• Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Det er nu ligemeget. Det er lovpligtig at fortælle hvem der kørte bilen på pågældende tidspunkt.
    EDIT: Du får sikkert bare en ekstra bøde for at køre med en pose på hovedet :)


    Det er nu ikke ligemeget,, ja det er lovpligtigt at fortælle hvem der kørte bilen på tidspunktet, men politiet kan jo ikke gøre noget hvis ejeren ikke mener han kan genkende personen, det koster ham en bøde, men den person der muligvis står til at få et klip i kørekortet eller miste det, slipper jo så for straffen, da politet ikke ved hvem det er!

  • Quote

    Originally posted by Krapylet^


    Det er nu ikke ligemeget,, ja det er lovpligtigt at fortælle hvem der kørte bilen på tidspunktet, men politiet kan jo ikke gøre noget hvis ejeren ikke mener han kan genkende personen, det koster ham en bøde, men den person der muligvis står til at få et klip i kørekortet eller miste det, slipper jo så for straffen, da politet ikke ved hvem det er!


    Som udgangspunkt kørte ejeren bilen.

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Som udgangspunkt kørte ejeren bilen.


    Ja det er jeg klar over, men hvis man ikke kan se ansigtet overhovedet på billedet, smider politet det bare ud og kan ikke bruge det til noget..

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Det er jeg temmelig sikker på de har fjernet igen - de mistede alt for mange på den måde.


    Går udfra det er et svar på mit, det har de IKKE fjernet, de kan jo ikke bare uddele en bøde til en person som de ikke er sikker på har kørt bilen, sådan fungerer det bare ikke. Hvis der en dag ligger en død mand i din have, så bliver du jo heller ikke anklaget for mord, bare fordi politet ikke ved hvem det ellers skulle være!

  • Quote

    Originally posted by Krapylet^


    Går udfra det er et svar på mit, det har de IKKE fjernet, de kan jo ikke bare uddele en bøde til en person som de ikke er sikker på har kørt bilen, sådan fungerer det bare ikke. Hvis der en dag ligger en død mand i din have, så bliver du jo heller ikke anklaget for mord, bare fordi politet ikke ved hvem det ellers skulle være!


    Men det gør du hvis han beviseligt blev skudt med din riffel. Det er netop forskellen. Kan du bevise at du ikke har været hjemme, har bilen været meldt stjålet eller lignende på pågældende tidspunkt har du en sag. Ellers er det som ejer dit ansvar at vide hvem der fører dit køretøj, såfremt det ikke er dig selv.

  • Quote

    Originally posted by Krapylet^


    Ja det er jeg klar over, men hvis man ikke kan se ansigtet overhovedet på billedet, smider politet det bare ud og kan ikke bruge det til noget..


    Nu bliver dækker billedet vel ikke bare et ansigt, men ligeså en nummerplade.

  • Jeg kan da huske jeg så en gut i fjernsynet der ville sælge disse "fartsynder blokere", altså en form for gennemsigtig solskærm som gjorde at billedet ikke blev til noget, de var dog blevet kendt ulovlige af politiet...

  • Quote

    Originally posted by Yilar
    Jeg kan da huske jeg så en gut i fjernsynet der ville sælge disse "fartsynder blokere", altså en form for gennemsigtig solskærm som gjorde at billedet ikke blev til noget, de var dog blevet kendt ulovlige af politiet...


    Det kommer vel af at man ikke må indsætte noget som helst i ruden i et bestemt område...

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Men det gør du hvis han beviseligt blev skudt med din riffel. Det er netop forskellen. Kan du bevise at du ikke har været hjemme, har bilen været meldt stjålet eller lignende på pågældende tidspunkt har du en sag. Ellers er det som ejer dit ansvar at vide hvem der fører dit køretøj, såfremt det ikke er dig selv.


    Nemlig. Det er ejeren der hænger på det hvis han nægter at fortælle hvem der kørte bilen.

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Og hvordan gik det forresten? modtaget et brev?


    Ja slap med klip og en bøde


    Og lige prikken over I'et fik jeg lige en fartbøde mere for at have kørt 53km/t i byen :boxed:


    Der mistede jeg den sidste respect for politiet