Problem ved installering af windows prof!

  • Jeg har idag været nede at købe nyt bundkort, et styk geforce 7900gt med 256 mb ram, og 2 gb kingston ddr2 ram, incl. motherboard som passer til det førnævnte. Alt passer perfekt, og har fået liv i computeren, men jeg valgte at formatere computeren samtidig. Så sletter blev det, men da jeg ville installere windows igen, kørte jeg igennem alt det med at lave en ny partition og forberede installationen, Når den er færdig, tæller den ned til at genstarte, for at starte op i selve installations programmet, så kører den bare det samme som jeg lgie har været igennem! hvis jeg prøver at starte op uden cd, kommer bootagent med den her besked: http://www.intel.com/support/m…/desktop/sb/CS-002860.htm


    har installeret windows med selv samme cd, for en måned siden, uden problemer, så ville høre om i har nogen ide om hva hulen det er ? :)

    Pentium4 - 3.4ghz
    GeForce 8600gt - 256 mb ram
    2gb kingston ram
    Windows xp Prof. SP2
    evil specs.. :]

  • Når installationen at kopiere filerne til harddisken? For ellers lugter det lidt af at bundkortet ikke detecter din harddisk.


    Prøv at checke boot priority, og evt sæt lige som jeg har: cd-rom, hdd, floppy.


    Det skriver din fejl-meddelse også, at der evt er nogle problemer med boot proceduren.


    Du trykker ikke på enter, når computeren spørger om den skal boote fra cd-rom, vel?


    Håber at det hjælper. ;)

  • Det er harddisken som ikke registeres ag bundkortet.. hva hulen gør jeg så for at få det til at virke?


    det bundkort jeg har købt, har noget der hedder SATA, men den passer ikke i mit bundkort, hvis det er der det skal bruges..


    har sat strøm til og forbundet harddisk og cdrom drev, gennem samme ledning, og ned til bundkortet, cdrommen virker fint, så fatter det ikke helt!

    Pentium4 - 3.4ghz
    GeForce 8600gt - 256 mb ram
    2gb kingston ram
    Windows xp Prof. SP2
    evil specs.. :]

  • jeg kan simpelhen ikke få både cdrom og harddisk til at køre på samme tid, aner ikke hvad der er galt, hva skal jumperne side på? kører med 1 cdrom og 1 harddisk..

    Pentium4 - 3.4ghz
    GeForce 8600gt - 256 mb ram
    2gb kingston ram
    Windows xp Prof. SP2
    evil specs.. :]

  • Quote

    Originally posted by NitroZoid
    jeg kan simpelhen ikke få både cdrom og harddisk til at køre på samme tid, aner ikke hvad der er galt, hva skal jumperne side på? kører med 1 cdrom og 1 harddisk..


    hardiske og cd drevne skal ikke sidde på samme IDE Kable.

  • IDE kabel er de flade ledninger kan jeg regne ud, men jeg kan ikke sætte mere end 1 IDE kabel på bundkortet!

    Pentium4 - 3.4ghz
    GeForce 8600gt - 256 mb ram
    2gb kingston ram
    Windows xp Prof. SP2
    evil specs.. :]

  • så har du et problem....eller måske ikke....du skal sætte hdd til master og dvd drev til slave i jumperne....og så boote op på dvd drevet i bios...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.