bruge den til og begyndte at beskylde mig for at være en tyv og fortalte mig at hvis politiet tog mig med sådan en så blev jeg smidt lige ind i spjældet.