• blev vidstnok nakket af en i en postbil for et par år siden...men det må ikke have været for godt det billede for så aldrig en bøde---muligvis ville pappet også være røget lige der hvor det skete.... :D ...efter det tænker man lidt mere over det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    The Big Deal er vel, at man kører efter Færdelslovens foreskrifter. Så undgår man alle disse spekulationer. Længere er den vel ikke ? [Blocked Image: http://www.chatitaliachat.it/serpe/coches/6.gif
    [Blocked Image: http://www.chatitaliachat.it/serpe/coches/51.gif]


    Men sket er sket, og vi kører vel alle for stærkt til tider....

  • Ja, er det i byen, hvor man må køre 50km/t, så får du et klip hvis du kommer over 66km/t.
    Ang. blinket..
    Uanset hvilken farve det er, så betyder det ikke at det er en snyde-vogn eller ej (det findes ikke), eller at billedet er dårligt eller ej.
    Gul eller rødt er ligegyldigt. Har aldrig hørt om hvidt, og tror heller ikke på det findes.
    Billedet de tager er i skod kvalitet, men bare de kan se lidt af personen, så synes de det fint, og så får man bøden. Så m.m. man dukker sig når man kører forbi vognen, eller billedet er virkelig elendigt, så får man bøden.


    Og har du kørt over de 82 i timen i byen, så napper de kortet.


    Hvis du har kørt 100km/t ifølge dit speedometer, skal du være ultra heldig hvis du ikke får taget kortet.. De minus'r 3km/t fra det de måler, så det kan være du er liiige på grænsen, hvis dit speedometer vel og mærket viser 20km/t for meget.


    Når man snakker om lorten, så blev jeg forresten også stoppet af politiet.. På cykel :crazyeyes: . Kørte over for rødt inde på cykel-stien en mørk aften, hvor der ikke var en levende sjæl, ud over politiet selvfølgelig..
    Ganske rigtigt må man ikke ifølge loven, men har aldrig set en eneste Københavner stoppe på cykelstien, for at holde for rødt.


    Held og lykke :) .

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • 1. Blitzen er ikke rød - men der er en lille laserdot som søger hele det afbilledede område igennem for at finde konturerne af førerens ansigt. Det går dog så hurtigt at det ligner en blitz.


    2. Det billede folk ser, er en MEGET forringet kopi af det virkelige billede - så lad være med at tro man ikke kan se hvem folk er.
    Dog er der meget strenge regler for hvad der er på billedet før det bliver godkendt. Man skal blandt andet kunne se HELE bilens front, og nummerpladen skal være letlæselig.


    3. Nej der findes IKKE falske fotovogne. Det koster en formue at få en fotovogn monteret op, ligesom staten "betaler" for de varevogne med hvide plader de bruger til det. Bilen er dog normalt en model som forhandleren ikke kan sælge på grund af for lidt udstyr eller en sær farve.


    4. Fotovogne er ALTID varevogne - for der er ikke plads til udstyret i en personbil.


    5. Folk der kører i byen og bliver blitzet, ved udemærket godt hvor hurtigt de kørte på tidspunktet. Kører man for stærkt i en byzone og bliver blitzet, så får man i min verden hvad man fortjener.
    Det faremoment ved at køre for stærkt, bliver yderligere forstærket de næste 100-200 meter efter man bliver blitzet, da man først sidder og glor i bakspejlet for at se om det nu var rigtigt, og derefter kigger alle mulige andre steder hen for at ærgre sig - som ialt gør at opmærksomheden ikke er på kørebanen, hvor den skal være.


    Som Bentzin siger - lad være med at køre for hurtigt - så er der ingen bekymringer. Ved at køre dobbelt så hurtigt, er tidsgevinsten jo kun 50% og så fremdeles.


    Ja jeg kører også for stærkt - det kan ingen sige sig fri for - jeg er bare ikke så dum at jeg bliver snuppet, da jeg aldrig ville gøre det hvor risikoen er ekspotentielt meget større for at noget går galt - det er nemlig der fotovognene altid holder. :hb: :ph34r:

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Sajmon
    2. Det billede folk ser, er en MEGET forringet kopi af det virkelige billede - så lad være med at tro man ikke kan se hvem folk er.


    Så kan man måske ringe til politiet, og få dem til at sende det orginale billede, da jeg synes 2K er meget at betale for et sort/hvid et.. :))

    Quote

    Originally posted by Sajmon
    5. Kører man for stærkt i en byzone og bliver blitzet, så får man i min verden hvad man fortjener.


    Jeg kørte første gang jeg blev fotograferet 56Km/t -3km/t = 53km/t..
    Fik en bøde på 1000kr, da jeg også havde en trailer på..
    Synes jeg bestemt ikke jeg havde fortjent.
    De andre har jeg så fortjent.

    Quote

    Originally posted by Sajmon
    Som Bentzin siger - lad være med at køre for hurtigt - så er der ingen bekymringer. Ved at køre dobbelt så hurtigt, er tidsgevinsten jo kun 50% og så fremdeles.


    Lød lige lidt helligt, indtil...

    Quote

    Originally posted by Sajmon
    Ja jeg kører også for stærkt - det kan ingen sige sig fri for


    Men så...

    Quote

    Originally posted by Sajmon
    - jeg er bare ikke så dum at jeg bliver snuppet, da jeg aldrig ville gøre det hvor risikoen er ekspotentielt meget større for at noget går galt - det er nemlig der fotovognene altid holder. :hb: :ph34r:


    Vil ikke mene at jeg har kørt for hurtigt et sted hvor der har været større fare for nogen form for ulykke.
    Ved ikke om du har kørt på Roskilde-vejen lige efter KBH-zoo.. Der er hastighedsbegrænsningen 50km/t, da det stadig er i en by-zone.
    Da det både går ned af bakke, og er en 2-sporet bane, kommer man hurtigt til at køre for stærkt.
    Skriver jeg naturligvis pga. jeg følt mig ramt af sætningen "jeg er bare ikke så dum at jeg bliver snuppet" ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    Vil ikke mene at jeg har kørt for hurtigt et sted hvor der har været større fare for nogen form for ulykke.
    Ved ikke om du har kørt på Roskilde-vejen lige efter KBH-zoo.. Der er hastighedsbegrænsningen 50km/t, da det stadig er i en by-zone.
    Da det både går ned af bakke, og er en 2-sporet bane, kommer man hurtigt til at køre for stærkt.
    Skriver jeg naturligvis pga. jeg følt mig ramt af sætningen "jeg er bare ikke så dum at jeg bliver snuppet" ;)


    Mener det er et af de steder flest personer bliver busted... Vejen ligner umiddlebart en 60km/t zone, men det er skam kun 50km/t zone, det er en af de få steder jeg ALTID kører 50km/t... Risikoen for at blive stoppet der er nemlig stor. Jeg har engang trillet forbi kontrollen med lidt for høj hastighed, men de var heldigvis i gang med en anden (manual kontrol).


    Jeg mente bestemt det var 70%, så jeg må vist sænke farten lidt på de få strækninger, hvor jeg ret faktisk kommer op på de hastigheder. Jeg kører ikke bil nok til at bekymre mig om klip anyway.


    Iøvrigt er der nogle der nogensinde har set politiet på nogle 30km/t strækninger? Kører man 50km/t på de strækninger ryger kørekortet nemlig.

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    Ved ikke om du har kørt på Roskilde-vejen lige efter KBH-zoo.. Der er hastighedsbegrænsningen 50km/t, da det stadig er i en by-zone.
    Da det både går ned af bakke, og er en 2-sporet bane, kommer man hurtigt til at køre for stærkt.
    Skriver jeg naturligvis pga. jeg følt mig ramt af sætningen "jeg er bare ikke så dum at jeg bliver snuppet" ;)


    Der kører jeg forbi 3-5 gange om ugen, så jeg ved godt hvor de står og måler. :roller:


    Og ja jeg er faktisk af den mening at man er dum hvis man ikke kan overholde fartgrænserne. Jeg har selv 7 fartbøder på samvittigheden før klippekortsystemet, og på de tidspunkter det skete er jeg også af den mening at det jeg lavede var dumt.


    Men man kan jo heldigvis lære af sine fejl - ligesom jeg håber at denne her tråd vil være en øjenåbner for nogle af jer derude med den tunge højrefod.... :$


    Det, og så muligheden for at få kørt rigtigt stærkt under ordnede forhold, gør at jeg overvejer meget kraftigt hvad jeg render rundt og laver i trafikken nu til dags.


    http://www.ktk-roskilde.dk er en køreteknisk klub, og for et beskedent medlemskontingent på 100 kroner om året, kan man deltage i 6 arrangementer uden merpris - og man får endda en bid brød bagefter. :P


    http://www.trackdayklub.dk er samme ide, men for de mere seriøse som virkelig vil udfordre sig selv og deres evner. Det er også nogle væsentligt dyrere arrangementer.


    http://www.respekt.dk er respekt for fart - og tager man det kørekursus, giver det lavere selvrisiko og præmie hos forsikringsselskaberne.


    Har man en trang til fart, så er der altså masser af muligheder for at lege og undgå fotovogne. :P

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Ang. Roskildevejs-strækningen.


    Når man har boet i Nordsjælland 20 år af sit liv, og aldrig kørt i København før, så er jeg sten sikker på at man ikke ville ha nogen form for ide om at man ville møde en fotovogn på den strækning, og er sikker på at der er RIGTIG mange der hopper i den fælle, af dem som ikke er lokal-kendt.


    Efter det første blink på den strækning, har jeg skam heller ikke fået flere... Der.. :)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • Man høster som man sår ....


    Hvordan kan det være du kørte så stærkt i byen?

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    Ang. Roskildevejs-strækningen.


    Når man har boet i Nordsjælland 20 år af sit liv, og aldrig kørt i København før, så er jeg sten sikker på at man ikke ville ha nogen form for ide om at man ville møde en fotovogn på den strækning, og er sikker på at der er RIGTIG mange der hopper i den fælle, af dem som ikke er lokal-kendt.


    Efter det første blink på den strækning, har jeg skam heller ikke fået flere... Der.. :)


    Dvs når der står 50 på et skilt i KBH, betyder det ikke det samme som oppe i nordsjælland - eller hvor de ikke-lokal-kendte nu end kommer fra?? :razz: :razz:


    Kan du se komikken? :cheers:

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Sajmon


    Dvs når der står 50 på et skilt i KBH, betyder det ikke det samme som oppe i nordsjælland - eller hvor de ikke-lokal-kendte nu end kommer fra?? :razz: :razz:


    Kan du se komikken? :cheers:


    Sagtens... Har ikke lige set et 50km skilt der ude.. Men også ligemeget..
    Uanset hvad, så indbyder vejen bare til at køre 60+ .
    Synes jeg i hvert fald, selvom jeg dog ikke gør det længere.. Men det er jo ligefrem svært at holde speedometeret under 50, når man bare ruller ned af bakken..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Eller køre med en stor papirspose over hovedet


    Det er nu ligemeget. Det er lovpligtig at fortælle hvem der kørte bilen på pågældende tidspunkt.


    EDIT: Du får sikkert bare en ekstra bøde for at køre med en pose på hovedet :)